Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Spruitje »

Adamus wrote:Nederland is nog niet eens klaar met de opleiding van Afhaanse politiemensen! Moeten we weer kiezen welk land we moeten opleiden ;-)
In België komen dikwijls Kongolese militairen voor 'n opleiding, alleen maken ze hun opleiding niet af, ze verdwijnen hier gewoon, als sneeuw voor de zon... :x
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

herinnert u zich deze nog ?

Jim Sinclair op zijn zelfvoorzienende boerderij in Connecticut ........ die staat nu dus te koop. Jim vertrouwt het niet meer in de VS als 'de beer' eenmaal losgaat en neemt zijn uitwijk dan naar Tanzania of China.
Dat zegt op zich al iets over wat komen gaat ..... :o

http://cdnplus.jsmineset.com/1/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by skyscraper »

Indiana Jones wrote:herinnert u zich deze nog ?

Jim Sinclair op zijn zelfvoorzienende boerderij in Connecticut ........ die staat nu dus te koop. Jim vertrouwt het niet meer in de VS als 'de beer' eenmaal losgaat en neemt zijn uitwijk dan naar Tanzania of China.
Dat zegt op zich al iets over wat komen gaat ..... :o

http://cdnplus.jsmineset.com/1/
ofwel wil ie met dat geld nog wat bijkopen
ofwel neemt ie de benen voor de grote duik ;)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:
Indiana Jones wrote:herinnert u zich deze nog ?

Jim Sinclair op zijn zelfvoorzienende boerderij in Connecticut ........ die staat nu dus te koop. Jim vertrouwt het niet meer in de VS als 'de beer' eenmaal losgaat en neemt zijn uitwijk dan naar Tanzania of China.
Dat zegt op zich al iets over wat komen gaat ..... :o

http://cdnplus.jsmineset.com/1/
ofwel wil ie met dat geld nog wat bijkopen
ofwel neemt ie de benen voor de grote duik ;)
'2'
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by skyscraper »

Spruitje wrote:Van de een ellende naar de andere...

Are We Headed for Another Great Depression
Gerald Celente: War With Iran Would Mark Beginning of WW3
de Duitsers hunnen natte droom naar de vaantjes, net nu het eens gelukt is zonder ervoor te moeten vechten.
voor het terug gecensureerd wordt:
http://www.youtube.com/watch?v=-gdM9Xit ... re=related
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by skyscraper »

schitterend: de muppets versus mijn favoriete goudmijn
http://www.funnyordie.com/videos/0431c2 ... rel=player
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by skyscraper »

Correctie bij het goud is gezonde consolidatie binnen opwaartse trend

woensdag 28 maart 2012 om 19u05

Steeds meer beleggers nemen afscheid van goud. Vooral de teleurstelling begint volgens Nico Pantelis van Slim Beleggen zwaar te wegen. Zoals altijd stapt de grootste groep belegger op het einde van een stijging in, waarna de correctie volgt en de twijfel toeslaat.


Bovendien horen we steeds meer kritische geluiden over goud van de professionals. De gekende critici klinken wat luider, terwijl enkele langetermijn 'stieren' voorlopig geen nieuwe doorbraak van de goudprijs meer zien.

Sentiment zinkt weg

Kortom, het sentiment voor goud zinkt weg. Maar we willen u toch waarschuwen: emotie is de slechtste raadgever op de beurs en kan heel veel geld kosten!

Dat is volgens Pantelis bij goud en andere grondstoffen niet anders. Als we een stapje terug zetten van de dagelijkse beslommeringen, dan zien we dat er aan de fundamentele basis van de stijging bij de goudprijs niets veranderd is. Meer nog, het ziet er zelfs beter uit dan enkele maanden terug, nu dat er ook openlijk getwijfeld wordt aan de (betalings)capaciteit van Japan en de VS.
De crisis graaft zich dieper in.

Weinig aan de hand op technisch vlak

Maar ook op technisch vlak is er weinig aan de hand. De huidige correctie is niets meer dan een gezonde consolidatie binnen de seculaire opwaartse trend. De goudprijs kan zelfs nog enkele maanden aanmodderen zonder dat er sprake is van enige schade.

De stier bij goud doet wat hij moet doen: zoveel mogelijk rijders van zich afgooien, om daarna de race voort te zetten. Eens de barrière van 1800 dollar per ounce met overtuiging wordt doorbroken, is goud klaar om nieuwe records te vestigen.

http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 807606.htm

you dump it, we pump it (hé Obi)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Adamus »

Ik hoor nu de toekomstig premier Samson (pvda) lallen bij Nieuwsuur. "de invloed van Hero Brinkman op de financiële markten" LOL

Er zijn echt lui van god los!
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:herinnert u zich deze nog ?

Jim Sinclair op zijn zelfvoorzienende boerderij in Connecticut ........ die staat nu dus te koop. Jim vertrouwt het niet meer in de VS als 'de beer' eenmaal losgaat en neemt zijn uitwijk dan naar Tanzania of China.
Dat zegt op zich al iets over wat komen gaat ..... :o

http://cdnplus.jsmineset.com/1/
Hmm, die farm staat geloof ik al 3 jaar te koop. Maar goed, Sinclair heeft ons eerder verteld dat hij real estate heeft in India en Tanzania. China is misschien nog steeds wat moeilijker voor buitenlanders, behalve Hong Kong misschien.

En India is alles behalve een slechte keuze, maar ik denk dat zijn permanente residentie Tanzania gaat worden. Hoe hij over Tanzania schrijft..... In India heeft Sinclair eerder vertoeft. Daarom heeft hij denk ik daar ook een huis, maar in zijn schrijfsels heeft hij de afgelopen jaren nooit uitgelaten naar India te zijn geweest. In India heeft hij ook het ongeluk gehad waar zijn vrouw is overleden, en hij het zicht aan één oog heeft verloren.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Obi-Wan »

skyscraper wrote:
you dump it, we pump it (hé Obi)
Inderdaad ik ga de komende dagen nog een bescheiden aankoopje doen. Niet omdat ik denk dat het het ultieme koopmoment is maar gewoon omdat ik nog een klein beetje fiat heb liggen. En ik voorzie niet dat ik dat onmiddelijk nodig ga hebben
Patience. Use the force. Think.
Post Reply