Hooimijt Augustus 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:
Indiana Jones wrote:De Britse industrie heeft zich afgelopen maand behoorlijk hersteld van de klap die
in juli werd geïncasseerd door de onzekerheid rond de Brexit.
Dat blijkt uit cijfers die onderzoeksbureau Markit donderdag heeft gepubliceerd.


Met een Brexit zou de financiële wereld vergaan, zou het VK over de afgrond glijden etc.
Als reactie op die Brexit, steeg goud ruim $100.
Brexit heeft dus alleen maar voor een correctie in het GBP gezorgd en dat was te verwachten.
Wanneer die renteverhoging (al is het 1/8'tje) in de VS deze maand doorgaat,
kan goud wel eens de dieperik ingaan ....
Morgen jobrapport .
Zal al een hint geven waarschijnlijk.
An unexpected contraction in American manufacturing took its toll (Bloomberg)
En meteen ging de euro weer omhoog met in zijn slipstream goud.
Dan te weten dat de media in handen van de Demcraten (Clinton cs) zijn en de Democraten
in handen van de Amerikaanse grootbanken zijn ..... en het is voor die kliek dik verdienen
op de manipulative mis-information. :evil:

Vwb goud, vind ik dat toch een vaag teken .... want goud zou zich hier niets van moeten aantrekken
en feitelijk gestaag zijn eigen weg gaan. Dat doet goud NIET en "dwaalt" mee in de slipstream van
de misinformation. Geen idee meer wat goud op dit moment wil .... en het gele metaal zou eigenlijk
beter moeten weten !
Daarom ben ik voorlopig niet zo positief over goud, want wanneer die eenmaal op zichzelf een weg heeft
gekozen, is het met geen 10 paarden meer te houden. Dus liever eerst de slingshot tot onder de $1000
om vervolgens keihard naar boven de $3000 te gaan vertrekken :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Spruitje »

Jobrapport: Ik hoorde het op CNBC (in de vroege uurtjes) ook al als héél belangrijk aangegeven.
Een bevestiging lijkt precies nog als enige waardemeter broodnodig om een verdere rentestijging te verantwoorden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Ben2 »

Ook geen gerust gevoel voor morgen. Ik verwacht in de namiddag een hevige rally in aandelen en een ferme klap voor goud. Ah ja sentiment,

ik hoop dat ik mij vergis. Maar kom, wij goudbezitters zitten al sinds eind 2011 verkeerd, dus er kan nog wel een dagje bij
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Spruitje »

Maar dat dagje zal dan wel in de hooimijt van september 2016 zijn. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Ben2 »

De maanden vloeien in elkaar over, met dat warme weer en al die lekkere meiden om me heen,

sorry ;)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Spruitje »

Lekkere meiden doen ieders tijdsbesef vervagen.

Image

Het doet me denken aan gisteren, toen ik nog 20 was. 8-)

Niemand wacht op excuses hoor. ;)
Poltiici zouden zich moeten excuseren, wij -een groep vrienden onder elkaar- hebben toch geen excuses nodig?
Het bewijs dat we als beschaafde mensen -met verschillende visies- toch fijn zaken kunnen bespreken, zonder brutaal te hoeven zijn.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Ben2 »

Ja ja dié waren het (:
Post Reply