Hooimijt November 2016

Dutch language haystack
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt November 2016

Post by Leo3.14 »

volgens wat ik lees was de huidige gevolgde goudcurve een quasi perfect voorspelbaar gegeven.
Er waren aanwijzingen :


->
http://www.gold-eagle.com/article/gold- ... -year-2016

(heb ik 3 keer gepost hier !)(lees de comments ook es : :mrgreen: )

-> Armstrong verwittigde toen we een lagere high zetten @ 1375$ .....
als de pog nu NIET onder de 1000 $ gaat ?
EN..... het slingslot dan net wa minder herstartslingersnot heeft.





Als we niet onder de 1000$ gaan, betekent dit imo nog een klein decennium prutsen rond de huidige nivo's, een heruitgave van de
1981-2001 periode: going nowhere.
Als goudkever denk ik dat je beter hoopt op een aanloop vanonder de 1000 grens en er ook beter naar handelt :
de goudfora staan weer vol van 'imminent' geblaat momenteel (kingsworldnews/goldonomics ea : -de wereld is aan het vergaan, wist je dat niet ?-): BS....

Het zou wel eens de meest unieke instap van de laatste decennia kunnen worden straks : in 2001 was niemand mee op de vorige bodem....

http://www.marketwatch.com/story/could- ... 2016-07-26

Amateurs will buy gold near old lows under $1,100 with stops under $1,000, making them easy prey for professionals and algorithms that take out the stops. As a result, a quick spike down to $850 can as easily occur.


'Old lows' komen elke week dichter momenteel.....

Never say never.....
;)

Hoe strakker je de boog opspant, des te verder de pijl vliegt nadien.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt November 2016

Post by Leo3.14 »

fibonaci ( vergeef mijn eventuele schrijffouten )zegt het en wordt het , en alles OK.
- kan ik de uitslag van de gemeenteraadsverkiezing van Antwerpen al effe inkijken, of is het hiervoor net te vroeg ?
Niemand heeft een glazen bol.
Maar ik vind het altijd leuk als ik iemand tegenkom die in dezelfde vibratie/flow' zit .

Dat geldt voor Indiana , Nigam Arora & Pierce Wellington ( resp. 'Joe-lines' / fib / en Pi cyclus 8.6 jaar)

Nooit vergeten dat fibo natuurlijke bewegingen zijn en een cirkel rond.....

Tegen de natuur kan je niet op en.. de mens maakt voortdurend en met een zekere regelmaat dezelfde fouten.
;)

getekend :

kleine garnaal ².
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Steeds meer Italianen wisselen euro's in voor Zwitsers goud

Steeds meer Italianen wisselen in de aanloop naar het referendum van 4 december hun euro's om voor goud in Zwitserland. Dat meldt het Duitse zakentijdschrift Wirtschaftswoche zaterdag op de website.
Een filiaal van de edelmetaalhandelaar Pro Aurum in Lugano zegt dat nu bijna 80 procent van de klanten Italianen zijn en 20 procent Zwitsers. Normaal is de verhouding andersom.

=============================

Alleen de politiekers geloven nog in de EU en de euro ..... het volk is het geloof kwijt :)

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2016

Post by doubleyou »

en verder...

De positie van Italiaanse banken wordt hierdoor steeds wankeler. De op twee na grootste bank, de Banca Monte dei Paschi di Siena, raakte binnen een jaar tijd 14 procent van de ingelegde tegoeden kwijt. De bank heeft voor 28 miljard euro aan slechte leningen in de boeken staan en moet voor het einde van het jaar 5 miljard aan nieuw kapitaal aantrekken.

Het lijkt erop dat beleggers vrezen dat bij een nederlaag, Italië mogelijk afstevent op een Brexit-scenario of een vertrek uit de eurozone. Italianen zien de bui al hangen en halen hun beleggingen weg bij Italiaanse bedrijven en stallen ze in het buitenland.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Wanneer "tegen" gestemd wordt .... zou de euro wel eens met een klap op- of onder par met de dollar
kunnen komen :)

======================
Financieel Dagblad:
https://fd.nl/economie-politiek/1177037 ... -in-italie

Het waarschijnlijkste scenario is dat Renzi het bijtje erbij neergooit, waarop president Sergio Mattarella hem zal vragen toch aan te blijven. Daarvoor zal de vernederde premier zo goed als zeker bedanken. Dat heeft hij zelf met nadruk aangekondigd en hij heeft ook uitgelegd waarom. ‘Ik wil niet meedoen aan ouderwetse politieke spelletjes’, zei Renzi een week geleden. ‘We veranderen en anders zal ik geen rol meer spelen.’
De volgende stap in dit scenario zal zijn dat Mattarella op zoek gaat naar een nieuwe regeringsleider. Die zal een regering moeten samenstellen die de periode moet overbruggen tot de verkiezingen in het voorjaar van 2018. Als dat niet lukt, komen er vervroegde verkiezingen.
Het zijn deze eventuele vervroegde verkiezingen waarover de financiële markten het meest lijken wakker te liggen. Want de huidige politieke sentimenten wijzen erop dat de Vijfsterrenbeweging goede kaarten heeft om de grootste partij te worden. Vijf Sterren is eurosceptisch, net als de afscheidingsbeweging Lega Nord, heeft nauwelijks bestuurservaring. Eenmaal in de regering kan Vijf Sterren het land op zijn kop zetten.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt November 2016

Post by Zytom »

De vraag is of een ja stem zoveel beter is. Dan kan Vijf Sterren in 2018 alsnog aan de macht komen maar dan met een absolute meerderheid.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Zytom wrote:De vraag is of een ja stem zoveel beter is. Dan kan Vijf Sterren in 2018 alsnog aan de macht komen maar dan met een absolute meerderheid.
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt November 2016

Post by Leo3.14 »

. zou de euro wel eens met een klap op- of onder par met de dollar
kunnen komen
Ik krijg ook de indruk dat december spike-neer maand wordt.
Ge had liefst uw slingshot dit jaar nog :
ik begin de indruk te krijgen dat ge op uw wenken bediend gaat worden.

:?
:?:
Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt November 2016

Post by Leo3.14 »

Deze week met Belgen gepraat die in de VS wonen (boven Florida).
Deze waren erg verwonderd dat wij dachten dat Clinton zou winnen.
Volgens hen was het al maanden duidelijk dat DT het zou halen.

Waren erg verwonderd over hoe de Europese media dit ' gespeeld' hebben .

They lie and they cheat....
'Het is waar': het staat in de krant .....

------------->>>>> Verlies van vertrouwen in overheid en media = de lont onder goud straks.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

De wekelijkse enquête van Maurice de Hond
Misschien beter om niet alleen naar de poll-cijfertjes te turen, maar ook alle tekst van Maurice de Hond te lezen.
https://www.noties.nl/v/get.php?a=peil. ... -11-27.pdf

Hij schrijft vandaag bijvoorbeeld ondermeer:
Al lang wijs ik op de fundamentele tweedeling in het electoraat.
Een verschijnsel dat zich in de Westelijke wereld overal aandient.
In september heb ik een analyse gemaakt over die tweedeling.
En daarbij bleken twee vragen in combinatie met elkaar een sterke voorspeller te zijn voor verschil in opvattingen
over belangrijke kwesties:

Of men zich zorgen maakt over de eigen financiële toekomst en of men het gevoel had dat de vele veranderingen
van de laatste tien a twintig jaar vooral kansen of bedreigingen voor de ondervraagde had opgeleverd.
De combinatie "zorgen maken" en "vooral bedreigingen" was een heel andere groep dan degenen die zich geen zorgen
maakte en "vooral kansen" zag.

Opleiding speelde bij dit onderscheid wel een stevige rol, maar er was toch duidelijk meer.
Zowel in de VS als in Nederland zie je het patroon dat de twee groepen op veel punten diametraal tegenover
elkaar staan.
Elkaar totaal niet begrijpen en vaak zelfs behoorlijk negatief over elkaar denken (tot en met verachten).
Ik vergelijk dat met Ajax- en Feyenoord-supporters.
Als zij naar de wedstrijd Ajax-Feyenoord kijken zien ze een compleet verschillende wedstrijd.
De feiten zijn hetzelfde, maar de interpretatie ervan verschilt sterk.

Ook de uitslagen van de peiling van vandaag en de resultaten van de afzonderlijke vragen laten zien hoe
groot het gat is tussen deze twee groepen.
Bedenk eens wat een Gordiaanse Knoop er ontward moet worden na de verkiezingen van 15 maart.
Het is vrijwel zeker dat een groot deel van het electoraat bij de vorming van de regering zwaar
teleurgesteld wordt, welke regering ook aantreed.

Als er geen verbinding tot stand komt tussen die twee groepen in de samenleving dan zal het
zorgen voor het dalen van vertrouwen in -en dus een verdere ontbinding van- belangrijke instituten
in onze samenleving, de parlementaire democratie en de rechtsstaat
.

tot zover Maurice de Hond vandaag.
========================================================

Wanneer je goed de reacties hier op het forum leest (maar ook op het vluchtelingenramp forum) dan
lees je PRECIES wat Maurice hierboven schrijft.

Zelf heb ik het vermoeden dat social media hier een duidelijke rol in speelt.
Waar mensen vroeger met elkaar over dit soort zaken spraken, in de winkel op de hoek, tijdens een feestje,
op straat etc. vindt de discussie op fora, facebook, twitter e.d. plaats. Eigenlijk is hier het woord discussie
niet meer op zijn plaats, want het is meer een mening 'roepen' geworden.
De 'elite' roept een mening naar de andere kant van het stadion en die kant roept een mening terug en vise versa.
Proberen de context in een bericht te lezen- of zelfs proberen het bericht überhaupt goed te lezen ...
is er dikwijls niet meer bij.
Er wordt meteen een toetsenbord opgehaald en de vingers tikken er lustig op los ...
en dan vooral wat men er zelf van vindt.
Het is dus roepen naar elkaar geworden ipv discussiëren en wanneer ik hier de reacties lees,
maakt het niet zoveel uit aan welke kant van de discussie je staat omdat zowel de ene kant als
de andere kant meteen persoonlijk gaat worden of heel stellig schreeuwt -het komt omdat ...
en dan volgt een stellige eigen beleving-

En denk niet dat TV programma's / Talkshows hier verandering in brengen.
Niet ter linker- en ook niet ter rechter zijde. Hoe heftiger de meningen en aperter de stellingen
over tafel vliegen .... hoe hoger de kijkcijfers. De ene keer doen de media dat met allemaal
gelijk gestemden die in koor hun eigen gelijk schreeuwen, de andere keer wordt er iemand
uitgenodigd om het spuug van de rest op te vangen.

p.s. wanneer ik het over de miscommunicatie op social media en op MSM heb ... bedoel ik niet alleen 'het volk'.
Politici ... juist politici, doen er vrolijk aan mee en spelen slinks op die tweedeling in om dusdoende
partijvoordeel (of veel erger nog .... eigen voordeel) te behalen. DAT bedoel ik wanneer ik schrijf
dat beroepspolitici en vastgeroeste partijen met hun in beton gegoten partijprogramma's eens
flink wakker geschud moeten worden cq van het toneel moeten verdwijnen.
Zowel links politiek Nederland als rechts .... van democraten tot autocraten, heeft geen idee dat ze
de tweedeling aanjagen terwijl ze juist zouden moeten proberen te verbinden !
Maar ook de Democraten in de VS kunnen er wat van. Ze doen er alles aan om Trum zo snel mogelijk
van het toneel te krijgen, om hem te demoniseren etc. Juist dáár worden de tegenstellingen en
onderlinge haat alleen maar groter door

Dus .... hoe verbind je dat, hoe kan het anders :?: .... want ik ben het met Maurice eens, dat de zooi
op deze manier alleen maar groter wordt en onze democratie geweld aan wordt gedaan.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply