Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

doubleyou wrote:Obi-Wan, peins dat dit zowat de langste post van deze jonge hooimijt moet zijn.
Maar je brengt dan wel geweldig nieuws.

't blijft toch een beetje bizar, het mijne mogen ze nu onmiddellijk komen halen, als ze me 200 € boven de geafficheerde €-prijs geven. Ik zal dan natuurlijk wel onmiddellijk een telefoontje verder geven naar mijn leverancier en dat morgenvroeg fysiek gaan ophalen.
Natuurlijk, we spreken dan ook wel maar over wat lattekes en munten, en niet in de "Jim Willie" zijn hoeveelheden :lol:
Misschien kun je het ook uitleasen met € 200,00 supplement in de pocket... dan vang je nog een beetje intresten extra en kun je later je goud aan vastgestelde prijs terugkopen :lol: :mrgreen: :lol:
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Nieuwe tendens van de producers. Volgens mij nog maar eens een bewijs uit een andere hoek dat de Comex prijs zwaar ter discussie staat.

Why Endeavour Silver Corp. Is Now Withholding Gold & Silver Inventory From The Market
Link artikel

“The primary motivation behind not selling some metal, was very simply [our] cash management philosophy. We took the view at the end of the 3rd quarter that the metal prices were into a multi-month slump, and therefore we would be better off sitting on our metal rather than selling it, because of our bullish view that the metal would recover from the correction, and that we would be in the position to sell the metal at higher prices in the future…If something else comes along that we need the cash for, such as a compelling acquisition, we’ll certainly go ahead and sell the metal and buy the acquisition…The long and short of it is–we’re bulls on silver, we took the view that there was a short term downturn, so it just made better sense for our stock holders to hold metal instead of cash.”
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:Nieuwe tendens van de producers. Volgens mij nog maar eens een bewijs uit een andere hoek dat de Comex prijs zwaar ter discussie staat.

Why Endeavour Silver Corp. Is Now Withholding Gold & Silver Inventory From The Market
Link artikel

“The primary motivation behind not selling some metal, was very simply [our] cash management philosophy. We took the view at the end of the 3rd quarter that the metal prices were into a multi-month slump, and therefore we would be better off sitting on our metal rather than selling it, because of our bullish view that the metal would recover from the correction, and that we would be in the position to sell the metal at higher prices in the future…If something else comes along that we need the cash for, such as a compelling acquisition, we’ll certainly go ahead and sell the metal and buy the acquisition…The long and short of it is–we’re bulls on silver, we took the view that there was a short term downturn, so it just made better sense for our stock holders to hold metal instead of cash.”
Welkom op het "freesilverforum" ;-)
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Adamus wrote:
Welkom op het "freesilverforum" ;-)
Bygones to that 8-)
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Robert Prechter on the Mind of Money

Post by Thomas Lieven »

User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Gold ETF Mass Exodus
Adam Hamilton January 27, 2012

http://www.zealllc.com/2012/gldexo.htm

:D :D :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Spruitje »

Fitch verlaagt kredietrating van België
Belga vr 27/01/2012 - 19:59

De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de rating van ons land met een stap verlaagd van AA+ naar AA.
Ook Italië, Spanje, Slovenië en Cyprus zien hun kredietwaardigheid verlagen.

De Redactie
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Fitch verlaagt kredietrating van België
Belga vr 27/01/2012 - 19:59

De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de rating van ons land met een stap verlaagd van AA+ naar AA.
Ook Italië, Spanje, Slovenië en Cyprus zien hun kredietwaardigheid verlagen.

De Redactie
Als de Belgische Franc de Wereld Handels/Reserve Valuta was geweest (heel moeilijk voor te stellen, maar toch ....) dan had downgrading geen enkel nut gehad, zelfs niet als de Griekse Drachme de Wereld Handels/Reserve Valuta geweest was (nog moeilijker voor te stellen) .....

De US-dollar ontleent dus zijn kracht aan de HANDELS- en RESERVE status die het heeft en alle mega geldstromen die erin meevloeien. Ook al is het Amerikaanse tekort groter dan het Griekse, dan nog krijgt de USA de triple-A of AA+ status en Griekenland de Junk- of Default status.

Feitelijk IS de USD helemaal niet te beoordelen (grading) en met name dát maakt het zo lastig om te begrijpen als je 'betere' landen in de wereld ziet met een lagere rating / status.

En nu komt het: " de enigen die de USD kunnen beoordelen is DE MARKT ZELF.
Zoals bekend is de USD (het geld) grotendeels een derivaat van de USTB (de staatsleningen). De yields van die leningen staan ongelooflijk laag, wat wil zeggen dat er onnoemelijk veel geld in gepropt is.
Als die yields eenmaal structureel gaan stijgen, terwijl Bernanke de rente laag houd en blijft verkondigen dat de inflatie laag is ....... is de weg van Hyperinflatie ingeslagen. Immers: een vertrek van geld uit de USTB (wantrouwen) veroorzaakt d.m.v. de hefboom automatisch een hogere yield en als daar de lemmingen het schip gaan verlaten, betekent het een market-downgrading van de USD. Daar hebben we de rating agencies helemaal niet voor nodig !
Dan is het alias 'Another' scenario in werking (hij beschrijft het letterlijk) en is er geen houden meer aan. Another voorziet dan een gouden toekomst voor de wereld, ik voorzie eerder een gouden tijd voor fysiekbezitters en een onzekere toekomst voor de wereld, maar geen vrijgouden toekomst .... wellicht komen de Amerikanen op tijd tot inkeer en krijgen we een WHV mandje met goud en een gedevalueerde USD erin ..... zo niet, dan Grote Depressie 2.0 optima forma inclusief een mogelijke WO-III.

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by skyscraper »

maandag kan nog leuk worden, als Iran zelf de oliekraan dichtdraait:
http://www.reuters.com/article/2012/01/ ... GW20120127

net nu het wat kouder wordt :oops:
den bel20 kan nog wat verder omhoog met nen bodem onder gdf suez ...
hoewel ... wederom kbc door de plee nav de ratingverlaging van Belgie?
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

Ik geraak eraan uit.
Ik geraak er niet aan uit.
Voor de markten idem.
Ik probeer nog eens nader te verklaren.

De Belgen ( zootje franstaligen en vlamingen tesamen, inclusief hun hoofdstad ), hun rente daalt ( laat ons zeggen ) spektaculair...
Een goei 3,69 procent op 10 jaar.
Eerst en vooral : daar ben ik echt wel blij om.
Nu ja, alle goeie dalen momenteel, en diegenen die niet direct in de spotlight staan.....waaronder wij ( spotlight bedoel ik ...).
Heeft uiteraard een stuksken met de speech van Bernanke te maken....en zijn stand-hold qua rentestand.
Die man heeft met zijn speech nooit de bedoeling gehad om de Belgen een extra duwtje te geven.
Maar we hadden het, fijn en mooi meegenomen.
Ik leef in de huidige wereld, voor mij zo zot als een achterdeur, maar ik onderga.
Of, hoe gewauwel van sommigen veraf, veel meer effect heeft dan het gewauwel van zich prominent-inschattende in eigen contreien.

Maar ons vrienden van over de plas ( de USA ), zelf tot over de oren in de financiele shit hebben dit jaar een verkiezing.
Ze zetten hun kaart nog eens tenvolle op Me Myself and I....en ewa rotzooi rondom ons waar wij mee spelen.
Dus minimaal tot november geen brokken rijden.
Dus, bij elke zet dat de USA moet doen om zijn eigen winkeltje zo natvrij mogelijk te houden.....moet er een tegen-uppercutje uitgedeeld.
Kwestie van het kleuterklasje toch netjes te blijven overheersen.
De vrienden van Fitch zullen nu eens een aantal Westeuropeanen downgraden.
Is een poginkje tot hulp voor volgende week.....
Indien onvoldoende,...zullen ze wel een ander triggertje overhalen.

Ik kom terug naar begin :
Ik geraak er aan uit : het is zoooo voorspelbaar.
Ik geraak er niet aan uit : het gebeurd dan ook !

Dan is en blijft er toch geen andere conclusie dan fysiek goudbezit naar mogelijkheid, en de nakende storm afwachten.
En ik mag dan tussentijds nog ewa fier zijn op mijn neiging tot conservatisme, maar als Gingrich oa de kiezers wil lokken met zijn permanent bewoonde Maan.....
Tja, dan blijf ik nog een kleinigheid twijfelen aan onze " gegarandeerde toekomst ".

mvg,
Cavajo
Post Reply