Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by doubleyou »

Indy, Willem the conquerer,
cavajo, filosoof,
laatste posts,
het is leuk om zoiets te lezen,
en ook al is zo'n geschiedenis hier misschien een beetje "off topic", dat stoort me in het geheel niet, écht integendeel, dat maakt het plezierig interessant om een draad door te lezen,
iets nieuws,
achtergrond,

daarom...waarom alles niet gewoonweg op 1 draad ?

oh ja, de goudprijs ondertussen, zoals de naam van deze groep, niet de naam van de song :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by cavajo »

Hoi Indy,
Ken grotendeels ook mijn geschiedenis.
Ons lapken grond is over de eeuwen heen vaak een speelbal geweest onder de toen heersende grootmachten.
Klein lapken, maar vaak cruciaal gelegen om één of andere tactische reden op het schaakbord.
Beinvloedt door vele bezettingen.
Zal mogelijks bijgedragen hebben aan de beeldvorming van de modale vlaming : een noeste flandrien, doe wel en zie niet om, bescheiden en inwendig fier !!
We zullen in ons geschiedenis wel vaker periodes achter de rug hebben met zwakke leiders , maar momenteel maken we toch een nieuw dieptepunt mee in deze cruciale tijden.
En dit stoort me mateloos !!
Een volk kiest NIET altijd de leiders die het verdient.
Een volk heeft soms geen keus in de kieslijsten die dermate zijn opgestelt dat de gevestigde zonnekoningen herkiesbaar blijven.

Persoonlijk vind ik de dood van Pim Fortuyn nog altijd een jammere zaak.
Ik had hem graag eens een kans gegeven.
Was mogelijks op nikske uitgedraaid, maar de 2 procent kans op verandering heeft hij niet gekregen. ( Was wel een éénmanspartij, wat na zijn dood heel duidelijk bleek ).
We hebben er nu in Vlaanderen ook zo één ( en is voor mij evenzeer een éénmanspartij ).

Om uit ons huidig economisch moeras te sukkelen zullen we " uit het vierkant " moeten denken.
Dit gaan we niet oplossen met wat schaaf- en vijlwerk van onze huidige "denkers en doeners " in hun cenakels.....

kvind zelfs geen smiley om ergens tussen te zetten !!!!!!
en wegens eigen besparingsredenen kan ik ook niet meer naar de huidige politiekers kijken.......krijg de neiging om mijn schoen door het scherm te smijten, en een nieuwe TV zit niet in mijn budget !!!! :lol:
( toch een smiley-tje gevonden ).

mvg
cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Indy, Willem the conquerer
Don't get caught up in this stuff.
Indy is just another human being wondering about his future...... :roll:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by cavajo »

@ Doubleyou,

kweet het, off topic,
maar dan ook weer niet hoor.

Mijn persoonlijk goudbezit, en zelfs accumulerend volgens mogelijkheid, vindt zijn reden in mijn gedachtengang.
En die kan voor verschillende onder ons een afwijkende reden hebben.
Globaal hebben we als leidraad " goud " als een vorm van bescherming.
Invalshoeken kunnen verschillen.
We zijn, als minderheid ( fysiekbezitters ) sowieso een " zootje ongeregeld ", volgens de normen van het klassieke.
Voor mij blijft de diversiteit onder de posters de verrijking.

Enne....tis vrijdagavond...
Alhoewel, kheb den alcool vanavond moeten laten, want ik heb morgen nog een finale selectieronde voor een nieuwe bediende op de zaak....kmoet een beetjen "wakker" aan tafel zitten.
Toch een beetjen pogen van een positieve indruk na te laten :lol:
( weer da zelfste smiley-ke ....)

mvg
Cavajo
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by doubleyou »

cavajo wrote:@ Doubleyou,

kweet het, off topic,
maar dan ook weer niet hoor.

Mijn persoonlijk goudbezit, en zelfs accumulerend volgens mogelijkheid, vindt zijn reden in mijn gedachtengang.
En die kan voor verschillende onder ons een afwijkende reden hebben.
Globaal hebben we als leidraad " goud " als een vorm van bescherming.
Invalshoeken kunnen verschillen.
We zijn, als minderheid ( fysiekbezitters ) sowieso een " zootje ongeregeld ", volgens de normen van het klassieke.
Voor mij blijft de diversiteit onder de posters de verrijking.

Enne....tis vrijdagavond...
Alhoewel, kheb den alcool vanavond moeten laten, want ik heb morgen nog een finale selectieronde voor een nieuwe bediende op de zaak....kmoet een beetjen "wakker" aan tafel zitten.
Toch een beetjen pogen van een positieve indruk na te laten :lol:
( weer da zelfste smiley-ke ....)

mvg
Cavajo
weet ik, cavajo, die gedachten-meningen zijn volledig on topic ; 'k had het over de geschiedenis
goed weekend, en laat die selectie geen ganse dag innemen, hé,
geniet wat van deze prachtige herfstdagen,
hier in elk geval met volle teugen,
weer een paar prachtige dagen tegemoet,
en tussendoor de economie nog wat gastronomisch "wildmenugewijs" gaan steunen 8-) ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Occupy

Post by doubleyou »

Tegen geld en macht en rijkdom...

Occupy Wall Street
Occupy Europe
Occupy Nederland
The Indignatos

Er is een nieuwe generatie aan't opstaan die het gehad heeft, die het gezien heeft met de huidige gang van zaken,...
Door de snelle huidige media, getwitter & gefacebook, voelen velen zich snel aangesproken om mee te doen.

Gaat dit iets van langere duur zijn , met impact...
of sterft deze "Occupy"-cultus een snelle dood, niets uithalend
wat denken jullie ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by cavajo »

Om effe onze politiekers te schetsen...
Begrotingsminister Guy Van Hengel heeft ook vastgesteld dat we momenteel een nulgoei hebben.
Zijn nuchtere analyse : we zullen een miljard extra moeten besparen.
( man heeft in het achterhoofd : kzit toch niet in de volgende regering ).

doet me wat denken aan het tuinfeestje, waar je hoort dat er 2 gasten extra komen : schat, breng je een paar saté-kes extra mee van bij den beenhouwer.....
as simpel as that.....een miljardjen meer...

wat hebben de huidige slimmerikken de laatste jaren dan uitgespookt : je hoort hen continue beweren hoe goed " lopende zaken" aan het presteren is, en wel al vingertje wijzen naar de toekomstige slimmerikken......

Nooit in mijn leven heb ik zo horen goochelen met miljarden als de laatste jaren.....van een versnellende inflatie gesproken.

Kzal mijnen kruiwagen maar herstellen ( staat mee nen platten band ) , tegen dat ik op zijn Zimbabwaans om een broodje moet rijden en voldoende volume moet kunnen stapelen om dat laatste te betalen.

mvg,

Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Het blijft schrijnend dat een gedeelte van onze bevolking zich settelt in één of andere werkloosheidsvorm, en niet of moeilijk warm te maken is om zijn of haar steentje bij te dragen aan het onderhouden van ONZE welstand.
Dat kan waar zijn, zo ook in Nederland ..... maar er is nog een andere waarheid waar ik me veeeeeeeeeeeeeel meer aan stoor, een nutteloze en geldverslindende overheid.....

-een geldverslindend project OV chipkaart, dat nog steeds zo lek is als een mandje;
-semi overheden die uit hebzucht- en onbenul hun overtollige middelen stalden bij Icesave;
-een geldverslindend Noord-Zuidlijn project waar niemand op zat te wachten, dat niet functioneert en qua budget 'tig keer over de kop ging;
-een geldverslindend Betuwelijn project idem dito;
-een geldverslindend project Electronisch Patiëntendossier, dat uit arren moede maar is afgeblazen;
-een geldverslindend rechtsysteem dat inmiddels zo ingewikkeld is geworden, dat goedverdienende misdadigers zich er met dure advocaten uit kunnen lullen........

Dit is nog niet eens het topje van de ijsberg, verder ga ik maar niet anders liggen er mensen wakker van.

De overheid gooit BAKKEN geld over de brug door onbenullige politici leuke speledingetjes te laten verzinnen waar ongecontroleerde bakken open-end budget voor beschikbaar komen, die projecten te laten begeleiden door ambtenaren die van toeten noch blazen weten en ingehuurde projectleiders die de hoofdprijs aan fee rekenen, terwijl die projecten bij voorbaat al gedoemd zijn te mislukken en slechts op kostprijs de absulute top bereiken.

De reële economie sturen kunnen ze niet, maar er slechts met bakken geld achteraan hollen, als het weer eens mis gaat. Zelfs de Euro is een politiek gedrocht geworden, dat ons burgers door politieke bullshit en noncontrole nog veel meer bakken met geld gaat kosten ..... want wij draaien er voor op heh...!

Als je al die stompzinnige 100-den miljarden geldverslindende onzin er eens uit zou snijden (of die 1000-den miljarden kostende wanorganisatie eens zou voorkomen), kunnen de niet werkenden in hun stoel blijven zitten terwijl de belastingen voor de werkenden fors omlaag zouden kunnen. Sterker nog ..... zouden al die niet werkenden WEL gaan werken dan komt er meer belastinggeld binnen en wordt er door de overheid NOG meer over de balk gegooid, waardoor er voor de werkenden feitelijk NIETS verandert en als het even tegenzit zelfs nog verslechtert.

T'is mij te makkelijk om alles op de niet werkenden af te schuiven, want bijvoorbeeld in Griekenland wordt WEL hard gewerkt door niet ambtenaren. Het is ook dáár de politiek die bakken met geld over de schutting heeft gegooid, de meest onzinnige anti-economische maatregelen heeft ingevoerd, heeft nagelaten om de economie en werkgelegenheid flexibeler- en concurrerender te maken, teneinde kiezertjes te winnen en ..... dat nóg steeds doet.

Maar tsjah, wie ben ik zonder hoed ....... :(

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Hoi Indy,
Ken grotendeels ook mijn geschiedenis.
Ons lapken grond is over de eeuwen heen vaak een speelbal geweest onder de toen heersende grootmachten.
Klein lapken, maar vaak cruciaal gelegen om één of andere tactische reden op het schaakbord.
Beinvloedt door vele bezettingen.
Zal mogelijks bijgedragen hebben aan de beeldvorming van de modale vlaming : een noeste flandrien, doe wel en zie niet om, bescheiden en inwendig fier !!
We zullen in ons geschiedenis wel vaker periodes achter de rug hebben met zwakke leiders , maar momenteel maken we toch een nieuw dieptepunt mee in deze cruciale tijden.
En dit stoort me mateloos !!
Zo af en toe kom ik wel eens stukken over België tegen.
Ongeveer een jaar geleden las ik iets over het bezoeken van internationale conferenties omtrent bepaalde vraagstukken. Niet zelden vinden die conferenties in de VS of Zuid Amerika plaats. Dat zijn kennelijk vaak twee- tot driedaagse conferenties.

Vanuit Nederland vertrekt dan van het betreffende departement een delegatie van zo'n 30 man en vanuit België is dat dan gemiddeld het 3-4 dubbele. Ieder Belgisch Gewest wil dan goed op zo'n conferentie vertegenwoordigd zijn en hecht dan ter plekke aan eigen overlegzalen zodat ieder gewest er ter plekke zijn eigen insteek kan bespreken, waarna er weer onderling overlegd wordt, zodat ze als Belgische natie met één gedachte op die conferentie naar buiten kunnen treden.

Al die Belgische vertegenwoordigers gaan dan op jouw centen in het vliegtuig, krijgen allemaal een eigen luxe kamer met alles erop en eraan, krijgen per Gewest eigen conferentieruimtes en sommigen verbinden daar dan ook nog eens een korte vakantie aan waarvan ze dan óók nog eens een gedeelte kunnen declareren....... terwijl ze (in tegenstelling tot het bedrijfleven) alle aanwezigheids- en reis uren als zijnde gewerkte uren, kunnen declareren.

Juist DAT is een soort werkverschaffing met een open-end budget, waaraan voorafgaand de doelstellingen NIET zijn geformuleerd (we gaan er naar toe en we zien wel)..... en die dus BAKKEN onproductief geld kost. Het zou me niet verbazen als menig werkeloze - niet ambtenaar- Belg, graag aan zo'n conferentie inclusief korte vakantie zou willen deelnemen ...... want zelf hebben ze geen geld om op vakantie naar Zuid Amerika te gaan.


Ergo: ik lees in de freegold discussie (over diverse fora heen) altijd maar weer stukjes over meritocratie versus het leger werk-onwelwillenden, maar VEEL TE WEINIG over al die onproductief werkende en niet zelden goedbetaalde overheidsdienaren die per persoon het volk een veelvoud meer kost dan iedere afzonderlijke werkeloze met een bescheiden uitkering. Ik wil daarmee de werkonwillenden niet goedpraten, maar probeer de discussie in een iets ander perspectief te plaatsen.

Neemt overigens niet weg dat er ook mensen in overheidsdienst zijn die er WEL keihard voor werken en er WEL wat van willen maken, hoor ..... ik wil ze dus zeker niet allemaal over één kam scheren. Toch kan het geen kwaad om de meritocratische focus eens wat verder in te zoomen op dit soort overheids verspillingen ...... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Zo af en toe kom ik wel eens stukken over België tegen.
Ongeveer een jaar geleden las ik iets over het bezoeken van internationale conferenties omtrent bepaalde vraagstukken. Niet zelden vinden die conferenties in de VS of Zuid Amerika plaats. Dat zijn kennelijk vaak twee- tot driedaagse conferenties.

Vanuit Nederland vertrekt dan van het betreffende departement een delegatie van zo'n 30 man en vanuit België is dat dan gemiddeld het 3-4 dubbele. Ieder Belgisch Gewest wil dan goed op zo'n conferentie vertegenwoordigd zijn en hecht dan ter plekke aan eigen overlegzalen zodat ieder gewest er ter plekke zijn eigen insteek kan bespreken, waarna er weer onderling overlegd wordt, zodat ze als Belgische natie met één gedachte op die conferentie naar buiten kunnen treden.

Al die Belgische vertegenwoordigers gaan dan op jouw centen in het vliegtuig, krijgen allemaal een eigen luxe kamer met alles erop en eraan, krijgen per Gewest eigen conferentieruimtes en sommigen verbinden daar dan ook nog eens een korte vakantie aan waarvan ze dan óók nog eens een gedeelte kunnen declareren....... terwijl ze (in tegenstelling tot het bedrijfleven) alle aanwezigheids- en reis uren als zijnde gewerkte uren, kunnen declareren.

Juist DAT is een soort werkverschaffing met een open-end budget, waaraan voorafgaand de doelstellingen NIET zijn geformuleerd (we gaan er naar toe en we zien wel)..... en die dus BAKKEN onproductief geld kost. Het zou me niet verbazen als menig werkeloze - niet ambtenaar- Belg, graag aan zo'n conferentie inclusief korte vakantie zou willen deelnemen ...... want zelf hebben ze geen geld om op vakantie naar Zuid Amerika te gaan.


Ergo: ik lees in de freegold discussie (over diverse fora heen) altijd maar weer stukjes over meritocratie versus het leger werk-onwelwillenden, maar VEEL TE WEINIG over al die onproductief werkende en niet zelden goedbetaalde overheidsdienaren die per persoon het volk een veelvoud meer kost dan iedere afzonderlijke werkeloze met een bescheiden uitkering. Ik wil daarmee de werkonwillenden niet goedpraten, maar probeer de discussie in een iets ander perspectief te plaatsen.

Neemt overigens niet weg dat er ook mensen in overheidsdienst zijn die er WEL keihard voor werken en er WEL wat van willen maken, hoor ..... ik wil ze dus zeker niet allemaal over één kam scheren. Toch kan het geen kwaad om de meritocratische focus eens wat verder in te zoomen op dit soort overheids verspillingen ...... ;)
Ohh .... het gebeurt in Nederland dus ook, lees ik zojuist .... verbaast me niets en kun je heel wat werklozen van onderhouden.... ;)

=======

'Overheids- organisaties verantwoorden reizen niet'
Laatste update: 29 oktober 2011 20:59

AMSTERDAM - Overheidsorganisaties leggen niet of nauwelijks verantwoording af voor de kosten van buitenlandse dienstreizen. Ook wordt er nauwelijks op de kosten gelet en zijn de verschillen in declaraties veel te groot. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws onder twintig directies van overheidsorganisaties. Voor het onderzoek werden ruim zeshonderd dienstreizen tussen 2009 en 2010 onder de loep genomen. Zo mogen medewerkers van de Rijksdienst voor het Wegverkeer eerste klasse vliegen, tickets die al snel enkele duizenden euro's kosten. Ook directieleden van de Nederlandsche Bank vliegen eerste klasse.
PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen vindt het onaanvaardbaar dat er eerste klasse wordt gevlogen. "Ik wist niet eens dat dat bestond. Voor ambtenaren geldt; iedereen binnen Europa economy vliegen en buiten Europa business class", reageert hij.


Meereizen

Naast de dure vliegtickets, leggen de overheidsdiensten ook geen verantwoording af over het meereizen van partners of voor extra kosten van dure hotels en cursussen. Een medewerker van Rijkswaterstaat kreeg bovendien een safari in Zuid-Afrika cadeau.
Heijnen vindt dat de organisaties wel wat op de centen mogen letten. "Het is crisis. Ambtenaren zitten al twee jaar op de nullijn, de belastingbetaler ondervindt last. De overheid moet nu het voorbeeld geven in soberheid en doelmatigheid".

© Novum
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply