The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Mooie kaarten .... kende ik niet .... thanx .. :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Obi-Wan »

Ik heb het niet gelezen... te weinig tijd... maar voor de pyramidefreaks....

Sunken Egyptian City Unearthed Provides More Shocking Nephilim Clues! (Videos)

Link artikel
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Thanx voor deze bijdrage. Ik heb de 3 filmpjes bekeken.

Zo zie je maar weer dat hetgeen in het Oude Testament staat (een verzameling van mondelinge overlevering) niet iets nieuws is, maar soortgelijke events zijn terug te vinden in oud Egyptische teksten, oud Indiase teksten en zelfs fragmenten in oud Chinese teksten en Maya teksten cq overleveringen.

De boeken die erna geschreven zijn, zoals het Nieuwe Testament, de Koran etc. zijn meer gekunstelde derivaten van oude historische feiten. Ze borduren voort op hetgeen via mondelinge overlevering onder de mensheid leefde, maar werd gekunsteld ten faveure van de toenmalige machthebbers (dus deels obv waar gebeurde events en deels obv hoe de machthebbers het graag wilde zien).

Misschien kun je het OT het best vergelijken met bv het verslag van Columbus ..... hij liet zo goed mogelijk beschrijven wat hij zag, maar hetgeen WAT men zag werd geïnterpreteerd naar hetgeen men verwachtte (een nieuwe vaarroute naar India en hetgeen binnen het Spaans-Portugese katholieke geloof aanvaardbaar was). Het NT kun je misschien het best vergelijken met de huidige nieuwsmedia. Er worden wel degelijk feiten vermeld, die soms teruggrijpen op eerder gebeurde zaken, maar dan wel dusdanig in het nieuws gemanipuleerd dat het de politiek etc. goed uitkomt.

Ook nu nog zie je dat sommige feiten weggehouden worden van het grote publiek omdat het de huidige machthebbers of huidige wetenschappers niet zo goed uitkomt. Ik denk niet dat de politiek er op zit te wachten dat de ECHTE waarheid over 9/11 naar buiten komt en er zijn dozen wetenschappers van reputatie die er niet op zitten te wachten dat er nieuwe ontdekkingen naar buiten komen, waardoor hun eigen theorie (wat men tot nu toe wist en waarop ze hun carrière gebouwd hebben, waarmee ze aanzien verworven hebben) op losse schroeven komt te staan.

Daar zit dus echt geen conspiracy achter, eerder 'de mens zoals hij is'. Wel is zoiets dikwijls een gevecht tussen diverse richtingen ..... politiek wil aan de macht blijven, bankiers willen graag hun verdienmodel in stand houden, goldguru's willen graag hun gelijk halen .... en degenen die ze als opponent zien wordt niet zelden 'de tent uitgevochten'...... etc.
Te vaak zie je dat 'feiten' ondersneeuwen onder het zogenaamde 'gelijk', wat het voor 'de gewone mens' zo verwarrend maakt, dat men al snel vermoed dat er een complot achter zit ..... doch 9 van de 10 keer is dat helemaal NIET zo.!

Wel jammer trouwens dat 'de mens' zo in elkaar steekt, want de echte waarheid kan dikwijls zo verhelderend zijn een een hele goede leermeester omtrent 'hoe het nu verder moet' .... 'hoe we niet dezelfde fouten uit het verleden maken' .... 'hoe we onszelf beter kunnen ontwikkelen en waarmee we rekening moeten houden'.

Hoe dan ook ..... de historie obv zaken die zo dicht mogelijk tegen de werkelijkheid liggen cq feiten zijn blijft Indy boeien. Wat men opgraaft en wel degelijk echt is, kan -mits in de goede context geïnterpreteerd- een verhelderende leermeester zijn ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Ik schrijf hierboven nu wel "jammer trouwens dat 'de mens' zo in elkaar steekt", maar de vraag is of dit nou zo 'jammer' is.


Immers, het menselijk brein functioneert op basis van prikkels. Zonder prikkels geen functionerend brein ... en dus geen leven. Hormonale prikkels worden ook wel geduid met 'emoties'.
Zonder voorplanting gaat het ras ten onder, dus heeft moedertje natuur ervoor gezorgd dat sex het brein hormonaal met dopamine prikkelt (beloont). Zonder veiligheid geen ontwikkeling, dus heeft moedertje natuur ervoor gezorgd dat veiligheid (liefde) het brein beloont met endorphine ... een hormonale prikkeling. Zonder Amigdala (het vecht/vlucht systeem in de hersenen), vluchten we niet waar we moeten vluchten en vechten we niet waar we moeten vechten. Zowel het vechten alsmede het vluchten prikkelt het brein hormonaal met cortisol (beloont het brein met emoties).

Hoewel we dus niet zonder die prikkels kunnen om als ras te overleven, moet wel onderkend worden dat geen enkel brein exact hetzelfde is. Ook daar heeft moedertje natuur voor gezorgd, want diversiteit maakt kracht. Aan de andere kant heeft moedertje natuur ervoor gezorgd dat al die breintjes niet totaal verschillend zijn, anders zouden we elkaar niet meer herkennen ... ons niet meer veilig kunnen voelen ... ons niet meer voortplanten & ontwikkelen.
Juist weer door de overeenkomsten, zullen we groepen gelijkgestemden herkennen (stammen vormen), waardoor iedere stam zich het best zal aanpassen naar de omgeving waarin hij leeft en zorgen de verschillen in stamgroepen er weer voor dat er de nodige diversiteit blijft bestaan.

Laat DIT gegeven nu eens los op hetgeen in de voorgaande 17 threadpages van The Revelation Of The Pyramids is geschreven, dan moet het toch wel een beetje duidelijk worden 'waarom het is zoals het is'. Daar zit echt GEEN conspiracy achter .... althans geen grotere conspiracy dan 'de mens zelf in zijn hele doen en laten'. :geek: Dan is het eerder een uitdaging om te kunnen ontdekken, wat er nu echt gebeurd is (de feiten) en wat het menselijk brein er in al zijn verscheidenheid van heeft gemaakt (de emoties). Immers het feit is WAT IS (dus daar kun je iets mee) en de emotie is wat het brein van het feit heeft gemaakt, dus WAT MEN DACHT DAT HET WAS (daar kun je niet zoveel mee, want dat is een derivaat van de werkelijkheid) ..... Hoe dan ook, het blijft me boeien ..... :D

=============================

Om even terug te komen op GOUD (mmmm, dit is een freegoldforum .... maar gelukkig is er ruimte voor een geheel ander topic ....alhoewel, ik zie duidelijk overeenkomsten met goud) en daar bovenstaande gegevens in te verwerken .... kom ik tot een voorlopige conclusie ... want ook ik heb een eigen breintje met bijbehorende emoties :? :

- Sinclair dacht eerst dit:
""The Revitalized and Modernized Federal Reserve Gold Certificate Ratio will be tied to a reintroduction of M3. It will not be tied as in the pre-Bretton Woods Agreement. The treasury will have nothing whatsoever to do as the open market will do it for them. Now I can state with total conviction that when the Federal Reserve Gold Certificate Ratio is reintroduced gold will trade $100 above and below this index gold price for many years to come. I anticipate this at gold $1,650.""
- Sinclair dacht vervolgens dit:
""Gold will not be fixed at all. Gold will not enter the system through convertibility but rather will re-enter at the modernized and revitalized Federal Reserve Gold Certificate Ratio, a.k.a. the Gold cover clause, with a floating price of gold to mirror the then present conditions.""
- Sinclair zegt thans dit:
""The Singapore Gold exchange will trade physical gold only and not future gold. . . . You have to make delivery. Meaning, there will be no naked short selling or manipulation of this new market. This will emancipate gold from the paper price. How high will gold go? By 2016, Gold will be $3,200 to $3,500 an ounce. By 2020 Emancipated gold will be $50,000 per ounce.""

Wat wordt Sinclair/s voorspelling volgend jaar, wat wordt zijn nieuwe theorie :?: Wéér een nieuwe theorie, want dat kan zomaar gebeuren. Immers, het emotionele brein- en het gelijkgestemd denken binnen een groep in aanmerking nemend KAN DIT. Niet bedoeld om te misleiden, eerder een inkijkje in hetgeen een brein via een community met feiten- en aannames kan doen. ;)

fofoa stoelt zijn blogs op A/FOA, fysiek goud gaat de geldhoeveelheid beïnvloeden en 'The paperComex will burn'.
-Dan kun je wel melden dat er op sommige plekken in de wereld een immer stijgende premie op fysiek zit, maar waarom dit op andere plekken in de wereld niet het geval is (zoals in Nederland en België) schrijft hij niet met overtuigende argumenten over.
-Dan kun je wel melden dat de Crimex thans brandt en dat een dalende Comex-Goldprice juist het bewijs is van de A/FOA theorie, maar waarom de prijs van fysiek dan net zoals papiergoud even hard naar beneden holt (terwijl A/FOA juist beweerden dat de GAP tussen fysiek en papier juist groter zou worden), schrijft hij niet met overtuigende argumenten over. Wél schrijft hij over een vloed aan namaak Krugers die nauwelijks van echt te onderscheiden zijn .... en dat juist voor een 999.9 zuivere munt zonder nominale waarde die HET voorbeeld was -zo schreef hij zelf enige jaren terug- van freegold. Toen ik hem meermaals op het namaakrisico attendeerde en de onhandigheid van zo'n munt .... bleef het stil.
Ik kan niet beoordelen of fofoa hiervoor betaald wordt (behoudens de gratis blogdonaties dan), maar zou me voor kunnen stellen dat de A/FOA theorie (die goed doordacht is en haaks staat op hoe het publiek tot aan de millenniumwisseling over goud & geld dacht) hem dusdanig veel emotie geeft, dat het voor hem simpelweg onmogelijk is om deze gedachte zomaar los te laten, al helemaal gezien het feit dat hij zich binnen een groep gelijkdenkenden bevindt (in een bar een glaasje kraanwater bestellen omdat je plots inziet dat alcohol het denken diffuus maakt, valt lastig uit te leggen aan je maten waarmee je tot gisteren nog iedere dag lekker aan het bier zat. daarnaast wordt het helemaal lastig als je zelf ook nog eens verschrikkelijke trek in bier hebt .... althans, het brein vraagt erom).

Het is dus zeker niet mijn bedoeling om fofoa & Sinclair af te kraken of 'te kakken te zetten', maar eerder een poging tot onderzoek á la Indiana Jones, over hoe zoiets nu kan gebeuren en wat er mogelijk aan emotioneel brein achter kan steken.

Niet anders doe ik met Martin Armstrong. Tot op heden stel ik vast dat zijn computermodel emotieloos draait. Het geeft een berg aan toekomstige signalen en daar blijken telkens maar weer waargebeurde events bij te horen. Nu kun je denken 'lekker makkelijk, kan een kind nog wel', maar het geeft te denken als het model events duidt die volkomen contrair zijn aan de heersende gedachte. Dusdanig zelfs, dat niet alleen ik of menig ander .... maar zelfs Martin denkt ... nahhhh, hier gaat iets technisch mis, dit kan niet en dat het achteraf bezien geen fout was, maar wel degelijk een feit. Sterker nog .... dat gebeurt steeds vaker.

Afrondend:
Misschien is de vergelijking wat plastisch, maar ik zie Armstrong/s computermodel en de wijze waarop hij ermee omgaat als het Oude Testament ..... feiten, maar nog wel met menselijke interpretatie.
De theoriën van A/FOA, fofoa en Sinclair zie ik als het Nieuwe Testament ... interpretatie van persoonlijke waarnemingen, vertaald naar iets dat het eigen brein en de community waarin het zich bevindt, bewust of onbewust convenieert.

Juist daarom kan ik veel meer met Armstrong, dan met fofoa & Sinclair. Juist daarom liggen de voorspellingen van Armstrong veel dichter bij hetgeen er werkelijk gaat gebeuren dan het brein van Sinclair of fofa hun persoonlijk influistert. Maar blijf ik WEL WAAKZAAM omdat ook Armstrong geen glazen bol heeft en er ook in zijn geval mensenhanden aan te pas komen, waardoor er interpretatie-ruis kan ontstaan.

Be well ..... Indy 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Image
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Rasta »

Ik denk eerder dit:
Image
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Ben2 »

Door velen hier al goed begrepen maar ik vond het fascinerend uitgelegd.

En zo gek is het niet, als wij mensen weten dat we door anderen worden geobserveerd gaan we ons ook anders gedragen, toch? :)

http://www.youtube.com/watch?v=x_tNzeouHC4
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Ben2 »

Van deze heb ik ook erg genoten. Misschien een schoolvoorbeeld dat niet de inhoud is wat telt, maar hoe je het zegt. Uitstekende verteller, het moet gezegd. Kwam uit op deze doordat iemand zei dat er procentueel maar 0.5%(<) Joden zijn in de wereld, maar er verhoudingsgewijs veel meer Nobelprijswinnaars, grote wetenschappers en wiskundigen enz zijn. Bovendien hebben de Joden als bevolkingsgroep alle andere grote volkeren overleefd. Er wordt naar een oorzaak gezocht..met verrassende conclusie...

http://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Ben2 »

Aansluitend op de video hierboven geef ik graag volgende link mee. Niet alleen voor diegenen geïnteresseerd in godsdienst in het algemeen, maar voor elkéén die zoekt naar Waarheid. Ik ken echter te weinig over de materie om de tekst te beoordelen naar integriteit en correctheid. Misschien zijn er hier mensen die er een al dan niet gefundeerde mening over hebben? Ik vind het alleszins opnieuw interessant genoeg om hier te posten ...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=196486
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:.......maar voor elkéén die zoekt naar Waarheid.
Armstrong 30 december 2013

een quote uit het bericht:

People assumed that Greeks were pagans worshiping many gods. But investigate further and you will see that their idea of a god was nothing close to what we have in modern religions. No one looked to Poseidon or Athena as actually being their “creator”. They had a household of “gods” with each having charge of one aspect. It was Zeus who was perhaps the supreme god, but it is not clear he was even a creator. They would have sex with a mortal to create a child, but not create them out of thin air.

Yet to further complicate things, Zeus could judge you, but had no power to enforce it. His judgement was a “recommendation” to the three women really in charge known as the the tree fates. So concepts change dramatically where someone went to the temple of Poseidon not to worship so much as to plead for safe passage at sea. This migrated to the idea of patron saints being in charge of different things but none are seen as a creator. So it is important to understand the real thinking at the time of any investigation without applying modern standards. Trying to simply call the Greeks pagans as if all these so called gods were our vision of an almighty creator is not quite true. Their structure is highly foreign to our way of thinking. Yet it is important when you realize Aristotle influenced Marx and Keynes. You always have to truly sort through the thing process to see where the logic comes from.

Take the term Philadelphos, which was a title in Greek that meant “brotherly love” and in the 17th century they named Philadelphia for that misinterpretation of the ancient Greek assuming it was the “brotherly love” in a Christian sense. Therefore, Philadelphia uses the slogan of the city of Brotherly Love. However, it actually referred to in ancient Greek that you married your sister – quite far from any sense of Christian loving your neighbor you called brother. This is why Ptolemy II (285-246BC) who married his dominant sister Arisone II (8 years his senior) so she could really rule was known as Philadelphos as was his sister. It was an entirely different type of “brotherly love” that the term actually meant. :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply