Hooimijt Februari 2017

Dutch language haystack
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote: 08 Feb 2017, 17:06....
En Nederland is een bananen republiek geworden, want eerst omkopen en daarna afpersen is kennelijk legaal

Toch vraag ik me dat af. Het is van alle tijden; geef de mensen brood en spelen....

Enkel, het zal een stapeling zijn. Je kunt maar beperkt beloftes stapelen (en deze niet nakomen).
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Thomas Lieven »

Van alle tijden, zeg dat wel.

Ik weet niet hoe het er bij de Oude Grieken aan toe ging, hoe de vertegenwoordiging destijds werd gekozen, maar hier is het algemeen stemrecht iets van vrij recente datum. En in het begin van de 19° eeuw werd nog gediscussieerd over de afschaffing van het lijfeigenschap.

Het heeft bijna tweehonderd jaar gekost, alvorens de geest van de Verlichting het Westen een vrijere wereld kon schenken.

Weinig mensen beseffen het belang van de 1789 revolutie, waar we allemaal onze vrijheid en welvaart aan te danken hebben. Het heeft toen aan een zijden draadje gehangen, want de eerste “vertegenwoordigers van het volk” verspilden hun tijd met discussies in de assemblee, konden het over niks eens worden, en de Franse Revolutie zou een stille dood zijn gestorven, was er niet die kleine Corsicaan geweest, die orde op zaken heeft gezet, tot en met de invoering van het decimaal stelsel.

De heersende elite van toen (adel en vorstenhuizen), die steeds met elkaar in oorlog waren, werden plots verenigd, van Londen tot Moskauw, in wanhoop en de wil om die republikeinse gedachte uit te bannen, alvorens ze hun eigen land zou besmetten (Trumpiaanse fobie zouden we het nu noemen).

En in 1815 hadden ze de boeman klein gekregen, en werden er terug - onder wat de Restauratie genoemd zou worden – een paar koningshuizen geïnstalleerd.

Jaren oorlogen, honderdduizenden doden, en waarom? Want de geest was al lang uit de fles, en honderd jaar later, mochten monarchieën blij zijn, als ze nog konden overleven in een constitutioneel monarchisch systeem, en de adellijke heersers, verloren samen met de waarde van hun grond, al hun macht.

We schrijven vandaag 2017 en zij, die door het volk zijn verkozen, gedragen zich net eender, en zijn vandaag wanhopig in gevecht om hun macht, privileges en geld te behouden.

Tweehonderd jaar evolutie en ontvoogding van een “geboorterecht”, om nu te stranden in het besef dat onze democratie verre van de Heilige Graal is geworden.

Terug naar een feodaal systeem? Ondenkbaar.
Deze valse democratie volhouden? Eveneens ondenkbaar

Vraagje aan het forum: welk systeem zou de belangen van de burger beter dienen(hoe moet iets nieuws er uit zien)?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Indiana Jones »

@ Thomas Lieven

-Kleine overheid voor het hoogstnoodzakelijke;
-politici in de kamers cq bestuursfuncties, maximale doorlooptijd 4-8 jaar en daarna verplicht het bedrijfsleven in
(ter voorkoming van beroepspolitici)
-wachtgeldregeling verkorten tot maximaal 1 jaar
-basis inkomen voor IEDEREEN, dus ook de werkenden ... op te brengen uit belastinggelden
-alle toeslagen, subsidies en heffingskortingen afschaffen
-vlaktax vor alle burgers (studiebollen hebben berekend dat een minimale vlak-tax al genoeg is om dat basisinkomen te bekostigen)
-opheffen EU als politieke unie en heroprichten Europese economische unie, zonder verdere frutsels en fratsels

Voordelen:
-Belastingen gaan fors omlaag
-Basis inkomen op het minimale bestaansniveau voor iedere ingezetene van een land (ook de werkenden), ZONDER verdere extra's ... dus gewoon om minimaal, maar wel sociaal verantwoord van te kunnen leven. Wil je net iets meer uit het leven halen, dan zul je moeten gaan werken en ben je meteen beter af.
-Politici die iets ongunstigs voor de samenleving (personen & bedrijven) regelen, worden daar na 4 jaar keihard zelf mee geconfronteerd

Nadelen:
-De werkloosheid zal met misschien wel 20 procentpunt oplopen, omdat enorm veel bureauambtenaren (van zowel de landen, alsmede van de EU) zonder werk komen te zitten, maar die krijgen dan allemaal een basisinkomen.
Dat zal voor deze lieden wel even slikken zijn en zal voor velen meer dan 75% tot wel 90% inkomens teruggang betekenen ;)
Last edited by Indiana Jones on 09 Feb 2017, 20:22, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Rasta »

Thomas Lieven wrote: 09 Feb 2017, 16:38....

Vraagje aan het forum: welk systeem zou de belangen van de burger beter dienen(hoe moet iets nieuws er uit zien)?
Ik denk hetzelfde systeem maar dan met verantwoordelijke politici (politici die zich verantwoordelijk voelen). Dat kan door het een erebaan te maken op hoog niveau (bijvoorbeeld onbetaald), of om besluitvorming heel dichtbij te laten zijn (decentralisatie van verantwoordelijkheden): als onderwijs uitsluitend particulier is, wil je als ouder wel waar voor je geld, want onderwijs is dan "duur".
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Dirkgold »

De adel/koningshuizen zijn nog steeds baas.
Democratie is fake.
Verdeel en heers.
Google eens COMMITTEE OF 300
Onzen albert zit daar ook bij.

Begin opeens te begrijpen waarom us de vluchtelingen in europa stuwt.
Euro is vijand van de dollar.
Alles en iedereen die in de weg staat van de petro dollar gaat eraan.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Spruitje »

De Standaard rapporteert vandaag dat Duitsland 3 jaar eerder klaar is dan verwacht met de repatriëring van het goud.
Image
Er waren geruchten van vervalsingen maar er werden geen onregelmatigheden vastgesteld.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Zytom »

Deze week in de brievenbus gekregen bij het reclamedrukwerk, dat is de eerste keer dat ik zoiets in België zie :lol: Ik dacht ik zal het hier even posten omdat ik het zo opmerkelijk vond om reclamedrukwerk te krijgen over een goudstandaard.

Image
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Spruitje »

Dat zijn informatieavonden met een addertje onder het gras. En bewust vermeld ik: 'addertje' (verkleinwoord), omdat ze de aandacht trekken en dan subtiel 'iets laten vallen' waar ze niet verder meer op ingaan maar waarvoor je steeds bij de contactpersonen voor terecht kunt... ;)
Iedereen denkt dat zij het alleen gehoord hebben en het wordt tussen de soep en de patatten vermeld... ze vermelden VOOR de presentatie dat je hen niet mag onderbreken want dat de voorstelling anders te lang gaat duren gezien het hoge aantal geïnteresseerden'.
Met uw vragen kan je na de voorstelling bij de verantwoordelijken van uw regio terecht.
Heb ook een vermoeden dat er 'stromannen' tussen het publiek zitten om dan grote ogen op te zetten bij het aanhalen van hoge rendementen of af en toe eens verontwaardigd te doen naar de geïnteresseerden rondom hem/haar. Maar dit laatste is 'n vermoeden.

Een beetje het verhaal dat de waarde van het totaal aan goud een volledige dekking moet geven aan de steeds maar grotere schuldenberg.

Waar ze met het addertje dan eventjes belichten dat het rendement van numismatische munten tientallen keren hoger is dan een gewone fysieke belegging maar ze gaan er snel over want dat kunnen de verkopers jou dan één-op-één uitleggen.

Ze zoeken voor uw 'te beleggen kapitaal' een combinatie van munten die je op dat moment kan kopen, ze laten een notariële akte opstellen en ze bewaren dan de munten bij hen. Ik vraag me daarbij af hoe de notaris gaat uitmaken of het niet de 206de keer is dat hij hetzelfde muntje in z'n handen heeft gekregen. ;)
Ik heb er evenwel al fysiek besteld (niet via hun tussenpersonen) en ik had wel een snelle en correcte afhandeling. (wel 15€ kosten/levering die je voor het eerst te zien krijgt bij uw online aankoop, wel alvorens je moet bevestigen)
Wel enkel nieuwe munten (van de laatste jaren), dus geen napoleons of Guldens in hun webshop.

Persoonlijk heb ik een erg goed (correct) gevoel bij hun webshop. Over het numismatische ben ik argwanend. (tegenpartij-risico: hoeveel keer hetzelfde muntje in de akte zit) en rendement.

Bij deelname krijg je een informatiefolder mee naar huis, een mooie stylo, enkele drankjes en maak je meestal ook nog kans op het winnen van één kilomunt in zilver. Mochten ze met stromannen werken kan het goed zijn dat die persoon de kilomunt wint. Een kwestie van op voorhand al een ingevuld deelnemingsformulier in een apart compartimentje in de trommel te steken. ;) It's a rigged system you know.
Wie diezelfde info vraagt en een verkoper aan huis laat komen krijgt een zilveren Oz-munt.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Leo3.14 »

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2888015
eng nationalisme en protectionisme, een gebrek aan openheid, muren, en een valse culturele cohesie, helpen de achtergebleven Amerikanen geen meter vooruit
D.t. heeft zijn fortuin geërfd !!
Alles wat ie in handen krijgt, helpt hij deskundig om zeep.

Deze keer zal het anders zijn ?
Een volk heeft de leiders die het verdient ...!

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2888834

Yves Marsaillaise for president !
:roll:

--------------------->>>>>>>>>>> Dalend vertrouwen in de overheid = stijging goud. <<<<<<<<<<<<<<<<<-------------------
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Februari 2017

Post by Spruitje »

Vanmorgen in de Zevende Dag op één, Howard Gutman, de voormalige Amerikaanse ambassadeur in Blegië aan het woord.
Hij ziet D.T. vooral als een gedreven zakenman, een man die je moet aanspreken op de zaken waar hij economisch voordeel kan doen maar waarbij je zelf een graantje kan aan meepikken. Een win-win maar dan niet sam-sam maar in 90/10-verhouding.
America first, your country second zeg maar. :lol:
Hij denkt dat de komende 2-3 jaar de Amerikaanse beurs het dan ook goed zal doen. Gevolgd door de instorting door torenhoge schulden.
Zijn snelle raad die hij meegaf: investeer in die Amerikaanse beurs maar zorg dat je d'er op tijd uit bent en investeer dan in goud.

Oud-VS-ambassadeur Howard Gutman: "Je hebt geblaf en je hebt beleid" of ... indien het fragment niet meer beschikbaar is op de site van de VRT vanaf 1:18:40 tot 1:28:40
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply