The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Ben2 »

MatrixView wrote:Hier een ePubje voor de liefhebber: http://bookza.org/book/1730941/984891

Tip: Zowel Sitchin als Tellinger (en legio andere alto-histo's) zou ik niet meteen voor zoete koek slikken. Zoals de "gevestigde" wetenschappers ook niet altijd op het juiste spoor zitten. [gelijke de goud-guru's]

Naast goud volg ik ook al jaren dergelijke onderwerpen. Mag altijd graag naar John Anthony West luisteren. Hij was vorig jaar bij JRE: http://www.youtube.com/watch?v=G1hFBZfcZhQ

Daarnaast is Graham Hancock misschien ook iemand die het beluisteren waard is:
http://www.youtube.com/watch?v=3ODaWxBJNPk

PS. Ik geniet enorm van jullie forum en posts in z'n algemeenheid. De RSS functionaliteit waardeer ik ook ten zeerste.
Heb net de bijna drie uur durende skype sessie met John West uitgekeken.

Aan te raden vanaf 2uur 18min en nog een handvol seconden want vanaf dan gaat het over mogelijke evoluties!!!: via Sitchin(!), Darwin en andere en uiteindelijk Celente(!). Fascinerend hoe een drie uur durende conférence dan toch weer eindigt met goud?

De rest is ook interessant maar zal al geweten zijn als je dit draadje hebt gelezen en af en toe bekeken! Het is ook allemaal heel geloofwaardig want wel vijf, zes, zeven keer wordt er gezegd: "We don't know" of "we don't know how"!!!!!

Er wordt verwezen naar één van zijn boeken (Serpent in the Sky), naar Graham Hancock en zijn 'missing error we can't place' maar bovenal naar West's 8delige DVD-serie Magical Egypt. Na drie uur te hebben gekeken is dit nu voor mij een MUST SEE en zal deze DVD's dan ook aanschaffen of op z'n minst bekijken op het web!

Waarover wordt er de eerste twee uren nog gesproken:

-Veel over de Sfinx die waarschijnlijk 36.000 jaar oud is. De Sfinx wordt gedefinieerd als een 'astrological marker' binnen de equinox cycle van 25920jaar. Dit cijfer wordt dus bekomen omdat de zon om de 72jaar één graad opschuift en ze wisten dit 15000jaar geleden al. Astronomie krijgt dus een grote betekenis toegedicht. De Sfinx is geërodeerd door REGENwater wat doet veronderstellen dat Egypte 30.000jaar geleden in een regenwoudgebied lag. Natuurlijk ook over de pyramiden die gemaakt zijn met technologieën die vandaag niet meer voorhanden zijn.

-22superbelangrijke steencirkels zoals Stonehenge over een opp van verscheidene ares tonen preciese kosmologische wetenschap

-opgravingen in Turkije die gedateerd worden op 8000BC en belangrijke vergane technologieën vertonen.

-CHAUVET: tekeningen gedateerd van 31000BC

-Giseh plateau: de tweede pyramide en de sfinx zijn gebouwd door 2 verschillende stijlen van architectuur én gebouwd op 2 verschillende tijdstippen. Het bewijs is dat de onderste stenen van de pyramide héél anders zijn dan de toplaag. Ook zo met de sfinx: het gezicht is proportioneel veel kleiner dan de rest van het veel accuratere lichaam. Ook zou het huidige gezicht van een ander ras zijn dan het oude gezicht volgens een forensoloog. De oudere steensoort is ook véél harder en minder geërodeerd enz.

-tempel in man als tribute to human anatomy en méér

-Sardinië: grote stenen gebouwen

-Sarcofaag in King's Chamber

-hiërogliefen, obelisken, ijstijden en andere eventuele rampen, en de maan

-ontkrachten van allerhande speculaties zoals de stenen van de pyramides als voorgegoten muls(lime stone blocks) en ontkrachten van de stone to ape theorie (?): doubling of the human brain size due to different eating etc

Opvallende 'quotes' (heb er mijn werk van gemaakt :)

-Astrology is denied because we live in a materialistic society where everything with a meaningful meaning is denied and value in that way does not exist.

-The moon has an influence on the oceans so the moon has an influence on people too (60% water).

-We are the result of intelligence and creativity. Some cultures achieve the highest form of creativity by dansing. (many thing we don't know and not many answers to important questions)

-We were here from the beginning but for some reason we manifest only later.

-Some kind of advanced knowledge was always there.
Last edited by Ben2 on 14 Dec 2013, 22:34, edited 2 times in total.
MatrixView
Posts: 21
Joined: 12 Dec 2013, 22:49

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by MatrixView »

Dank voor jullie warme welkom. Ik kan me nog goed herinneren hoe Rasta me rond 2009/2010 meteen te hulp stond bij een vraagje op het forum dat uiteindelijk verdween achter een 10e Kruger. Volgens mij is het prima vertoeven tussen goed volk hier.

@Ben2: Magical Egypt is inderdaad prachtig. Ik hou wel die "stoffige" oude mannetjes als J.A.West die een onderwerp als dit al decennia ademen en ook heel eerlijk zijn in wat ze (nog) niet weten, en daarnaast hyped-theorien van collega's kunnen ontkrachten. Zijn kennis over goud daarentegen acht ik niet al te groot en komt inderdaad grotendeels van Celente (...die predikt al 4 jaar achtereen een "collapse-jaar").

Wat betreft cycli en maten/afstanden van/tussen bouwwerken kan ik Scott Onstott (AutoCAD/Photoshop instructeur) aanraden. Hij heeft als hobby 2 lange docu's gemaakt, waarvan hier de eerste: "Secrets in Plain Sight" http://youtu.be/L777RhL_Fz4
Het is weer een lange -maar interessante- zit.

Wens jullie een fijne avond.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Spruitje »

De forumleden met interesse in deze fascinerende wereld kunnen met de aangeleverde filmpje onmiddellijk hun kabelabonnement stopzetten. Laat maar komen zou ik zeggen! ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Ben2 »

MatrixView wrote:Hier een ePubje voor de liefhebber: http://bookza.org/book/1730941/984891

Tip: Zowel Sitchin als Tellinger (en legio andere alto-histo's) zou ik niet meteen voor zoete koek slikken. Zoals de "gevestigde" wetenschappers ook niet altijd op het juiste spoor zitten. [gelijke de goud-guru's]

Naast goud volg ik ook al jaren dergelijke onderwerpen. Mag altijd graag naar John Anthony West luisteren. Hij was vorig jaar bij JRE: http://www.youtube.com/watch?v=G1hFBZfcZhQ

Daarnaast is Graham Hancock misschien ook iemand die het beluisteren waard is:
http://www.youtube.com/watch?v=3ODaWxBJNPk

PS. Ik geniet enorm van jullie forum en posts in z'n algemeenheid. De RSS functionaliteit waardeer ik ook ten zeerste.

Nu ook de Hancock video uitgekeken en het klinkt als een cliché maar ook deze is een absolute aanrader voor mij, zeker voor diegenen die niet vertrouwd zijn met zijn werk (ik dus :)

Voornaamste stuk is over de psychedelische drugs. Maar er is nog veel meer. Mindblowing (opnieuw). Bedankt!
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Ben2 »

Paul wrote:

dit is het vervolg(geheel, indy was deel 1...) op dat filmpje van indy
ken niet wachten op het volgende(laatste ?) deel
Heeft er iemand reeds weet van een vervolg hierop :?:

...
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

cor wrote:Tja, maar dan hebben we toch een heel andere interpretatie van 'historische feiten'. :(
Als je ooit iets gelezen hebt over vertaling/interpretatie van oude bijbelteksten, dan weet je dat je hier als het ware over glasscherven loopt: zeer voorzichtig, hoogst onzeker. Geen van de teksten van het NT bijvoorbeeld zijn geschreven door getuigen van de feiten. Ze zijn meer van horen zeggen, geschreven tot meer dan 80 jaren na de feiten en soms zwaar geromaniseerd, tegenstrijdig, onvolledig, enz. Het OT ligt nog veel moeilijker door ouderdom, vertalingen, enz.
Zoals ik het zie .. :?

Het OT is geschreven op basis van overlevering van feiten. Die feiten zijn idd gekleurd door de bril die de mensheid destijds droeg en deels verwaterd door mond-op-mond vertelling.
Het NT is imo 'gestuurd' geschreven, dus niet zozeer obv feiten doch eerder obv hoe de toenmalige macht het zag (hoe het hen het beste uitkwam).

Immers, de Romeinse Keizers regeerden op basis van Goddelijke macht, maar toen de macht van het Romeinse Rijk af begon te brokkelen ontstond er langzaam maar zeker een machtsvacuüm.
Constantius-I (Romeins keizer van 293-306 na Christus) zag dat in en gebruikte daarom het Christendom om zijn Goddelijkheid te handhaven. Daardoor verwierven gezaghebbenden binnen het Christelijk geloof plots macht, die zich verder wortelde binnen het ontstaan van de Rooms Katholieke Kerk. Hiermee was het machtsvacuüm dus opgelost en kon het zo zijn dat de RK plots enorme macht verwierf naast regerend vorsten. In die tijd is dus het NT grotendeels ge(her)schreven, dus niet zo moeilijk om te raden hoe dat eruit moest zien ..... een machtsmiddel voor de RK kerk en machtshulpmiddel voor regerend vorsten ... en als je naar de geschiedenis kijkt is dit machtsmiddel in alle vormen + in alle uithoeken van de wereld ge(mis)bruikt.

Al die gevonden kleitabletten- en andere artifacten in de diverse uithoeken van de wereld refereren daarom ook meest aan het OT. Zelfs de Islam het Jodendom en het Christendom kennen slechts één God en één Abraham zoals beschreven in het OT. Maar vanaf het nieuwe testament is het allemaal wishfull thinking wat Jezus of Mohammed bedoeld zouden kunnen hebben .... vertaald naar de regerende macht in de tijd dat de Koran en het NT geschreven werden ...

De RK kerk was dus 'als God' vanwege hun onverbrekelijke band met regerend vorsten.
Is het dan zo gek dat Loyd Blankfein/Goldman Sachs zichzelf God noemt, vanwege de onverbrekelijke band die grootbanken hebben met overheden ..... stof om over na te denken .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Paul »

een opmerking terzijde

Wat me bij mezelf opvalt. Vroeger werd ik altijd tureluurs van teksten waar allerlei historische feitjes tussendoor verschenen.
Werd het als snel "saai" van. Had ik bij Armstrong ook.
Dat is compleet veranderd. Ik denk vooral door mn verandering in begrip van tijd.
Als je dr lineair tegenaan kijkt dan zal dat allemaal wel met die Romeinen. Dat is zo lang geleden. wat moet je dr nu mee ? Snel overslaan of verder lezen. Ik denk dat heel veel mensen dr zo over denken. bewust dan wel onbewust. Als je dr echter cyclisch tegenaan kijkt wordt het plaatje heel anders en zie je hoezeer die rare jongens nu na al die tijd nog steeds aanwezig zijn en hoe het een logisch uit het ander voortkomt. De juliaanse kalender. De jaartelling. Dat wat zij deden doen we nog steeds. We passen wel aan maar nemen ook mee.

En dan worden die feitjes ineens spiegels en zijn ze machtig interessant. Kan je alles opnieuw gaan zitten lezen :-D
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Bij mij zit het iets anders in elkaar. Ik heb altijd al historisch besef gehad, wilde altijd al graag weten waar ik woonde, hoe- en wanneer die straat cq wijk ontstaan was, hoe het nu echt met de geschiedenis zat (fact vs fictie, dus veel leeswerk) etc. Vandaar ook mijn alias Indiana Jones . :D mais sois, een goed verhaal leest idd veel prettiger dan al die feitjes & ficties, dus probeer(de) ik er altijd wel weer een verhaal van te maken om het (voor mezelf) een beetje op een rijtje te krijgen .... zelfs nu nog ....
Zo heb ik het ook met A/FOA gedaan, heb nav alle teksten mijn eigen goldtrail gemaakt en pas toen viel me op dat er nergens over "handel" werd gesproken, wat me nooit was opgevallen als ik al die lappen tekst niet voor mezelf in context had gezet.
(oef, was toen wel veel werk hoor ... want niemand scheen het echt te begrijpen en degenen die het wel meenden te begrijpen, hingen binnen de kortste keren aan de lippen van fofoa)
Helaas zet fofoa telkens maar weer slechts deelteksten van A/FOA op zijn blog met referte (althans zoals hij het ziet) aan de hedendaagse gebeurtenissen. Daarom viel het imo nooit iemand op -waarschijnlijk fofoa zelf ook niet- dat er iets zeer wezenlijks ontbrak aan A/FOA, iets waar de ganse theorie mee valt of staat .... en in mijn opinie dus valt ivm het ontbreken van WHV/WRV feit -Oude Testament- vs A/FOA freegold fictie -Nieuwe Testament-) .... WHV=Wereld Handels Valuta ; WRV=Wereld Reserve Valuta .... Duidelijk dus .... @Another is ene zeer slimme techneut die het monetaire systeem en de rol van de dollar en de goedkope VS energiebehoefte zeer goed doorzien heeft, maar helaas praktische kennis van het bedrijfsleven- en goederen cq kapitaalstromen ontbrak ..... dus wel de rol van de Dollar als WRV onderkende, maar even vergat dat de Dollar tevens WHV is, waardoor de dollar niet alleen reserve valuta is, maar ook handelsvaluta. Was de dollar alleen Reserve Valuta geweest, dan had A/FOA in principe helemaal gelijk gehad ..... maar ook hier NOOIT gekregen, want een Reserve Valuta ontstaat alleen maar als er in gehandeld wordt ... dus zonder Handels Valuta, GEEN Reserve Valuta. Een cruciale misser in de gehele Goldtrail .... jammer, want het was zo'n mooi verhaal.

Maar inderdaad, soms had ik toch ook wel wat moeite met Armstrong als het plots hele lappen tekst met historische feiten betrof, soms ook omtrent de mogelijk voorspellende waarde .... totdat ook ik ontdekte, waar MA feitelijk mee bezig was:
-zo min mogelijk inkleuring van zijn eigen mening;
-zoveel mogelijk feiten;
-die feiten invoeren in zijn geautomatiseerde Cycle System;
-met verbazing kijken wat dat systeem aan info terug gaf .... soms volledig contrair aan Armstrong/s eigen mening en pas na heel diep graven, begrijpen waarom het systeem de info interpreteerde zoals het die interpreteerde;
-met verbazing achteraf vaststellen dat het systeem gelijk had, zodat MA weer een nieuw feit op een cycle punt aan zijn systeem kon toevoegen.

Pas toen begreep ik dat MA helemaal niets voorspelt, dat hij onmogelijk de goudprijs kan voorspellen ... hooguit een beetje gokken, maar dat het systeem aangeeft waar- en wanneer het ergens naar toe gaat, zodat je een redelijke prijs/tijd indicatie krijgt.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Oh ja .... nog even dit: 'Insula Atlantis'
-oude zeekaart (was al nagetekend van nóg oudere kaart) en volgende beeld, deze zeekaart op z'n kop (rechts Afrika & Spanje en links Z-Amerika).
Attachments
atl.1.jpg
atl.1.jpg (117.94 KiB) Viewed 6225 times
atl.2.jpg
atl.2.jpg (121.61 KiB) Viewed 6225 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Spruitje »

Hier nog 'n mooi kaartje.
Merk op dat er een deel van Afrika niet ingekleurd is, kunnen we daar van uitgaan dat het onder water stond? (Met onder water bedoel ik in dit geval niet: met verlies maar écht onder water :lol: )
In de mate dat je kan vertrouwen op de kaarten van die tijd.
Deze satelietfoto is mij wel leuk en zou overeenkomsten kunnen bieden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply