19 November meeting Antwerpen

Dutch language haystack
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt November 2011

Post by Rasta »

Adamus wrote:Was er wel sprake van verschil? Er werd gewoon gebanned en een "contributie" ingesteld. Een nieuwe alias, peanuts (vlgs Geel IJzer) betalen en je wordt persoonlijk geadviseerd. Er gaan straks hele grote partijen meedoen en die laten de kleine garnaal meedelen in hun inzichten.
Just kidding. :-) ik wil dit zeggen: ook Indy kan daar terecht, als hij maar betaalt en een andere alias aanneemt.
Ja er is verschil. Martijn heeft de gedachte om uitsluitend door een roze vrijgoud bril te laten kijken. Al het overige is niet toegestaan (lees wordt verwijderd). De mensen die als eerste een ban kregen op het oude forum, waren dus uiteindelijk de mensen die ook graag over andere zaken praten, zoals mijnbouw, daytrading, silver, etc., of de mensen die graag zélf blijven nadenken, i.p.v. het voorgekauwd te krijgen.

Er is dus geen café bij Kamp A. Iedereen die behoefte heeft aan een nieuwe draad (noem het café), mag hier zijn gang gaan.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Wire
Posts: 24
Joined: 18 Oct 2011, 22:12

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by Wire »

Ik volg nu ongeveer één maand deze "hooimijt" en vind het hier veel aangenamer dan het Goudforum. Dank!
AKG, AUY, GG, HL, IAG, KGC, NCQ, NG
mcduff
Posts: 36
Joined: 19 Oct 2011, 18:47

Re: Hooimijt November 2011

Post by mcduff »

Adamus wrote: Gaan we nu verder in het "café" ;-)
Schitterend :lol: Hier moest ik letterlijk effe luidop van lachen :D
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2011

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:ik wil dit zeggen: ook Indy kan daar terecht, als hij maar betaalt en een andere alias aanneemt.
Weet ik ..... ik kan ook bij de Fiscale Opsporingsdienst gaan werken of bij de CIA.

No way !

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by Paul »

Iemand die betaalt voor de adviezen van Martijn heeft serieus advies en hulp nodig inderdaad.
met een dwangbuis en in een busje ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by Paul »

Wire wrote:Ik volg nu ongeveer één maand deze "hooimijt" en vind het hier veel aangenamer dan het Goudforum. Dank!
opzet van dit forum is ook veel logischer.
het is vele malen overzichtelijker, het is meertalig en open minded en met, waar mogelijk, respect voor elkaars mening.

het is een plek om wat van elkaar te kunnen leren, het griekse agora of het romeinse forum waren er al voor bedoeld destijds. een beschaving kan simpelweg niet zonder. het is dat wat we op micro schaal allemaal zoeken maar wat op macro schaal aan alle kanten ontbreekt denk ik wel eens ...

wiki rita
maar dan anders ;)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by Adamus »

Paul wrote:Iemand die betaalt voor de adviezen van Martijn heeft serieus advies en hulp nodig inderdaad.
met een dwangbuis en in een busje ...
Het wordt gezien als één groot gratis advies, niet alleen door Martijn. Deze tekst zul je ook wel gelezen hebben van de man met de korte alias:
-------

Dat 1/10 Kruger kostenbijdrage per jaar zo'n strormke in een glas water zou teweegbrengen,.....vind ik alles bijeengenomen toch een bizarre attitude.

Ga er dan maar van uit dat, na *meer* dan 3 jaar gratis goudverhaal, de afhakers al meer dan voldoende weten en solo uit het nest (hooimijt) kunnen vliegen.
Heeft zoiets als *loslaten*. Normaalste zaak van de wereld.

We plukken allemaal, alle dagen, massa's dingen gratis van het internet. De internet verbinding (& hardware) kost toch ook wel wat (50€/maand-total kost)

Aan eenieder om af te wegen of die goudforum kostenbijdrage het hem/haar waard is of niet. De evoluerende praktijk zal dat vanzelf uitwijzen.

Met de hooimijt-blijvers gaan we gewoon verder *bouwen*. Liefst zo aangenaam mogelijk....en een beetje anders dan de anderen 

Het ga jullie (verlaters) goed op alle vlak. Au revoir.


ZIJN WIJ NU UITVRETERS?
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by Boefke »

Adamus, waarom vraag je je af dat wij uitvreters zijn?

GI is buitengewoon netjes hier in zijn stelling. Nergens geen wrok of misplaatste arrogantie.
Feit dat er momenteel nog steeds over dit "gebeuren" hier gekrakeeld wordt vind ik een beetje blijk geven van een fatalistische inslag.

Kijk ons eens onrecht aangedaan worden. Kijk ons eens dit alles moeten gebeuren.

Ieder heeft recht op zijn/haar mening. Als Martijn e.d. denken dat dit een goede stap is moeten ze dat doen. Als wij dit niet vinden (begrijp me niet verkeerd, dat vind ik ook) moeten wij daar op handelen. Niet op handelen door in een hoekje "lamgeslagen te zijn", maar eigen initiatief te nemen.
Nu dat heeft Rasta zeker gedaan, aan ons om te bewijzen of dit een goede stap was.

Gaan hier toch niet tot in lengte van jaren anderen zwart zitten maken, brengt ons nergens.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by Adamus »

Boefke wrote:Adamus, waarom vraag je je af dat wij uitvreters zijn?

GI is buitengewoon netjes hier in zijn stelling. Nergens geen wrok of misplaatste arrogantie.
Feit dat er momenteel nog steeds over dit "gebeuren" hier gekrakeeld wordt vind ik een beetje blijk geven van een fatalistische inslag.

Kijk ons eens onrecht aangedaan worden. Kijk ons eens dit alles moeten gebeuren.

Ieder heeft recht op zijn/haar mening. Als Martijn e.d. denken dat dit een goede stap is moeten ze dat doen. Als wij dit niet vinden (begrijp me niet verkeerd, dat vind ik ook) moeten wij daar op handelen. Niet op handelen door in een hoekje "lamgeslagen te zijn", maar eigen initiatief te nemen.
Nu dat heeft Rasta zeker gedaan, aan ons om te bewijzen of dit een goede stap was.

Gaan hier toch niet tot in lengte van jaren anderen zwart zitten maken, brengt ons nergens.
Je "leest" het verkeerd. Ik vind alles oké hoor. Ik reageerde gewoon even op Paul . Met losse handjes fietsen is m.i. veel leuker en leerzamer dan "3 jaar meelezen en gratis adviezen" (zonder garantie) op te doen. Gelukkig hebben we hier de gesproken filmpjes nog in het archief :-) en zij niet en nu moeten ze nog tot 2016 of zo hetzelfde verhaal als zijnde nieuws aanhoren ;-)

Gek, ik ben ook niet bang dat ik iets mis.....bvb het juiste verkoopmoment, want dat is waar mensen wel €125 voor over hebben ;-)
Maar dat gaan ze niet vertellen hoor, vooral niet als er straks "grote partijen" (papieren partijen?) gaan melden aldaar.

Btw, 1.0 ben ik niet schatplichtig. Ik ging in fysiek voordat ik kennis had van het forum. Huizenmarktzeepbel kwam het af en toe ter sprake met o.a. Ludwig. Je weet wel de plek waar op vrijdagmiddag verhit aan toe ging (en wel eens door M als een dronken drol werd gereageerd).
Maar dat is lang geleden.

Het is mooi weer en ik ga mijn afdak aftimmeren. Goed weekeinde.
mcduff
Posts: 36
Joined: 19 Oct 2011, 18:47

Re: 19 November meeting Antwerpen

Post by mcduff »

Het is niet de 1/10 oz die men vroeg waar ik het moeilijk mee had. Maar de manier waarop men op gestapo wijze mensen op de ban heeft gezwierd en alle discussie hierover daarna mooi heeft opgekuist. Zoals ik daar heb gezegd: ik vond het "not done" en totaal onvriendelijk. Ook dat hebben ze daarna opgekuist. Dan hoeft het voor mij zeker niet meer.

Ben heel content met dit forum dat de zaken totaal anders aanpakt. Hopelijk blijft het ook zo. Zoniet wordt er waarschijnlijk wel weer een forum 3.0 opgericht ergens ;)
Post Reply