Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Ik voel mij de laatste tijd als een Airbus A380. Een lichte vorm van metaalmoeheid. Deze vond ik toch de moeite om uit mijn zelf opgelegde rustperiode te komen (het bloed kruipt waar het niet gaan kan)

Venezuela Receives Last Shipment of Repatriated Gold Bars

Link artikel
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Nu ik toch bezig ben... er is terug schot in de Premium van Sprott :mrgreen: :lol: :mrgreen:

2. Sprott silver fund (PSLV): Premium to NAV rose to 9.15.% to NAV Jan 30 2012: great news..premiums coming back)
3. Sprott gold fund (PHYS): premium to NAV rose 5.45% positive to NAV Jan 30. 2012).

Grtz
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

Obi-Wan wrote:Ik voel mij de laatste tijd als een Airbus A380. Een lichte vorm van metaalmoeheid. Deze vond ik toch de moeite om uit mijn zelf opgelegde rustperiode te komen (het bloed kruipt waar het niet gaan kan)

Venezuela Receives Last Shipment of Repatriated Gold Bars

Link artikel
CHAPEAU, CHAVEZ !

“In two months, we’ve brought 160 tons of gold valued at around $9 billion back to Venezuela,” Merentes said on state television from the Caracas airport. “Today marks the last day of the mission.”

Hét is dus mogelijk, maar spijtig genoeg zijn IMHO onze centrale bankiers van de lage landen te kortzichtig / te slaafs aan hun "bondgenoten" om diezelfde harde eis te stellen.
Voor het belang van onze belgische en nederlandse inwoners :
eis ook de repatriëring van ons goud, hier en nu
:!:
Ja, nu...nu het nog mogelijk is dat men die fysische hoeveelheden nog bijeen krijgt !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

doubleyou wrote: CHAPEAU, CHAVEZ !
“This was the largest type of operation to transport this type of metal in the last fifteen years,” said Merentes. “The repatriation of our gold was an act of financial prudence and sovereignty.”

WELK LAND DURFT DE VOLGENDE TE ZIJN ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

Indiana, interessant en over Griekenland heb ik daarstraks nog het volgende gelezen van Jack Hoogland, ik kan het alleen maar eens zijn met zijn conclusie, en ik quote :

De Griekse puinhoop - enkele voorbeelden
Ik ben op dit moment het boek "Boomerang" aan het lezen van Michael Lewis. Een aanrader. Hij beschrijft in dit boek hoe de landencrisis is ontstaan in onder meer IJsland, Ierland en Griekenland.

Voor wat betreft de Grieken is het duidelijk dat ze zichzelf in de Eurozone hebben gelogen. Het hoofd van het statistisch bureau wist de cijfers zelfs zodanig te manipuleren dat hij als bijnaam "The Magician" had. De EU-politici zijn er met open ogen ingetuind, terwijl een beetje logisch denken al genoeg was om te weten dat de Griekse staatsfinanciën één grote puinhoop zijn. Enkele voorbeelden uit het boek die amusant en triest tegelijk zijn.

Twee derde deel van de Griekse medici hebben een officieel jaarinkomen dat lager is dan €12.000 (onder 12.000 euro hoef je geen belasting te betalen).
Als iemand die belasting ontduikt wordt gepakt, dan duurt het 15 jaar voordat een veroordeling plaats kan vinden.
De Griekse spoorwegen hebben een omzet van €100 miljoen. Alleen de personeelskosten bedragen al €400 miljoen. Overige kosten zijn €700 miljoen.
De gemiddelde Griekse spoorwegmedewerker verdient €65.000 per jaar.
Het Griekse onderwijssysteem is het slechtste van Europa, maar heeft per leerling 4 keer zoveel leraren als het Europese gemiddelde.
Voor zware beroepen geldt een pensioenleeftijd van 55 jaar voor mannen en 50 jaar voor vrouwen. Meer dan 600 beroepen zijn bestempeld als zwaar.
Van bovenstaande zaken zal onder Europese druk ongetwijfeld al het nodige zijn veranderd. Maar een cultuur waar burgers massaal belasting ontduiken en waar de overheid een grote, enorme puinhoop is, verander je niet even in één jaar. Ook niet in tien jaar.

Als je het allemaal leest, dan kan je tot maar één conclusie komen. Iedere euro die richting de Grieken gaat, is weggegooid geld.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

.
Anti-German backlash could boost gold and silver
German arrogance that it has the only solution to the Eurozone crisis could misfire and precipitate break-up with uncertainty boosting gold and silver prices.

Author: Lawrence Williams
Posted: Tuesday , 31 Jan 2012

http://www.mineweb.com/mineweb/view/min ... pid=110649
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

.
Toch wreed makkelijk, hé, als je zoals de ECB en de FED zomaar geld kan "uitgeven"

Een verschil met ons, particulieren, die aan on-line banking doen, en wel digits kunnen overschrijven of transfereren, maar zelf bij creéren, nee...dat lukt niet.

Hierbij alvast de laatste column van JVO bij Knack ivm Super Mario die de geldkraan open draait.

http://trends.knack.be/economie/opinie/ ... 461590.htm
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Boefke »

Obi-Wan wrote:Nu ik toch bezig ben... er is terug schot in de Premium van Sprott :mrgreen: :lol: :mrgreen:

2. Sprott silver fund (PSLV): Premium to NAV rose to 9.15.% to NAV Jan 30 2012: great news..premiums coming back)
3. Sprott gold fund (PHYS): premium to NAV rose 5.45% positive to NAV Jan 30. 2012).

Grtz
Hoi Obi.

Ik wil je avond verre van verpesten, en ook zeker me niet mengen in een zilver discussie (je weet wel waarom ;) )

Maar als je met premiums bezig gaat die je doorberekend worden, is het misschien ook wel interessant om te lezen wat deze verkoper aan premium heeft betaald.

Lees dit eens als je wil, nogmaals met mijn beste bedoelingen geplaatst.

http://screwtapefiles.blogspot.com/2012 ... ilver.html
User avatar
Wire
Posts: 24
Joined: 18 Oct 2011, 22:12

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Wire »

Obi-Wan wrote:Ik voel mij de laatste tijd als een Airbus A380. Een lichte vorm van metaalmoeheid. Deze vond ik toch de moeite om uit mijn zelf opgelegde rustperiode te komen (het bloed kruipt waar het niet gaan kan)

Venezuela Receives Last Shipment of Repatriated Gold Bars

Link artikel
Mogen we hieruit concluderen dat iedereen die zijn goud terug op eigen bodem (kluis,...) wil dit relatief makkelijk kan doen? In het geval van Chavez had ik toch wat weerstand verwacht vanuit het Westen.
AKG, AUY, GG, HL, IAG, KGC, NCQ, NG
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Boefke wrote: Maar als je met premiums bezig gaat die je doorberekend worden, is het misschien ook wel interessant om te lezen wat deze verkoper aan premium heeft betaald.

Lees dit eens als je wil, nogmaals met mijn beste bedoelingen geplaatst.

http://screwtapefiles.blogspot.com/2012 ... ilver.html
Ik heb geen vertrouwen in papier. Voor gewone transacties ben ik afhankelijk van het huidige fiat systeem. Maar verworven rijkdom probeer ik buiten het systeem te bewaren. Alles steekt daarom in G&Z munten. Ik bewaar deze echter wel "in het systeem" zonder mij een fiat-prostituee te voelen :lol: :lol: :lol: (ik bedoel hiermee dat ik drie kluizen in huur heb bij een bank).

Als ik geen andere keuze had om fysiek te kopen, zou Sprott mijn enige keuze zijn. Omdat ieder deelbewijs hier recht geeft op fysiek bezit (dit volgens een 1/1 ratio).

De schrijver van dit artikel haalt 4 andere verhicles aan als een waardig alternatief voor Sprott zonder de zogenaamde premie van 35% (wat ook maar een piek was). Dat deze persoon spreekt van geleend geld (zo'n $ 34.000.000) ontmaskert hem al als een papierboy die enkel op korte termijn fiatgewin uit is.


1. The COMEX : Heb ik maar 1 woord nl. Frauduleus

2. SLV : Iedereen weet dat deze deelbewijzen een ratio hebben van 50/1. Verder wordt fysiek van SLV uitgeleasd om Comex verplichtingen te voldoen.

3. The Perth Mint : Hebben inderdaad een depositosysteem. Maar een 2tal jaar geleden waren er gerucht van metaal dat geregistreerd stond maar niet in bezit was van deze Mint. Ruikt mijn inziens ook Fractioneel

4. GoldMoney: Daar zit een premium van 5% op dit lijkt me een alternatief voor Sprott

Het feit dat men een premium wil betalen (men is niet verplicht) betekent in mijn ogen dat men geen vertrouwen heeft in bepaalde vehicles en hiervoor bereid is meer te betalen.
Patience. Use the force. Think.
Post Reply