Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Adamus »

Boefke wrote:
Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:prognose jaarsluiting goldcomex. blauwe beweging is probable, grijze beweging is possible.
Gaat nog even duren voordat de goudridders in de goudadelstand worden verheven.


Wisten ze op de comex ook dat ik pas na de kerstbonus weer bij kan laden ;) .

In ieder geval doen ze flink hun besten om zoveel mogelijk gram voor uw geld te krijgen.....fantastisch werk doen ze!
Ook de loonslaaf wordt niet over het hoofd gezien door "ze" ;-)
Je collega's zullen het nodig hebben om hun schulden af te lossen :-)
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Boefke »

Schulden aflossen? Was het maar waar Adamus........
De meerderheid is nog steeds verguld met het geweldige fiscale voordeel dat "slimme" mensen genieten op het maken van een tsunami aan schulden.

Die aflossen, vermindert het voordeel (ja echt waar). Hoe kortzichtig kan je wezen...maar goed, men doet maar waar men zich goed bij voelt. Doen wij ook hier toch?

Ben benieuwd wat deze correctie in de papier-prijs veroorzaakt. Als het de gevolgen zijn van de MF-global collapse en partijen die nu hun papieren posities dumpen, dan kan dit best eens de laatste rit naar beneden zijn. weet dat ik hier een heikel punt aansnijdt, maar zit er dicht op om dit te volgen.

Sinds de val van MF loop ik al rond met het gevoel dat dit een game changer kan zijn (heb dit al eens gepost).

Mochten er nog mensen zijn die twijfelen over hun aankoop.......
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

De "calamiteiten" bij MFGolbal helpen het commodity complex niet echt .....
Daarbovenop komt dan het zwakke Eurocompromis waarvan de markt niet overtuigd is geraakt, de Euro dus negatief beïnvloedt waardoor deleveragen het credo is en ...... dat betekent dan meestal dat commodity speculaties de deur uit gedaan worden om aan geld te komen.

Dáár dan weer bovenop zo'n beetje de latste handelsweek dit jaar, want ruim voor de kerst worden posities i.v.m. jaareinde gestabilizeerd. Dit jaar wellicht wat meer dan andere jaren, gezien bovenstaande.


Toch vermoed ik dat goud het wel boven de $ 1600 gaat houden en komt er imo een mooi instapmomentje aan ...... we gaan zien .... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Spruitje »

Het doet mij denken aan wat Leo 3.14 schreef (enige maanden terug op het andere forum) die gaf 14 jan 2012 aan als dip. (De periode om je schoonmoeder te verkopen in ruil voor goud)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

Mijn schoonmoeder verkopen doe ik niet (misschien ben ik de enige.. :D ), maar ik heb wel een eigen gemaakt grafiekje, waar ik me aan vasthoud .....
Attachments
ComexGold.jpg
ComexGold.jpg (124.59 KiB) Viewed 5654 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Indiana Jones »

Nice to Know .... denk ik, niet zozeer Need to Know .....

Alhoewel, spat de Euro in het 1e kwartaal 2012 uiteen, dan kan het hectisch verlopen op de markten, ook de goudmarkt .... hoewel het toekomstig perspectief voor goud vele malen hoger ligt.
De rode lijntjes op Comex-Paper 16+, 15, 13 en 11 heb ik zelf in de grafiek van Norcini getrokken....... maar dieper dan 1300 zal het imo niet gaan in zo'n crash scenario.
Vooralsnog zie ik de Euro nog wel even overend blijven, al zal 2012 een bijzonder lastig jaar voor Europa worden ...... heel lastig en misschien wel beslissend.
Attachments
Monthly Gold - INFL.PNG
Monthly Gold - INFL.PNG (58.98 KiB) Viewed 5646 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by skyscraper »

Spruitje,
low of high was gezegd. het zou me verwonderen dat we over een maand al uitgebodemd zijn als we nu uit de wig schieten naar de benedenzijde dus...
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Spruitje »

Ah! Ok, in dat geval m'n excuses.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by skyscraper »

patat, there she goes, the wrong way
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by Spruitje »

Yip. Wat 'n bokkesprongen. Zowel POG als de $.
Tja. En had ik het goed begrepen dat 'n jaar-afsluiten <1620 (het is nog vroeg) bearish zou zijn?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply