Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Europarlementairen

Post by Gwyde »

Verontwaardigd over ambtenaren die zich op buitenlandse zending gedragen als kinderen in een snoepwinkel?

Kijk dan maar eens hoe de europarlementairen het systeem melken:

http://videos.dhnet.be/video/iLyROoaf2DRV.html

De video is in het duits met franse ondertiteling. (Tiens, niet gedubt. 't Zal van de RTL komen.)
User avatar
Wire
Posts: 24
Joined: 18 Oct 2011, 22:12

Re: Occupy

Post by Wire »

doubleyou wrote:Tegen geld en macht en rijkdom...

Occupy Wall Street
Occupy Europe
Occupy Nederland
The Indignatos

Er is een nieuwe generatie aan't opstaan die het gehad heeft, die het gezien heeft met de huidige gang van zaken,...
Door de snelle huidige media, getwitter & gefacebook, voelen velen zich snel aangesproken om mee te doen.

Gaat dit iets van langere duur zijn , met impact...
of sterft deze "Occupy"-cultus een snelle dood, niets uithalend
wat denken jullie ?
Een snelle dood zie ik de Occupy-beweging niet sterven. Zowel in Europa als in de VS zijn we nog wel even zoet met de huidige crisis. Veel mensen onderaan de ladder vallen eraf en hebben weinig tot geen perspectieven meer. In de VS zouden er zo'n 46 miljoen mensen in armoede leven. Een deel van hen heeft een goede opleiding gevolgd of is hooggeschoold. Ze hebben vaak veel tijd en amper iets te verliezen. In de VS begint de beweging zich stilaan te verspreiden over het hele land. "Yes we can" zou weleens als een boemerang in Obama's gezicht kunnen belanden. Europa hinkt achterop, maar nieuwe Dexia-debacles, politieke weerstand tegen regularisatie en zware besparingen kunnen daar snel verandering in brengen.
AKG, AUY, GG, HL, IAG, KGC, NCQ, NG
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by cavajo »

de Occupy beweging,

stille dood sterven of niet,
overruled worden door een andere beweging,
ik denk dat een voedingsbodem gezaaid is.
Tot wat het ooit uitgroeid, al dan niet met krachtige leiders, en al dan niet met kans op positieve consequenties....het lijkt me de start van een blijvertje.
Of we er gelukkig mee gaan zijn....tzal pas achteraf blijken.
Maar het is tijd voor " change ".
Eigenlijk jammer dat ik dit als 50-jarige dien te schrijven.....
zegt ' noch min noch meer " mijn generatie had een kans en heeft gefaald !
kzat net na de "mei 68, en woodstock-generatie".
let op : ik heb het NIET over fatalisme.....
Op net 50 draag ik mijn steentje nog steeds tenvolle bij, vecht ik nog dagelijks mee naar een hoopvolle toekomst, heb ik nog steeds idealistische dromen en verwachtingen.
Maar, ik kan niet ontkennen deelgenoot te zijn van een generatie die me wel eens ontgoochelde.

Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by cavajo »

@ Indy

wat onze beruchte handelsmissies betreft...
deze verhalen zijn ook hier geen onbekende....
mee momenten rollen de drie gewesten net niet over de vloer, op handelsmissie, als het ijdelheidsniveau aan bod komt.

tis simpel,
als modale vlaming...we kijken er naar...en hoe nuchterder we kijken, hoe hoger het schaamtegevoel !
anderzijds, toch ongelooflijk dat een dermate samenraapsel ( mijn landje ) toch nog steeds behoorlijk meefietst in het Europese peleton.
Zegt HEEL VEEl over de andere fietsers !!!

Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:@ Indy

wat onze beruchte handelsmissies betreft...
deze verhalen zijn ook hier geen onbekende....
mee momenten rollen de drie gewesten net niet over de vloer, op handelsmissie, als het ijdelheidsniveau aan bod komt.

tis simpel,
als modale vlaming...we kijken er naar...en hoe nuchterder we kijken, hoe hoger het schaamtegevoel !
anderzijds, toch ongelooflijk dat een dermate samenraapsel ( mijn landje ) toch nog steeds behoorlijk meefietst in het Europese peleton.
Zegt HEEL VEEl over de andere fietsers !!!
Cavajo
Yeah ...... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
bsc2200
Posts: 24
Joined: 19 Oct 2011, 22:32

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by bsc2200 »

Ik blijf er van versteld staan hoe snel het aanbod van AGB de deur uitvliegt; al 2x Krugers zien staan met het idee om 's avonds te bestellen; 2x feestelijk te laat dus; ik neem mijn telebank bakje (of hoe heet zo'n ding?) nu maar mee naar het werk ...
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

DNB wordt wakker ...... goeimorgen :-)

Post by Indiana Jones »

Nog niet helemaal maar de oogjes gaan wel open in de Duisenberg kraamkamer.
Dit huidige DNB concept had tijdens de oprichting van de Euro met veel minder inspanning ingericht kunnen worden, maar is gezien de huidige Europese schuldenproblematiek een ware krachtenmeting.

====================

DNB wil eurobonds binden aan staatsschuld
Laatste update: 31 oktober 2011 11:54

AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank denkt dat op termijn euro-obligaties een betere oplossing kunnen bieden voor de instabiliteit van de eurozone dan een noodfonds, maar dan moet wel aan strikte voorwaarden zijn voldaan. De belangrijkste daarvan is dat de staatsschuld in alle eurolanden is gedaald tot minder dan 60 procent van het bruto binnenlands product (bbp).

Door de zogeheten eurobonds, centraal uitgegeven gemeenschappelijke leningen, kan worden voorkomen dat de rente in een land zo hard omhoogschiet dat de problemen verder toenemen.

(bron) © ANP

Last edited by Indiana Jones on 31 Oct 2011, 12:34, edited 3 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Obi-Wan »

Central banks have used gold's recent plunge to top up their holdings of the precious metal.

Bolivia, Kazakhstan, Tajikistan and Thailand spent a collective $1.52bn (£942m) buying 26.7 tons of gold. However, the Mexican central bank was a seller, reducing its holding by 0.1 ton, according to data compiled by Bloomberg.

Thailand's gold reserves rose 11pc to 152.41 tons and Bolivia's bullion reserves increased 17pc to 49.34 tons. Bolivia increased its holdings by 5pc to tons and Tajikistan's bullion stockpile increased 26pc to 4.74 tons

Telegraph UK link
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

OESO wil renteverlaging in eurozone
31 oktober 2011 12:22
http://www.nu.nl/economie/2655387/oeso- ... ozone.html

Rentelast Nederland historisch laag
31 oktober 2011 10:15
http://www.nu.nl/economie/2655233/rente ... -laag.html

Rente Italië en Spanje loopt op
31 oktober 2011 15:28
http://www.nu.nl/economie/2655658/rente ... loopt.html

Weer zo'n dam in de rivier leggen in de hoop dat de rivier hier stopt. Maar niets is minder waar, want de rivier meandert net zo lang totdat hij het water in de zee kwijt kan.

-------

As always in history the markets, accompanied by money flows, reveal the real under laying problems. Money flows are like rivers nobody can stop.
Money flow rivers meander, gracefully passing around artificial blockades.

edit: 15:50
Last edited by Indiana Jones on 31 Oct 2011, 15:56, edited 2 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
mcduff
Posts: 36
Joined: 19 Oct 2011, 18:47

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by mcduff »

bsc2200 wrote:Ik blijf er van versteld staan hoe snel het aanbod van AGB de deur uitvliegt; al 2x Krugers zien staan met het idee om 's avonds te bestellen; 2x feestelijk te laat dus; ik neem mijn telebank bakje (of hoe heet zo'n ding?) nu maar mee naar het werk ...
Sinds dat je hun vernoemd hebt, hou ik hun aabod ook in't oog. Is wel interessant om te zien evolueren. Een tijdje geleden kwam er blijkbaar een serieze lading binnen die nu bijna helemaal is "weggewerkt". Ik merk wel op dat hun "huismerk" baren, ik neem aan "versmolten oude juwelen", minder vlot van de toonbank gaan. Nuja, persoonlijk heb ik ook liever de bekende munten.
Post Reply