Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

De haircut door de Grieken.
Is ondertussen nog steeds niet opgelost.
Ondertussen zie ik Portugal geleidelijk aan ook naar recordniveau schuiven.

Als de euro het niet zal halen, hebben we tijd zat voor cafépraat over het hoe en waarom : met diverse meningen, met grote en kleine gelijk-hebben, met diverse invalshoeken.......
Maar veel zal terug te vinden zijn in het feit dat we, in voetbaltermen, qua taktiek een derdeklasser waren tegenover onze Amerikaanse vrienden.
Ik zie daar vandaag nog geen verandering in.
Let op, de match is nog niet ten einde,....maar we staan achter en ik zie onze coaches nog niet direct een deftige wissel doorvoeren.
En, tzal nen superwissel moeten zijn om de match te laten kantelen !
Mijn gedacht hé !

mvg,
Cavajo
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by eduro »

cavajo wrote:Ik geraak eraan uit.
Ik geraak er niet aan uit.
Voor de markten idem.
Ik probeer nog eens nader te verklaren.

De Belgen ( zootje franstaligen en vlamingen tesamen, inclusief hun hoofdstad ), hun rente daalt ( laat ons zeggen ) spektaculair...
Een goei 3,69 procent op 10 jaar.
Eerst en vooral : daar ben ik echt wel blij om.
Nu ja, alle goeie dalen momenteel, en diegenen die niet direct in de spotlight staan.....waaronder wij ( spotlight bedoel ik ...).
Heeft uiteraard een stuksken met de speech van Bernanke te maken....en zijn stand-hold qua rentestand.
Die man heeft met zijn speech nooit de bedoeling gehad om de Belgen een extra duwtje te geven.
Maar we hadden het, fijn en mooi meegenomen.
Ik leef in de huidige wereld, voor mij zo zot als een achterdeur, maar ik onderga.
Of, hoe gewauwel van sommigen veraf, veel meer effect heeft dan het gewauwel van zich prominent-inschattende in eigen contreien.

Maar ons vrienden van over de plas ( de USA ), zelf tot over de oren in de financiele shit hebben dit jaar een verkiezing.
Ze zetten hun kaart nog eens tenvolle op Me Myself and I....en ewa rotzooi rondom ons waar wij mee spelen.
Dus minimaal tot november geen brokken rijden.
Dus, bij elke zet dat de USA moet doen om zijn eigen winkeltje zo natvrij mogelijk te houden.....moet er een tegen-uppercutje uitgedeeld.
Kwestie van het kleuterklasje toch netjes te blijven overheersen.
De vrienden van Fitch zullen nu eens een aantal Westeuropeanen downgraden.
Is een poginkje tot hulp voor volgende week.....
Indien onvoldoende,...zullen ze wel een ander triggertje overhalen.

Ik kom terug naar begin :
Ik geraak er aan uit : het is zoooo voorspelbaar.
Ik geraak er niet aan uit : het gebeurd dan ook !

Dan is en blijft er toch geen andere conclusie dan fysiek goudbezit naar mogelijkheid, en de nakende storm afwachten.
En ik mag dan tussentijds nog ewa fier zijn op mijn neiging tot conservatisme, maar als Gingrich oa de kiezers wil lokken met zijn permanent bewoonde Maan.....
Tja, dan blijf ik nog een kleinigheid twijfelen aan onze " gegarandeerde toekomst ".

mvg,
Cavajo
goed gesproken en ja ik heb hetzelfde.
Ach het wordt een rustig jaar, we wachten tot het extend/pretend over is ongeveer januari 2013?
wellicht in de trein naar beneden tot Juni?
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by eduro »

cavajo wrote:De haircut door de Grieken.
Is ondertussen nog steeds niet opgelost.
Ondertussen zie ik Portugal geleidelijk aan ook naar recordniveau schuiven.

Als de euro het niet zal halen, hebben we tijd zat voor cafépraat over het hoe en waarom : met diverse meningen, met grote en kleine gelijk-hebben, met diverse invalshoeken.......
Maar veel zal terug te vinden zijn in het feit dat we, in voetbaltermen, qua taktiek een derdeklasser waren tegenover onze Amerikaanse vrienden.
Ik zie daar vandaag nog geen verandering in.
Let op, de match is nog niet ten einde,....maar we staan achter en ik zie onze coaches nog niet direct een deftige wissel doorvoeren.
En, tzal nen superwissel moeten zijn om de match te laten kantelen !
Mijn gedacht hé !

mvg,
Cavajo
Valt wel mee joh.

Eu versus Us lol een spelletje met circa 700 miljoen mensen, 7 miljard zuchten nu onder dat financieele systeem.

ze zullen uitbreken, waarom? lol welke grondstoffen komen uit de eu/us ten opzichte van de rest van de wereld.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Bondgenoot zijn van Amerika heeft een Prijs .... een hele hoge Prijs.....

========================================

Iran overweegt totale stop olie-export EU
Laatste update: 28 januari 2012 21:24

TEHERAN - Iran overweegt binnen enkele dagen de uitvoer van ruwe olie naar Europa te staken in verband met de pas aangekondigde boycot van Iraanse olie door de Europese Unie. Het Iraanse parlement debatteert hier zondag over.
Image
Wanneer het parlement besluit de export te staken, hoeven Europese oliemaatschappijen die nog olie van Iran tegoed hebben, ook niet meer op die olie te rekenen. Dit zei de topman van de Nationale Iraanse Oliemaatschappij, Ahmad Qalebani, zaterdag.

Sommige landen hebben nog olie tegoed op basis van oude afspraken. De Italiaanse oliemaatschappij ENI bijvoorbeeld stelt nog voor ruim 10 miljard euro aan Iraanse olie uit te hebben staan.

(bron) © ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Bondgenoot zijn van Amerika heeft een Prijs .... een hele hoge Prijs.....

========================================

Iran overweegt totale stop olie-export EU
Laatste update: 28 januari 2012 21:24

TEHERAN - Iran overweegt binnen enkele dagen de uitvoer van ruwe olie naar Europa te staken in verband met de pas aangekondigde boycot van Iraanse olie door de Europese Unie. Het Iraanse parlement debatteert hier zondag over.
Image
Wanneer het parlement besluit de export te staken, hoeven Europese oliemaatschappijen die nog olie van Iran tegoed hebben, ook niet meer op die olie te rekenen. Dit zei de topman van de Nationale Iraanse Oliemaatschappij, Ahmad Qalebani, zaterdag.

Sommige landen hebben nog olie tegoed op basis van oude afspraken. De Italiaanse oliemaatschappij ENI bijvoorbeeld stelt nog voor ruim 10 miljard euro aan Iraanse olie uit te hebben staan.

(bron) © ANP
Als klein garnaaltje tussen deze grote wereldspelers ( haaien )...
10 miljard openstaand tegoed......
zoals ik gisteren schreef.....zo zot als een achterdeur...!

je kan veel verklaren.
je kan veel constructies logisch vinden, en eventueel moeilijker uitlegbaarder aan de "onwetende buitenwereld'.
nogmaals, ...10 miljard tegoed. !!

Gewoon echt tijd dat we overgaan naar een normale wereld !!
Dit is ONUITLEGBAAR in " één twee drie ".
En evenmin door : tja jongens, dat is het spel onder de grote jongens.....
Dit heeft ook nikske met naief zijn te maken !!!

ZONDER SMILEY
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Boefke »

Had het al in de haystack geplaatst, maar omdat sommigen de discussies daar laten voor wat het is, hier nogmaals.

Nieuwe post is uit.

http://endotworldasweknowit.blogspot.co ... ndent.html
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

.
Central-bank gold holdings reach 6 year high: joining the dots
Central banks are holding more gold but they're holding very much more wood-pulp and although there may ultimately be a change in structure of a global reserve currency this may still be some time away.
Author: Adrian Ash
Posted: Monday , 30 Jan 2012

http://www.mineweb.com/mineweb/view/min ... &pid=92730

Waar zijn de tijden dat onze Belgische én jullie Nederlandse centrale bank nog een 1000 ton extra in the pocket had ? Dat komt nooit meer weder. Wij waren steenrijke kleine landen, maar met die verkopen -via onze politiekers- hebben we ons rechtstreeks in die rijkdom laten rollen voor "hogere, europese & wereldse" doelen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

.
Portugal, oh la la la, grote klappen vandaag !

Portugal
2Y 21.09 +22.8%
5Y 22.91 +15.6%
10Y 17.14 +12.6%

http://pigbonds.info/
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Adamus »

http://www.vastgoedmarkt.nl/nieuws/2012 ... -problemen

Er blijft geen steen overeind van het financiële huis.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Breaking News :!: :!: :!:

ISDA (The International Swaps and Derivatives Association, Global trade association for OTC derivatives, and maintainers of the industry-standard documentation) is een supra nationale organisatie die politiek overstijgt. In de ISDA organisatie zijn de grote 5 'too big to fail' Amerikaanse banken over-vertegenwoordigd.

Volgens Sinclair gaat de ISDA deze week verklaren dat een Grieks default geen garantie geeft op uitkering van verzekeringen op Griekse schuld, ook al wordt meer dan 50% van de Griekse schuld afgeschreven.
Deze verzekeringen, CDS (Credit Default Swaps) zijn voor het majeure deel uitgegeven door de 5 grootste Amerikaanse zakenbanken (incl. AIG).

Aangezien deze 5 too big to fail, met geen enkele mogelijkheid deze CDS kunnen laten uitkeren, omdat ze simpelweg onvoldoende geld hebben en zelf zouden defaulten als ze aansprakelijk worden gesteld (AIG is op papier al gedefault en thans in handen van de Amerikaanse overheid), zal voor iedere instantie in de wereld die zichzelf verzekerd heeft tegen default van Europese Staat Obligatiebeleggingen en daardoor in zekere zin zichzelf ingedekt heeft, de dekking wegvallen. Een andere weg, is dat Griekenland wél in default wordt verklaard, maar dan zouden de 5 'too big to fail' het faillisement over zichzelf uitspreken .... wat ze volgens Sinclair NIET zullen doen.
Dubbel wrang, aangezien deze 'big 5' zichzelf scheel hebben verdiend aan het uitgeven van deze CDS (risicopremie), die ze dus in hun zakken hebben mogen stoppen (en mogen houden), maar aan het eind van de rit geen enkel risico blijken te lopen omdat ze zeer waarschijnlijk niet uit hoeven te keren.

Greek CDS schept hier dus een precedent, want als niet uitgekeerd hoeft te worden bij een Grieks default, hoeft ook niet uitgekeerd te worden bij andere defaults. Feitelijk is een Grieks default of Griekse officiële haircut alléén al genoeg om een trits aan clearinghouses en Europese banken om te laten vallen als deze CDS buiten werking worden gesteld.

Wat dat gaat betekenen voor iedere instelling (clearing houses), die in PIIG obligaties hebben belegt en zichzelf (klaarblijkelijk schijn) verzekerd hebben met CDS/s, moge duidelijk zijn. In hun solvabiliteitsberekening mogen ze dubieuze sovereign debt obligaties (CDO = Collateralized Debt Obligations) wegstrepen tegen (CDS = Credit Default Swaps) omdat de eindwaarde bij een default van de schuld '0' zal zijn.
Nu de ISDA die CDS mogelijk gaat vrijwaren (beluister onderstaand interview) van uitkering, zijn de 'big 5' gered, maar vallen ALLE houders van Griekse- Portugese e.a. ? sovereign debt CDO's mogelijk over de richel omdat ze per direct insolvabel worden. ergo: Lehman 2.0 maar dan vermenigvuldigd met een turbo.

Mijn advies ... beluister dit interview en beter daarna nogmaals (zoals ik heb gedaan) om goed door te laten dringen wat Sinclair hier in diepere zin zegt.
Ik heb voorheen beweerd dat Griekenland niet kapot kan gaan, juist vanwege die CDS. Als die CDS nu door de ISDA buiten spel worden gezet, kan Griekenland wel kapot, blijven de big 5 overeind, maar gaan clearinghouses en andere (Europese) financiële instellingen onderuit (zoals MF onlangs onderging) en staat Europa voor de keuze: QE to infinity of total EURO collapse (dus einde van de euro).

http://www.youtube.com/watch?v=9802NwSS ... r_embedded#!
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply