Hooimijt Januari 2017

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: go dutch

Post by Indiana Jones »

Dat biljet is uit de roulatie @Dirk
Het nieuwe biljet wordt zo: :lol: :lol:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Indiana Jones »

Maar eerst nog een nieuw biljet van 10 euro :mrgreen:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Vraagje aan het forum

Post by Thomas Lieven »

Een vraag waar ik als sociaal persoon mee rondloop.

"Je **** donc je suis"

is het simpele feit van er te zijn, voldoende, opdat de gemeenschap in uw levensonderhoud moet voorzien?
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Spruitje »

Ik stel me bij dat basis-inkomen de vraag wat dit gaat geven bij 'bepaalde bevolkingsgroepen'. (ik zal het zo maar omschrijven)
Gaat dat dan zeker kweken als de konijnen zijn als je weet dat elke spruitje dat hier op deze verdorven wereld gezet wordt ook nog eens dik tsjing-tsjing-tsjing, dik kassa-kassa is.
Wie betaalt dat? Hoe valt dit te rijmen met de overbevolking op deze aardkloot? Wat vanuit ecologisch oogpunt?

Het kwam deze week al eens ter sprake op de Vlaamse televisie, het zijn meestal diegene met de laagste opleiding die het meest 'kweken', alsook mensen die het financieel het moeilijkst hebben bewijzen zich blijkbaar het meest door het produceren van nazaten.

Het basis-inkomen ligt een beetje in de lijn van Jacque Fresco met zijn Venus Project. Iedereen basisinkomen en alles van iedereen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Thomas Lieven »

Spruitje wrote:Ik stel me bij dat basis-inkomen de vraag wat dit gaat geven bij 'bepaalde bevolkingsgroepen'. (ik zal het zo maar omschrijven)
Gaat dat dan zeker kweken als de konijnen zijn als je weet dat elke spruitje dat hier op deze verdorven wereld gezet wordt ook nog eens dik tsjing-tsjing-tsjing, dik kassa-kassa is.
Wie betaalt dat? Hoe valt dit te rijmen met de overbevolking op deze aardkloot? Wat vanuit ecologisch oogpunt?

Het kwam deze week al eens ter sprake op de Vlaamse televisie, het zijn meestal diegene met de laagste opleiding die het meest 'kweken', alsook mensen die het financieel het moeilijkst hebben bewijzen zich blijkbaar het meest door het produceren van nazaten.

Het basis-inkomen ligt een beetje in de lijn van Jacque Fresco met zijn Venus Project. Iedereen basisinkomen en alles van iedereen.
Tja,
ik denk dat er niet zo veel zal veranderen daarmee.
Als je het vandaag bekijkt, (zonder het over de doppers en de gepensioneerden te hebben) en het allemaal eens optelt, onderwijs, ziekenzorg, ambtenaren, defensie, gemeentepersoneel, sociale voorzieningen werkers,..... dan denk ik dat je wel mag zeggen dat twee derden van de bevolking van de staat leeft. We zitten dus de facto al met een basis inkomen.
Alleen is het vandaag hopeloos gecompliceerd opgedeeld, en zeer onrechtvaardig verdeeld.
De meerkost om iedereen een basis te geven (en dat natuurlijk af te trekken van wat je al hebt) zal dus wel meevallen.
En de groep die nu zonder werken leeft, en die vandaag financieel ondersteund word, zal toch altijd blijven bestaan.
Er is ook nog iets anders dat moet bekeken worden:
100% werkenden is een utopie, daar is gewoon geen werk voor(want er is nu al van alles te veel), en het zal niet beteren, zodat we moeten gewoon worden aan het idee dat een deel van de bevolking nooit zal werken.
De grote vraag is dus:
Wat ga je met die groep mensen doen? Pamperen, zoals bepaalde politiekers willen, of in de armoede storten zoals anderen willen? Of kan er eens gekeken worden hoe we zoveel mensen maatschappelijk nuttig kunnen inschakelen?
Denk dat het belangrijk is te voorkomen dat we naar een verpauperde groep van mensen gaan.
Fin, is maar mijn gedacht voor wat het waard is
Beste Groeten
TL
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Dirkgold »

web site heeft nu een vieze bruine kleur ....
gehacked ?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Rasta »

Dirkgold wrote: 27 Jan 2017, 13:14 web site heeft nu een vieze bruine kleur ....
gehacked ?
Nee, een nieuwe skin samen met een forum software upgrade. Je kunt overigens de skin wijzigen; via de User Control Panel > Board Preferences kun je kiezen voor Prosilver, de standaard blauwe skin. Of deze goud-gloed kleur. Ik had verwacht dat de meeste hier wel van een goudkleurtje zouden houden :roll:
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Spruitje »

Ik dacht onmiddellijk aan de haarkleur van Trump.

Zal wel effe wennen zijn, ik laat het alvast zoals het is tenzij ik ergens problemen moest hebben met de leesbaarheid.
Ik kan leven met een gouden goudforum.
Bedankt voor de webmaster. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Spruitje »

Probleemje precies om te posten.
Eerst niets...
Dan nogmaals geprobeerd: melding dat m'n post te snel na m'n vorige was.
En dan merk ik een dubbele post.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Spruitje »

Ik wacht af alvorens iets te melden. Het lijkt nu wel te werken precies.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply