Hooimijt December 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2016

Post by doubleyou »

Waarheidsserum :lol:

Hierbij dan mijn nieuwjaarsbrief ter attentie van iedereen, en zeker tav de vertegenwoordigers van het volk, en ik quote :

Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd worden als je de waarheid spreekt.
Aristoteles (384 v.C. - 322 v.C.)
(Grieks filosoof )

;) En voor de rest moet je niet heiliger zijn dan de paus :P
De jeugd zou zeggen : YOLO :P
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

Bloomberg:
Monte Paschi’s shares are suspended from trading in Milan until full details of the bank’s capital-strengthening are available,
Italian stock market regulator Consob said Dec. 23
On Friday, the Italian government said it will plow as much as 20 billion euros into Monte Paschi and other banks after the
lender failed in its plan to raise about 5 billion euros from the market.

Banca Monte dei Paschi di Siena SpA

Gold

(mag eigenlijk niet van de EU maar Italië doet het wel en kan het ook omdat de euro tijdens invoering nooit qua statenschuld is
geconsolideerd en Italië dus via haar eigen CB, gezamenlijke EU schuld tot in het oneindige kan maken)
Attachments
Banca Monte dei Paschi di Siena SpA.PNG
Banca Monte dei Paschi di Siena SpA.PNG (15.18 KiB) Viewed 5434 times
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (109.28 KiB) Viewed 5434 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2016

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:
(mag eigenlijk niet van de EU maar Italië doet het wel en kan het ook omdat de euro tijdens invoering nooit qua statenschuld is
geconsolideerd en Italië dus via haar eigen CB, gezamenlijke EU schuld tot in het oneindige kan maken)
Begrijp ik niet goed, kan je dat eens verduidelijken ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:
Indiana Jones wrote:(mag eigenlijk niet van de EU maar Italië doet het wel en kan het ook omdat de euro tijdens invoering nooit qua
statenschuld is geconsolideerd en Italië dus via haar eigen CB, gezamenlijke EU schuld tot in het oneindige kan maken)
Begrijp ik niet goed, kan je dat eens verduidelijken ?
yup :D
Zie mijn post: 20 Oct 2011, 14:23 Armstrong The Rise ans Fall of the Euro
viewtopic.php?p=464#p464
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2016

Post by doubleyou »

OK, die post van 4 jaar geleden zat niet meer in mijn harde schijf :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2016

Post by doubleyou »

Voor de belgen : enkele financiële wijzigingen in de wetgeving vanaf 1 januari 2017

* Wie na 1 januari zijn aandelen verkoopt, zal geen speculatietaks meer moeten betalen.
* Tegelijk wordt de roerende voorheffing wel opnieuw verhoogd, van 27 naar 30 procent. Op tien jaar tijd is deze belasting al verdubbeld.
* De roerende voorheffing op een gereglementeerd spaarboekje blijft wel onveranderd op 15 procent, die bovendien enkel betaald moet worden door wie meer dan 1.880 euro aan rente-inkomsten heeft.
* De beurstaks vermijden door via een buitenlandse makelaar effecten te kopen en te verkopen, kan niet meer.
* Voor aandelen stijgen de maximumbedragen van de beurstaks van 800 naar 1.600 euro,
* Voor obligaties stijgen de maximumbedragen van de beurstaks van 650 naar 1.300 euro
* Voor beleggingsfondsen stijgen de maximumbedragen van de beurstaks van 2.000 naar 4.000 euro.

O ja, en niet rechtstreeks uit de financiële sfeer, maar wel met directe impact :
* Water wordt duurder
* Elektriciteit wordt duurder
* Boetes fors duurder
Ook waarschuwing voor onze noorderburen :
* Pakkans voor overdreven snelheid wordt ook weer veel groter, want : Vanaf 1 januari geldt buiten de bebouwde kom een maximumsnelheid van 70 km/u. (ipv 90 km/u nu)

Wanneer gaat de regering het eens grondig bekijken ivm de begroting, en het eens gaan zoeken in hun verdomde veel-te-veel uitgaven, in plaats van steeds nieuwe "makkelijke" inkomsten op te leggen aan de bevolking ?
Waarom zouden ze het doen...ze discussiëren liever over kerststallen en moskeeën :cry:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Voor de belgen : enkele financiële wijzigingen in de wetgeving vanaf 1 januari 2017

* De roerende voorheffing op een gereglementeerd spaarboekje blijft wel onveranderd op 15 procent, die bovendien enkel betaald moet worden door wie meer dan 1.880 euro aan rente-inkomsten heeft.
Hoe doet de fiscus dat, wanneer de rente op een spaarboekje strakjes negatief wordt ?
Krijg je daar dan belastinggeld over terug ?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Iemand uit de sector van de biotechnology
Ik zit voor een stukje in biotech in USD (nyse -> JNJ + BMY), maar onderstaand artikel schrik ik toch wel heel erg van.
Geeft het gevoel dat ik in clusterbommen beleg :cry:
Gelukkig heb ik dan ook weer (nyse ->NEE) en daarmee draag ik dan weer een beetje aan het milieu bij :)

Belgische kleuters slikken meer antipsychotica dan tien jaar geleden
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt December 2016

Post by Zytom »

Indiana Jones wrote:
doubleyou wrote:Voor de belgen : enkele financiële wijzigingen in de wetgeving vanaf 1 januari 2017

* De roerende voorheffing op een gereglementeerd spaarboekje blijft wel onveranderd op 15 procent, die bovendien enkel betaald moet worden door wie meer dan 1.880 euro aan rente-inkomsten heeft.
Hoe doet de fiscus dat, wanneer de rente op een spaarboekje strakjes negatief wordt ?
Krijg je daar dan belastinggeld over terug ?
Voorlopig ligt wettelijk vast dat spaarboekjes een minimumrente moeten hebben van 0.11% :lol:

Bovendien heft de regering ook nog eens een totaal pakket aan taksen van rond de 0.3% op spaartegoeden die de banken naar de staatskas moeten storten, waarvan ongeveer een vierde naar het garantiefonds gaat.
Ik zit voor een stukje in biotech in USD (nyse -> JNJ + BMY), maar onderstaand artikel schrik ik toch wel heel erg van.
Maar je leest ook veel mooie zaken. Dankzij bedrijven zoals BMY blijven mensen die enkele jaren terug ten dode opgeschreven waren nu nog vele jaren leven.

http://multimedia.tijd.be/kanker/
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

george michael

Post by Dirkgold »

Post Reply