Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Question OFF TOPIC

Post by doubleyou »

:?:
Obi-Wan wrote:Misschien een idiote denkpiste...
Hey Obi, gewoon beetje nieuwsgierig over die kater :D
Naast jou handtekening "The Party is Over. Let the Hangover Begin." zie ik nog een rood kruisje staan me Image, maar die Image is voor mij niet zichtbaar.

Zien jullie dat staan of niet ? 't zal misschien weer ergens aan mijn instellingen liggen...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by doubleyou »

Is gold just a safe haven or will it re-enter the monetary system?
With the eurozone poised on a knife edge, it seems gold investors are having to try and decide on which side it is likely to fall.

Author: Geoff Candy
Posted: Wednesday , 30 Nov 2011

http://www.mineweb.com/mineweb/view/min ... pid=110649

Gold investors seem to be splitting into two camps at the moment, those that believe there is absolutely no future for the Euro and those that, while concerned remain hopeful that the world as we know it isn't about to come crashing to an end.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by doubleyou »

Sterk nummer van de belgische rente de voorbije 3 dagen.
Gelukkig maar. :P 't was dan ook op'n paar weken zeer verontrustend gestegen.

http://pigbonds.info/

Die stijging mag zich nu terug fixeren op de geafficheerde goudprijs :)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Question OFF TOPIC

Post by Obi-Wan »

doubleyou wrote: Hey Obi, gewoon beetje nieuwsgierig over die kater :D
Naast jou handtekening "The Party is Over. Let the Hangover Begin." zie ik nog een rood kruisje staan me Image, maar die Image is voor mij niet zichtbaar.

Zien jullie dat staan of niet ? 't zal misschien weer ergens aan mijn instellingen liggen...
Dat zou een wekkerradio moeten zijn met 11:59 maar hij neemt hem niet. Niet erg een beetje drama verkopen ;)
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by doubleyou »

.
Geen wekkerdrama hier :)

Wel naar analogie van "de letter" of "de geest van een wet", hierbij een staaltje over :
De logica van Standard & Poor's

S&P knipt ook in rating Vlaanderen
30-11-2011 19:24:44
De kredietbeoordelaar Standard & Poor's knipt in de rating van Vlaanderen. S&P verwijst daarvoor naar de kredietverlaging die ze eind vorige week voor België doorvoerde, want volgens hun methodologie kan een deelstaat geen hogere rating hebben dan de centrale overheid.

Kredietbeoordelaar S&P heeft de rating van Vlaanderen verlaagd van AA naar AA+. Nochtans schat het ratingbureau de intrinsieke waarde van Vlaanderen op AA+. Maar volgens de methodologie van het ratingbureau kan een deelstaat geen hogere rating hebben dan de federale overheid.

Vlaams minister van Financiën en Begroting Philippe Muyters (N-VA) betreurt dan ook de beslissing. 'S&P benadrukt in haar rapport dat we het beter doen dan België. Dit rapport bevestigt het begrotingsbeleid van de Vlaamse regering, die in 2011 een begroting in evenwicht zal voorleggen.'

S&P knipte vorige week in de rating van België door de twijfels over de houdbaarheid van de overheidsschuld door de steun aan de financiële sector. Daarnaast wees het ratingbureau ook op de federale impasse die het moeilijk maakt de noodzakelijke hervormingen door te voeren.

De Vlaamse regering kampt wel nog met enkele onbekenden. 'Op het federale niveau zijn afspraken gemaakt over een nieuwe financieringswet, over het stopzetten van usurperende bevoegdheden (regionale bevoegdeden waarvoor de federale overheid betaalt, red.) en inspanningen van de deelstaten voor de pensioenen van de ambtenaren. Maar hierover moet nog een akkoord met de verschillende deelstaten worden gesloten,' reageert Muyters.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt November 2011

Post by Adamus »

Hans Hoogervorst:

http://www.welingelichtekringen.nl/inde ... gina=16784.

Bruggink Rabo (AA+). "eindspel eurozone"

Stelletje pessimisten;-)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt November 2011

Post by Rasta »

We gaan verder in Hooimijt December 2012
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply