Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Rasta »

mcduff wrote:Sinds dat je hun vernoemd hebt, hou ik hun aabod ook in't oog. Is wel interessant om te zien evolueren. Een tijdje geleden kwam er blijkbaar een serieze lading binnen die nu bijna helemaal is "weggewerkt". Ik merk wel op dat hun "huismerk" baren, ik neem aan "versmolten oude juwelen", minder vlot van de toonbank gaan. Nuja, persoonlijk heb ik ook liever de bekende munten.
Rasta heeft slechte ervaring met "huismerk". Niet doen, die halve procent minderprijs is duurkoop.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Post by Obi-Wan »

The Sun in Engeland is te vergelijken met de Story of de Dag Allemaal in Vlaanderen maw een pure pulp krant. Niettegenstaande volgend metaal gerelateerd nieuws.... Viva la revolution :mrgreen:

Priceless gold of Benghazi is stolen
A GANG used the battle for Benghazi to steal a priceless haul of ancient gold, it has emerged.
They ransacked an underground vault undetected amid the chaos as Libyan rebels battled Col Gaddafi's troops.
The thieves escaped with 7,700 gold, silver and bronze coins — each more than 2,000 years old. A single similar coin sold this month for £268,000.

link artikel The Sun
Patience. Use the force. Think.
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by positive »

de huismerk staafjes zijn idd. gesmolten juwelen die binnen gebracht worden.

Ondertussen daalt € terug:

It just goes from bad to worse for Europe, which had been hoping to issue €5 billion in 15 year bonds to finance part of the Irish bail out via the EFSF. Instead, once seeing the orderbook, or lack thereof, Europe ended up slashing the notional by 40% and the maturity by 33%, to a €3 billion issue due 10 years from now. And that is hardly the end of the concessions. As the FT reports, "The bond from the European Financial Stability Facility will only target €3bn, instead of €5bn, and will be in 10-year bonds rather than a 15-year maturity because of worries over demand. A 10-year bond is more likely to attract interest from Asian central banks than a longer maturity. Banks hired to manage the deal are Barclays Capital, Crédit Agricole and JPMorgan." Do you see what happens Larry, when China walks? But so we have this straight, Europe plans to fund a total of €1 trillion in EFSF passthrough securities.... yet it can't raise €5 billion? Just.... Priceless.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

Als de politiek nu niet snel met een goed doordachte Eurobond oplossing komt, zetten ze de Europese najaarsregens in brand. De VS zit nu al met samengeknepen billen want als de Euro valt vlucht het kapitaal massaal in de dollar (en een beetje in goud) en gaat de dollar naar ongekende hoogtes .... totdat alle yields negatief worden en dan moet er wederom snel ingegrepen worden met een nieuwe wereldmunt anders valt de dollar overnight en wordt het errug lelijk in de wereld.

Om het wat luchtig te houden:
http://www.youtube.com/watch?v=0IEvDanN ... re=related
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Rasta »

Eind van de maand, we gaan verder in Hooimijt November 2011
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Leo3.14 »

Hille wrote:Goedenavond. Jullie kennen mij als Hille van het goudforum. Ik kijk hier eerst eens de kat uit de boom net zoals ik dat momenteel bij het goudforum doe. Ben na een zware heelkundige ingreep aan de beterhand.

Johannes
Hoe zou het met Johannes zijn?
Novagold was zijne poulain.
Ik ben ng al die jaren dichtbij blijven volgen.
NG lijkt nu een potentieel initiationgap te hebben gezet;
NG en de sachsboys zijn al jaren 1 pot nat...



just fascination for old cowboys..
Goud is een cyclisch edelmetaal
Post Reply