Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Wire wrote: Mogen we hieruit concluderen dat iedereen die zijn goud terug op eigen bodem (kluis,...) wil dit relatief makkelijk kan doen? In het geval van Chavez had ik toch wat weerstand verwacht vanuit het Westen.
Feit is dat als Chavez niets had gekregen, dan was het hele systeem al ontmaskerd. Dan was ondergetekende een Aston Martin DB9 op het voorbije autosalon gaan bestellen. 8-) 8-) 8-).

Ik vind niet dat hij relatief gemakkelijk heeft gehad. Men heeft daar een heel logistiek circus van gemaakt. Het heeft zeker 3 maanden of meer geduurd. Er zijn "geluiden" die verkondigen dat het om Grieks & Libisch goud zou gaan.
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:
Wire wrote: Mogen we hieruit concluderen dat iedereen die zijn goud terug op eigen bodem (kluis,...) wil dit relatief makkelijk kan doen? In het geval van Chavez had ik toch wat weerstand verwacht vanuit het Westen.
Feit is dat als Chavez niets had gekregen, dan was het hele systeem al ontmaskerd. Dan was ondergetekende een Aston Martin DB9 op het voorbije autosalon gaan bestellen. 8-) 8-) 8-).

Ik vind niet dat hij relatief gemakkelijk heeft gehad. Men heeft daar een heel logistiek circus van gemaakt. Het heeft zeker 3 maanden of meer geduurd. Er zijn "geluiden" die verkondigen dat het om Grieks & Libisch goud zou gaan.
Dus de leverancier heeft een oorlog op haar geweten en krijgt nog olie op de koop toe. Waar kan de democratie nog meer hersteld worden?
Iran? Eigenlijk Rusland ook wel of wat te denken van wat EU landen?
User avatar
Goldie
Posts: 21
Joined: 07 Nov 2011, 23:38

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Goldie »

En waar gaan we verder? :arrow:
Geld bijdrukken en de prijzen gelijk houden.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Goldie wrote:En waar gaan we verder? :arrow:
De resources benadering die al eeuwenlang gehanteerd wordt, is er één van schaarste creatie vs macht over die schaars gehouden commodities. Olie is schaars, maar energie is niet schaars; voedsel wordt schaars gehouden, maar hoeft niet schaars te zijn etc. Daar tussendoor vloeit het medium of exchange als smeermiddel en tegelijkertijd machtsmiddel. Dat kan goud zijn, zilver, schelpen .... maar papier bleek beter te werken en digits zelfs nóg beter omdat men die oneindig kan creëren. Met goud kan die oneindige creatie niet, maar door diezelfde schaarste benadering kunnen machtsposities het goud- en dus ook de energie- en voedselcommodities zoveel mogelijk buiten het volk houden. In een transitieperiode - zoals nu- kan er wat macht verschuiven naar partijen die er op tijd bij zijn en nu nog fysiek tegen een schijnprijsje in kunnen kopen. Alle volgende generaties zullen het vuur uit de sloffen moeten werken om fysiek te verwerven, terwijl energie- en voedsel (de eerste levensbehoften) schaars wordt gehouden. Ik beweer al veel langer dat dit dus helemaal niets verandert.

Olie & Gas zijn daarin een mooi voorbeeld. Als men olie onder de grond heeft, heeft men macht. Als men het voorrecht geniet om die olie te winnen, dan heeft men macht. Als men daarbij kan voorkomen dat er alternatieve energie op de markt komt, door bijvoorbeeld nieuwe technologiën te verhinderen of te traineren, dan blijft die macht in stand. Het maakt niet uit of die olie tegen goud, zilver, digits, schelpen, kralen etc. verhandeld wordt.

Getijdestromingen, wind- en zonne energie kunnen de huidige wereldbehoefte aan energie ruimschoots voorzien. Als dát de afgelopen 50 jaar was doorontwikkeld, was er niets aan de hand geweest en had men olie alleen nog maar nodig gehad voor de productie van kunststoffen. Hetzelfde geldt voor voedsel.

Een goudsysteem, zelfs een freegoldsysteem, lost daarin dus helemaal NIETS op, zolang het machtsysteem niet wijzigt. Wie weet, hebben de Maya/s (en ook andere oude volken) iets voorzien en gaat er daadwerkelijk iets veranderen in de manier waarop tegen macht- en mens wordt aangekeken.

Eerst maar eens zien hoe de panelen wereldwijd verschuiven en welke intentie daarachter zit. Blijft de intentie hetzelfde, dan staat ons meer van hetzelfde te wachten, ongeacht het systeem dat men als smeermiddel gebruikt. Pas als de intentie/mentaliteit verandert, dan verandert er iets wezenlijks en krijgen we een betere wereld .... maar zelfs dát zal vele generaties lang duren ....


grtz,Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Rasta »

Het einde van de maand!

We praten verder in Hooimijt Februari 2012
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Rasta »

Rasta wrote:Trouwens, wikipedia artikel is al gemarkeerd voor aanpassing en/of verwijdering. Notability zal voorlopig wel een probleem blijven. Original research is het niet, het zijn namelijk verschillende bronnen die een en ander uitgebreid beschrijven. Laat ik alle lezers alvast bewust maken, dat - indien het artikel wordt gemarkeerd voor verwijdering - dat een ieder moet gaan protesteren met gefundeerde argumenten. Hier de pagina van de voorgaande keer. Ik heb mij braaf gehouden en mijn argumenten genoteerd als een "comment", de volgende keer zal ik het wel markeren als "keep". Als er voldoende (beargumenteerde) "keep" stemmen zijn, dan wordt het artikel behouden. Zoals je kunt lezen "scannen" de stemmers op de pagina de inhoud maar extreem oppervlakkig. Logisch ook, om het concept te begrijpen, moeten de meesten toch wel wat moeite doen. Maar het zorgt ervoor dat de inhoud als snel wordt gemarkeerd als "an absolute mess of original research, terrible writing and non-notable concepten." Precies daarvoor moet er wat tegenwicht worden gegeven. Natuurlijk door wel beleefd te blijven, en altijd beargumenteerd.
Hoe aardig - de wiki staat er nog steeds!
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply