The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Gezien mijn verwijzingen naar- en insinuaties over het "andere forum", wordt mij wel eens gevraagd of ik boos of gefrustreerd ben.

Welnu .... dit is dus de laatste keer dat ik met verwijzing/insinuatie naar fofoa en het 'andere forum' schrijf en het antwoord is glashelder :
NEEN, ik ben niet boos, maar ben de leidende posters op het 'andere forum' en fofoa's weblog juist DANKBAAR.

Toen ik op 'dat' forum aanlandde, had ik geen idee waar het over ging en was er niemand die me wegwijs maakte. Ik heb via google zelf moeten ontdekken wie a/FOA en fofoa waren en zelf het leeswerk moeten doen. Wát ik er ook van vond c.q. over schreef, er werd niet- of laagdunkend op gereageerd.
Ik kwam er al snel achter dat daar heel wat posters (niet allemaal hoor!) vertoefden, die niet (precies) snapten waar het over ging, maar aannamen dat de leidende posters iets fenomenaals ontdekt hadden. Toen ik, in tegenstelling tot veel 'volgers' zelf begon na te denken en wat aanmerkingen op fofoa maakte resulteerde dat er zelfs toe, dat ik van het forum werd afgegooid.

Dit freegoldcapital forum heeft me een 2nd chance geboden om erover van gedachten te wisselen en zelfs met een fervente engelstalige fofoa aanhanger te corresponderen. Ook deze fofoa-man ging niet in op mijn argumenten en trachtte mij te overtuigen met zijn eigen gelijk. Toen hem dat niet lukte, vond hij zijn tijd .... verspilde tijd (geen zieltje kunnen bekeren)

Alles bij elkaar heeft dit tezamen me doen inzien dat alias 'Another' een zeer slim persoon was die zinnige dingen aan het internet heeft toevertrouwd. Dit alles gebaseerd op zijn eigen kennis en de wereld zoals die er medio 1995 uit zag. Zijn volger FOA (Friend of Another) heeft het allemaal begin 2000 mooi samengevat en daarna niets meer. fofoa (friend of Friend of Another) heeft het statisch geworden gedachtengoed uit midden jaren '90 zo ongeveer rond 2008 ontdekt en doet er sindsdien alles aan om dit aan de wereld 'anno nu' te hangen en dusdoende als onvoldongen feiten te publiceren. Lees wat ik hier eerder vandaag schreef en ontdek hoe ik erover denk ... B.S. :D

Is mijn huidige mening dan de juiste en zie ik het dan allemaal wel goed en heb ik de kennis in pacht ? Welnee, natuurlijk niet :!: , het is slechts mijn eigen gedachtengoed .... iemand kan dat wellicht wel begrijpen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij/zij daar ook mee eens hoeft te zijn.

Neemt niet weg, dat ik door de gesloten opstelling van de hardcore posters op het 'andere forum' en de hardcore poster op fofoa's log, ben gaan nadenken en tot de conclusie ben gekomen dat fofoa's standpunten slechts een self fulling prophecy zijn, die slechts door toeval misschien ooit uitkomen ... of misschien juist niet ... ;)
Tot die conclusie was ik wellicht pas véél later gekomen, als de h.c. posters zich flexibeler en welwillender hadden opgesteld.

Dus neen, niet boos, eerder waardering .... :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Rasta »

Goede post(s) Indy. Als we dan toch bezig zijn met open forum, vrije gedachten, wil ik dit nog toevoegen naar aanleiding van een eerdere opmerking uit Indy's post, betreffende "cycles".

We leven in een dynamische omgeving. Alles bestaat uit cycli. Niet zo overduidelijk, omdat een kakofonie van cycli meestal resulteert in een constante aangename monotoonheid. Althans, gezien op de korte termijn. Dit zorgt ervoor dat wij ons ervaren in lineaire wereld, wat niet waar is. Dat komt omdat we niet alles zien, en er dus altijd wel krachten zijn die een andere cyclus voeren, waar we geen rekening mee houden. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat Armstrong met zijn cyclusberekening geen rekening heeft gehouden met de wandelaar met de gele regenplu, die om 12:00 uur zijn paraplu opent op het strand van Texel. Dat zorgt voor het lokaal veranderen van de windrichting, en voorkomt het mislukken van de graanoogst in West Europa, en voorkomt de het omverwerpen van de kroon in Zweden. Armstrong zat er naast! De kroon van Zweden wordt niet verworpen op 2013,75.

Gekscherend natuurlijk, maar als voorbeeld. Een ander concreet voorbeeld, die van de deeltjes die sneller gaan dan het licht onder de Frans/Zwitserse grens.

Technische mensen en wetenschappers werken met modellen. E=mc2. Totdat we constateren dat het niet zo is. Onverklaarbaar, dus moet het wel bovenmenselijk zijn, het werk van god, etc. Totdat we misschien moeten constateren dat de E in E=mc2 ook geen constante is, maar uiteenvalt in E=ev, waarbij Energie=energie eenheid, en v=macro niveau. Komen we tot de ontdekking dat deeltjes sneller kunnen dan de meetkundige lichtsnelheid, omdat we gewoon op teveel microniveau meten. Ik lul natuurlijk wetenschappelijk geheel sneller dan het licht en buiten de werkelijkheid, maar gewoon als voorbeeld.

Dus werd er vroeger gedacht dat het duivelswerk was als mensen "over de rand van de aarde" gingen, en terug konden komen (soms van de andere kant). Nu weten we gewoon dat één van de variabelen niet was meegenomen in onze wereldbeleving. Ik vermoed dat de bevindingen in Cern niet veel anders zullen zijn. Niets geen conspiracy.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Rasta »

Veronderstel de volgende beweging op de beurs (horizontale grafiek onder). Onverklaarbaar waarom deze cyclus plaatsvind.

Maar kijk dan eens naar de zijwind grafiek, en stel je voor dat je rechtuit rijdt op een perfecte rechte weg. Wat je doet is permanent corrigeren om een rechte lijn op de weg te blijven. Wat wij veronderstellen is dat van A naar B een rechte lijn is (lineair). Blijkbaar is er een andere variabele (zijwind) die maakt dat we permanent moeten sturen. Maar wij geloven nu eenmaal niet in de cylcus theorie, dus het moet manipulatie zijn waardoor we niet in een rechte lijn van A naar B kunnen, toch?

Hiermee bedoel ik te illustreren dat cycli een normaal verschijnsel zijn. Wij ervaren de wereld vereenvoudigd en reizen van A naar B in een rechte lijn, terwijl dat in de werkelijkheid niet zo is. Wat Armstrong doet is zeker geen "magic", maar laat ons zien dat we emotioneel geen rekening houden met cycli, terwijl dit rationeel wel zou moeten. Wat het ook illustreert is dat Armstrong er heel makkelijk naast kan zitten, omdat er één of meerdere variabelen niet zijn meegenomen in zijn berekening. Dat zegt niet meteen dat Armstrong ongelijk heeft, het illustreert enkel dat Armstrong incompleet is (wat vrijwel niet anders kan in een modellering).
Attachments
waves4.jpg
waves4.jpg (44.63 KiB) Viewed 8120 times
waves3.jpg
waves3.jpg (54.21 KiB) Viewed 8120 times
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Dat "niet alles kunnen waarnemen" heeft veel te maken met onbewuste filtering. In "tresholds of the mind" staan ondermeer die technieken beschreven.

Het bewustzijn en onderbewustzijn zijn beiden wel degelijk in ons brein aanwezig, maar geen enkele wetenschapper heeft kunnen aantonen 'waar' dan precies in de hersenen (waarschijnlijk proces & storage centers die integraal in ons gehele brein zitten).
De beide gehoorcentra en gezichtsveldcentra, alsmede de smaak en pijncentra etc. zijn vrij aardig door middel van fMRI (functional Magnetic Resonance Imaging) te plotten, maar dat gaat niet op voor het bewustzijn en onderbewustzijn.

Die bewustzijns-filters doen in hoofdzaak 3 dingen: ze filteren door middel van 1.deletion, 2.distortion en 3.generalization.

Hoe bekend kan dit overkomen, er zijn 10-duizenden voorbeelden van deze 3 filters:
1)deletion
reactie:
"dat heb ik je toch al 10 keer gezegd!"
antwoord:
"mmm, kan ik me niet herinneren"
2)distortion
mening:
"tjonge wat regent het vandaag zeg"
reactie:
"oh, dus ik moet zeker door dat rotweer om boodschappen te doen"
antwoord:
"wat een onzin, dat zeg ik toch helemaal niet!"
3)generalization
mening:
"hij gedraagt zich als een hork"
reactie:
"tsjah .... dan doen ze allemaal in zijn familie"

Daar komt nog eens bovenop dat die filters in ons bewustzijn zitten, maar automatisch hun werk doen .... net zo automatisch als ons hart pomt, we ademhalen, onze darmen het voedsel verteren .... we denken er niet over na, maar het werkt wel.

Bij iedereen zijn die 3 filters weer anders gestuurd, want de mate van deletion; distortion en generalization hangt namelijk af van taal, herinnering, beslissingen, geloof, normen&waarden, houding, strategie etc.
Dat maakt alles tezamen een geweldig complex filtering system in ons bewustzijn. Temeer we dezelfde taal spreken, geloof delen etc. hoe beter onze 3 filters op elkaar afgestemd zijn en we denken dat we de werkelijkheid zien, omdat de andere gelijkgestemden in die groep er hetzelfde tegenaan kijken.
Niets is echter minder waar, want het enige dat je kunt stellen is dat je gezamenlijk dezelfde illusie deelt ..... ;)

En wat is dan de werkelijkheid ?

Tsjah ....... je ziet een boot op het water. Vlak nu eens de zee uit .... en de horizon .... en de wolken en de blauwe lucht. Wat zie je dan, nog steeds diezelfde boot, of is het misschien wel een vrachtwagen :?: :geek:
http://www.flickr.com/photos/10498235@N00/2354792241/

Het antwoord is dat we alles in context bekijken, en dan nog eens in de context van de resultante van het filtersysteem in ons bewustzijn. ;)


Hier laat ik het bij hoor .... :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:The Dutch economy will be hit by a housing crash by summer 2013In common with most other real estate markets the Dutch real estate market has suffered a serious downturn since
2009; however the cause of the downturn is different from countries like Spain and Ireland

Leap2020
Eerst the andere crash.
However the LEAP/E2020 team also has some good news: we expect the Dutch market will stabilize at the end of 2013 with transaction volumes down 10% and prices 15%, 30% of the 2008 market highs.

The LEAP/E2020 team expects that the Dutch market will reach a bottom:
1. When there is no further supply of newly constructed houses;
2. There is still a demand for affordable houses;
3. Interest rates are very low;
4. Tax-deductions make buying a 180,000 Euro house cheaper than renting;
5. Spread between renting and buying costs narrows;
6. Low number of unoccupied houses;
7. Growing Dutch population;
8. At low price levels the incentive for new developments will be low.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Paul »

ben volledig met je eens indy
en vind dat youtube filmpje van gisteren echt geweldig

quantum-physics has revealed what ancient masters knew. matter does not exist.
the concept of substance arose from the philosophy of aristotles, and from that concept came science's conception of matter. the fact of the matter is; the substance of the universe is consciousness. believe that the substance of the universe is matter leads to a fear greed dichotomy, as people in their quiet desperation attempt to accumulate as many material possesions and riches as possible. In fact the substance of the universe is consciousness, therefore it is behaviour that is important !

groots !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Paul »



dit is het vervolg(geheel, indy was deel 1...) op dat filmpje van indy
ken niet wachten op het volgende(laatste ?) deel

http://en.wikipedia.org/wiki/Coral_Castle

7129
6105195

priemgetallen en priemquadruplets
phi en de wortel uit phi

beste wat ik in jaren gezien heb
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Hoi Paul,

het eerste filmpje kreeg ik via mijn echtgenote. Wij zijn samen erg geïnteresseerd in deze materie! Altijd mooi als je dit soort dingen samen kunt delen ..... :D
Deze 2e film kenden we dus (nog) niet, waarvoor dank!

Ook wij kunnen niet wachten op het volgende deel, dus laten we elkaar op deze thread svp op de hoogte houden!

groet,
Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Spruitje »

Pfff. Da's bijna 4 uur man! 8-)
Daar zal ik mij toch eens op m'n gemak 'n vrije avond moeten voor uittrekken, maar ik ga dat zeker doen.
Zo'n zaken fascineren mij ook.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

In het grotere geheel is de factor "tijd" slechts een relatief begrip .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply