Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Zou het dan toch ...... :) ... of misschien ook niet ..... :?

De lange termijn fibonacci loopt op de maandelijkse, tussen U$ 611,10 en U$ 1920,70. De 100MA is de wekelijkse.
Attachments
StreamingServer.gif
StreamingServer.gif (42.12 KiB) Viewed 8179 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
ikasi
Posts: 49
Joined: 25 Jun 2012, 21:20

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by ikasi »

Indiana Jones wrote:Zou het dan toch ...... :) ... of misschien ook niet ..... :?

De lange termijn fibonacci loopt op de maandelijkse, tussen U$ 611,10 en U$ 1920,70. De 100MA is de wekelijkse.
knappe grafiek, dit is hem dus, de LT steun die we hebben aangetikt. Een verdere consolidatie voor nog een paar maanden zit er dus goed in, niet helemaal onverwacht overigens.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

ikasi wrote:
Indiana Jones wrote:Zou het dan toch ...... :) ... of misschien ook niet ..... :?

De lange termijn fibonacci loopt op de maandelijkse, tussen U$ 611,10 en U$ 1920,70. De 100MA is de wekelijkse.
knappe grafiek, dit is hem dus, de LT steun die we hebben aangetikt. Een verdere consolidatie voor nog een paar maanden zit er dus goed in, niet helemaal onverwacht overigens.
De steunlijn heb ik van maandfibo 50% naar maandfibo 23.6% getrokken, want dat lijken me aardige touchdown punten. Voorts geeft het wekelijks voortschrijdend gemiddelde (100 MVG) al sinds Mei steun.

Dus de steunlijn lijkt wel goed te zitten. De TopLine, die ik vanaf de ATH naar links heb getrokken, is een ander verhaal. Eerder had ik hem al over de Februari top, ontstond er dus een mooie Rising Wedge waarin goud (zoals ik verwachtte) in Augustus uitbrak .... maar het dook er naderhand weer in.
Nu heb ik de TopLine dus over de Oktober top getrokken, maar ook daar kan goud na uitbraak begin volgend jaar, naderhand weer onder duiken.

Al met al blijft het in schaduwpatroon dus wel een Rising Wedge vanwege de oplopende steunlijn (dus bullish), maar het is de vraag tot hoe lang de consolidatieperiode doorloopt. Vanaf September 2011 is een jaar consolidatie na zo'n forse stijging niet zo vreemd (Armstrong voorspelde dat al eind 2011) en de verwachting was dat er na September 2012 weer beweging in zou komen, wat bevestigd leek in de Oktober uitbraak. Achteraf bezien was het dus een valse uitbraak. Daar komt nog eens het onverklaarbare MOC-order gemanipuleer bij na 15/12 wat het maken van voorspellingen t.a.v. het komend kwartaal nog lastiger maakt.

Nou, we wachten maar even af wat 2013 gaat brengen.

=========================================



Ik wens een ieder:

Image

Indy ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
ikasi
Posts: 49
Joined: 25 Jun 2012, 21:20

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by ikasi »

Indiana Jones wrote:
Al met al blijft het in schaduwpatroon dus wel een Rising Wedge vanwege de oplopende steunlijn (dus bullish), maar het is de vraag tot hoe lang de consolidatieperiode doorloopt. Vanaf September 2011 is een jaar consolidatie na zo'n forse stijging niet zo vreemd (Armstrong voorspelde dat al eind 2011) en de verwachting was dat er na September 2012 weer beweging in zou komen, wat bevestigd leek in de Oktober uitbraak. Achteraf bezien was het dus een valse uitbraak. Daar komt nog eens het onverklaarbare MOC-order gemanipuleer bij na 15/12 wat het maken van voorspellingen t.a.v. het komend kwartaal nog lastiger maakt.

Nou, we wachten maar even af wat 2013 gaat brengen.
gelet op de sterkte van de uitbraak in 2011 naar de nieuwe ATH op 1920$ (veel sterker dan vorige uitbraken naar ATH's in het verleden), lijkt het me heel normaal dat de consolidatie ook wat meer tijd nodig heeft dan normaal. Als een normale consolidatiefaze ca. 12 maanden duurt, en er nu 18 maanden nodig zouden zijn, is dit volgens mij heel logisch. Ik weet nog goed dat in september 2012 nagenoeg iedereen bullish was omdat de nieuwe uitbraak er snel zou komen... toen al vond ik de bullishness veel te groot. Nu is die bullishness al serieus verminderd (hoewel COT cijfers nog niet echt bullish zijn, maar goed, in hoeverre zijn deze betrouwbaar...?) en lijkt me een uitbraak stilaan mogelijk. Misschien moet er toch nog even een downdraft komen in de POG om echt te kunnen doorstarten... maar steun- en oversold-niveaus zijn reeds bereikt dus eerder toch niet...

Jouw grafiek toont dit perfect aan vandaar dat ik ze zo goed vond. Wat de uitbraak zou kunnen versnellen is de oplossing die er aan de fiscal cliff zal gegeven worden (stel debt limit fors omhoog --> downgrading USD --> ...) in dit geval is de consolidatie misschien in januari al voorbij (in plaats van maart/april)

prettige feesten!
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Spruitje »

Iemand 'n verklaring voor het spelletje ping-pong op Kerst?
Attachments
25-12-2012-2.JPG
25-12-2012-2.JPG (68.93 KiB) Viewed 7958 times
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply