Hooimijt December 2011

Dutch language haystack
kyandio
Posts: 28
Joined: 29 Nov 2011, 00:17

Re: Hooimijt December 2011

Post by kyandio »

Ayn Rand wordt hieronder genoemd ..

http://www.dmagazine.com/Home/D_Magazin ... nisia.aspx
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2011

Post by Indiana Jones »

kyandio wrote:ondertussen op het goudforum.be

Martijn die geen grafiek van kitco bovenaan de pagina wil updaten zolang goudprijs daalt ...
Leo die er nu nog meer naast zit dan vroeger ..
En het clubje vind nu de roze gazet wel toppie ..
ik heb het gehad ermee ..de enige die op dat forum op mijn sympathie kon rekenen was HILLE .
Het wordt met de dag lastiger om er 'niet' naast te zitten, ook voor mij. Meer nog dan voorheen is de goldcomex een pokertafel waarop de croupier legitiem vals mag spelen omdat de toezichthouder CFTC niet alleen meer een oogje toeknijpt, maar besloten heeft een blinddoek om te binden. Werkelijk ALLES lijkt nu geoorloofd op de goldcomex, in Zimbabwe en Tsjetsjenië zijn de regels strenger en het spel eerlijker.
Dat zegt niets over goud, maar wel ALLES over het morele verval in de VS ..... triest, diep triest want er komt een moment dat de wal het schip keert en dan breekt daar de hel los ....... :(

Voor het overige bovenstaande, ben ik het met je eens .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt December 2011

Post by Paul »

positive wrote:Goud is de uiteindelijke winnaar op lange termijn in elke schuldencrisis, goud verkopen omdat de Europese schuldenproblemen toenemen is volslagen zinloos. Het niveau van 1540 dollar per troy ounce is een belangrijk niveau voor goud, daar bevindt zich namelijk een belangrijke steunzone. Mogelijk wordt daar een dubbele bodem gevormd, wat gepaard kan gaan met sterke koopdruk. Vanuit die dubbele bodem kan de prijs sterk gaan stijgen, met een 2330 dollar als mikpunt in 2012. Mogelijk kan dat niveau tegen het midden van het jaar bereikt worden.

Wat zich afspeelt in Griekenland, Spanje, IJsland en Ierland, maakt deel uit van dezelfde tikkend tijdbom. Sommige gebeurtenissen grenzen aan het ongelooflijke, de politici doen alsof de uitstaande schulden afbetaald kunnen worden. Alle burgers willen dat de bestaande voordelen gewoon verder blijven bestaan, iets wat gewoon onmogelijk is. De zeven goede jaren zijn achter de rug, nu komen de zeven magere jaren. Iedereen hoopt dat de goede tijden gaan blijven duren, maar dat gaat niet het geval zijn. Spanje en Griekenland maakten gebruik van ondoorzichtelijke derivatentransacties om hun financiële positie te verbloemen, kwestie van deel te mogen uitmaken van de EU. De Duitsers weigeren om te werken tot hun 67ste om de Grieken de kans te geven op hun 50ste met pensioen te gaan. Griekenland is niet meer of niet minder dan de traditionele kanarie in de steenkoolmijn. De kans is groot dat het land in 2012 gewoon failliet zal gaan. Op dat moment gaat de muziek op het feest stoppen met spelen en worden we geconfronteerd met een golf van nog meer landen die failliet gaan. De problemen zullen sneller oprukken dan de overheden er in slagen om geld te drukken.

Er staat voor een bedrag van 708.000 miljard dollar aan derivatenposities open, terwijl de wereldeconomie maar 65.000 miljard dollar waard is. Een bedrag van ongeveer 210.000 miljard dollar aan schulden staat open, tegenover slechts 150.000 miljard dollar aan assets. Veel mensen zijn bankroet, maar beseffen het (nog) niet.
juist

de mismatch is dusdanig, die waarde KAN niet in zn geheel naar goud.
daarvoor moet eerst die derivatenrommel in lucht opgaan. waarde is niet weg, waarde was er nooit.
(daarom geloof ik ook niet in FOFOA goudprijs, we gaan stukken lager blijven ...)

dan zijn ook de tools weg om de goudprijs uberhaupt nog te kunnen manipuleren
al is manipuleren ook niet gelukkig gekozen wat mij betreft want zo werkt het huidige systeem gewoon.
papier dekt papier tot in het oneindige. een virtuele digitale fata morgana.
net als 2 spiegels tegenover mekaar. totdat de spiegel barst
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt December 2011

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:
kyandio wrote:ondertussen op het goudforum.be

Martijn die geen grafiek van kitco bovenaan de pagina wil updaten zolang goudprijs daalt ...
Leo die er nu nog meer naast zit dan vroeger ..
En het clubje vind nu de roze gazet wel toppie ..
ik heb het gehad ermee ..de enige die op dat forum op mijn sympathie kon rekenen was HILLE .
Het wordt met de dag lastiger om er 'niet' naast te zitten, ook voor mij. Meer nog dan voorheen is de goldcomex een pokertafel waarop de croupier legitiem vals mag spelen omdat de toezichthouder CFTC niet alleen meer een oogje toeknijpt, maar besloten heeft een blinddoek om te binden. Werkelijk ALLES lijkt nu geoorloofd op de goldcomex, in Zimbabwe en Tsjetsjenië zijn de regels strenger en het spel eerlijker.
Dat zegt niets over goud, maar wel ALLES over het morele verval in de VS ..... triest, diep triest want er komt een moment dat de wal het schip keert en dan breekt daar de hel los ....... :(

Voor het overige bovenstaande, ben ik het met je eens .... ;)

yep
voorspellingen zijn lastig. je bent meestal niet meer dan een boom in het bos.
wat kun je dan zeggen over de bosbrand die op uitbreken staat? het is maar voor wat het waard is.
je moet vooral zelf leren nadenken en uitgaan van je eigen plan. je toekomst is maatwerk.
ik zeg dat euro het niet haalt dit jaar. zit ik ernaast ? ik hoop het en zal het lachend toegeven ...

inhoudelijk mekaar de maat nemen over voorspellingen op een forum is ernaast schieten wat mij betreft
het gaat vooral om de context en de discussie. gelijk hebben is voor de dooien. letterlijk.
de levenden hebben veel meer aan de les zelf. ook als je fout zit. misschien wel juist dan ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt December 2011

Post by Rasta »

Paul wrote:....
de mismatch is dusdanig, die waarde KAN niet in zn geheel naar goud.
daarvoor moet eerst die derivatenrommel in lucht opgaan. waarde is niet weg, waarde was er nooit.
(daarom geloof ik ook niet in FOFOA goudprijs, we gaan stukken lager blijven ...)
....
Voor mijn perceptie, je bedoelt hier natuurlijk koopkracht. Waarde is net als prijs zo'n woord wat je op meerdere manieren kan lezen.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt December 2011

Post by Paul »

Rasta wrote:
Paul wrote:....
de mismatch is dusdanig, die waarde KAN niet in zn geheel naar goud.
daarvoor moet eerst die derivatenrommel in lucht opgaan. waarde is niet weg, waarde was er nooit.
(daarom geloof ik ook niet in FOFOA goudprijs, we gaan stukken lager blijven ...)
....
Voor mijn perceptie, je bedoelt hier natuurlijk koopkracht. Waarde is net als prijs zo'n woord wat je op meerdere manieren kan lezen.
ja ongeveer

waarde is een relatieve momentopname. ten opzichte van zichzelf in plaats en tijd en ten opzichte van al het andere in plaats en tijd. iets wat er niet was kan ook niet weg zijn. zoals iets wat er niet is ook nergens naar toe kan.
maar tegenprestaties hebben mits goed beheerd weldegelijk ook een waarde. als we die stap niet zetten gaan we terug naar de middeleeuwen. anders geen banken, geen krediet en geen leverage. zolang je dr maar vertrouwen in kunt hebben dat ze daadwerkelijk vervuld kunnen worden is er niks aan de hand. prudent beheer. goeie architectuur. (hier vindt freegold of iets anders zn taak)

de koopkracht van nu is niet meer dan een illusie. de dag komt dat de tegenprestatie niet meer volgt. dat blijkt uit alles en dan is het game over. wat koopkracht wel zou moeten zijn geen idee. de derivatenberg aan niet vervulde tegenprestaties geeft een kleine indicatie wat dat aangaat. het wordt armoe troef. en dan kun je je hart vasthouden.

want dat ziet jan met de pet echt niet aankomen. die denkt serieus dat het wel mee zal vallen.
no way Jose
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt December 2011

Post by Rasta »

Vertrouwen in het ruilmiddel. Dat is waar we achter moeten blijven staan. 100% mee eens, en als dat wegvalt hebben we meer dan wat kopzorgen, en gaat goud letterlijk je niet verder brengen.

Iets wat ik tegenkwam: LETS Ruilwinkels Rotterdam. Naar idee van complementaire valuta (geen idee of de organisatie dat als voorbeeld heeft gebruikt, maar implementatie is hetzelfde). Check ook de catalogus en de online winkel.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt December 2011

Post by Paul »

ik ben bekend met LETS. zo zijn er velen en ontstaan er al veel meer.
de kunst is om het corporate te krijgen zoals airmiles. weg uit de geitenwollensokkengeur. de grote stap wordt de gemeentebelastingen ermee betalen. als dat eenmaal kan zijn we een heel eind al.

ik denk dat het onvermijdelijk wordt ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2011

Post by doubleyou »

kyandio wrote:ondertussen op het goudforum.be

Martijn die geen grafiek van kitco bovenaan de pagina wil updaten zolang goudprijs daalt ...
Leo die er nu nog meer naast zit dan vroeger ..
En het clubje vind nu de roze gazet wel toppie ..
ik heb het gehad ermee ..de enige die op dat forum op mijn sympathie kon rekenen was HILLE .
Alé kyandio, kop op, man ! Positief blijven, hé.
:) Ja, ik zie nu alles door een roze bril, mijn werkweek/maand/jaar zit er ook op.
Nu even lekker ontspannen...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2011

Post by doubleyou »

positive wrote: Er staat voor een bedrag van 708.000 miljard dollar aan derivatenposities open, terwijl de wereldeconomie maar 65.000 miljard dollar waard is. Een bedrag van ongeveer 210.000 miljard dollar aan schulden staat open, tegenover slechts 150.000 miljard dollar aan assets. Veel mensen zijn bankroet, maar beseffen het (nog) niet.
Hallucinante bedragen ! Zijn ze eigenlijk nog wel verifiëerbaar ?

Geen wonder dat zowat alles in de papier-business zo ver als mogelijk gemanipuleerd wordt door de FI, zijnde de goudenmanzakken en andere Jp Morgans, alsook het trachten te sturen en beïnvloeden door FED etc...
Maar het staat als een paal boven water dat dit vroeg of laat als een boomerang zal terugkeren, en dan zullen we pas spreken over een big bang.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply