Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

@ goldie

Post by Obi-Wan »

Van Jim Willie CB
Link artikel


GOLD REVOLVING DOOR BLEEDS GOLD

The Gold Wars have significantly changed in the last two years in particular. From 2004 to 2009, the battle was to win a fair higher gold price. No longer. The war has turned the corner and reached an end game scenario. The objectives have changed. The tactics used have been altered. The upper hand by the Good Guys against the Crooked Boyz is evident. Some new confusion has entered the room. The objective is to remove gold from the bullion bank inventories and major bank inventories, all of it. This is a new battlefield in the war. Being a Zombie bank means losing all the gold in reserves, in a time hourglass process that reflects the reality of their balance sheets. By the end of 2013, no big bank will own any physical gold. They cannot defend against off-side positions in the sovereign bond market and the currency market. See what happened to JPMorgan in such a case, as it preyed upon MFGlobal accounts. Other big banks are losing all their gold from the balance sheet. UBS is a dead body on the field, their false story of a rogue trader having provided a little distraction. Few if any financial press stories are honestly told anymore. Certainly not the Libya story, where 144 tons of gold were confiscated as war booty by London. That supply filled some gaps but only temporarily.

Price implications are part of the sacrifice, as the Good Guys will help to push down the Gold price at times in order to kill a gold cartel player. Like right here, right now. Every couple months (the last being in January), a massive group of orders must be filled at a low price, for the benefit of the Good Guys, with an evil player in a vulnerable position, who knows he is dead and must forfeit its gold. The gold market stalls until the hairball is passed and another gold cartel player is gutted, carried off the battlefield under the cover of press darkness. Therefore the Gold price stays down until the order is completely filled, and only then will recover a couple hundred dollars in price per ounce, but only after this gold cartel player is killed off. The player will be identified later, in the fair market obituaries known to the internet journals. The tombstone epitaph will be carved by an Eastern hand. The US press would never report on a cartel bank having to sell $70 to $100 million worth of gold bullion to remove their big off-side position in bonds or currencies. The Good Guys have put in a series of escalating orders at low prices, from extremely well funded accounts whose war chests boast tens of $billions. The damage done to the gold cartel is immense, yet not adequately reported. The pattern showed itself in January, when after a similar event, the gold price moved from roughly 1600 to almost 1800. By February 29th, the cartel leaped on the day into position to conduct one of the largest naked short events in history. The press never seemed to catch wind, since paid not to notice.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:herinnert u zich deze nog ?

Jim Sinclair op zijn zelfvoorzienende boerderij in Connecticut ........ die staat nu dus te koop. Jim vertrouwt het niet meer in de VS als 'de beer' eenmaal losgaat en neemt zijn uitwijk dan naar Tanzania of China.
Dat zegt op zich al iets over wat komen gaat ..... :o

http://cdnplus.jsmineset.com/1/
Hmm, die farm staat geloof ik al 3 jaar te koop. Maar goed, Sinclair heeft ons eerder verteld dat hij real estate heeft in India en Tanzania. China is misschien nog steeds wat moeilijker voor buitenlanders, behalve Hong Kong misschien.

En India is alles behalve een slechte keuze, maar ik denk dat zijn permanente residentie Tanzania gaat worden. Hoe hij over Tanzania schrijft..... In India heeft Sinclair eerder vertoeft. Daarom heeft hij denk ik daar ook een huis, maar in zijn schrijfsels heeft hij de afgelopen jaren nooit uitgelaten naar India te zijn geweest. In India heeft hij ook het ongeluk gehad waar zijn vrouw is overleden, en hij het zicht aan één oog heeft verloren.
Je weet verbluffend veel joh .... dat laatste wist ik niet. Ook wist ik niet dat zijn ranch al 3 jaar te koop staat, want vorig jaar vertelde hij er nog in geuren en kleuren over op zijn website ..?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Obi-Wan »

Link artikel

Ten years later and we are now in the same situation with Iran. The US and Western allies have placed economic sanctions on Iran and have locked them out of SWIFT banking system making it impossible for Iran to send or receive money by wire transfer. This attack on Iran's finances is just another means of economic war and control asserted by western powers, but this time they may have gone too far. Bloomberg has reported that the US Obama administration is also threatening China, India and 10 other countries to cut down on their oil trades with Iran or face similar sanctions.

I guess the new western policy is now officially "do what we say or you will get locked out of our financial system". I hope people around the world realize that this is not a positive sign for the global economic outlook and this is exactly why we suggest holding gold. If Swift banking starts shutting down, then international banking also starts shutting down, this means more of a slowdown in international commerce.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Obi-Wan »

Sprotts newsletter

Link artikel
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:herinnert u zich deze nog ?

Jim Sinclair op zijn zelfvoorzienende boerderij in Connecticut ........ die staat nu dus te koop. Jim vertrouwt het niet meer in de VS als 'de beer' eenmaal losgaat en neemt zijn uitwijk dan naar Tanzania of China.
Dat zegt op zich al iets over wat komen gaat ..... :o

http://cdnplus.jsmineset.com/1/
Hmm, die farm staat geloof ik al 3 jaar te koop. Maar goed, Sinclair heeft ons eerder verteld dat hij real estate heeft in India en Tanzania. China is misschien nog steeds wat moeilijker voor buitenlanders, behalve Hong Kong misschien.

En India is alles behalve een slechte keuze, maar ik denk dat zijn permanente residentie Tanzania gaat worden. Hoe hij over Tanzania schrijft..... In India heeft Sinclair eerder vertoeft. Daarom heeft hij denk ik daar ook een huis, maar in zijn schrijfsels heeft hij de afgelopen jaren nooit uitgelaten naar India te zijn geweest. In India heeft hij ook het ongeluk gehad waar zijn vrouw is overleden, en hij het zicht aan één oog heeft verloren.
Je weet verbluffend veel joh .... dat laatste wist ik niet. Ook wist ik niet dat zijn ranch al 3 jaar te koop staat, want vorig jaar vertelde hij er nog in geuren en kleuren over op zijn website ..?
Tanzania waar veertig jaar geleden al NL bonen/zaadboeren uit omgeving Andijk/Enkhuizen zaten. Vond ik toen politiek niet zo correct :-)
Je kunt in die landen meerdere keren per jaar oogsten heb ik begrepen en natuurlijk flink met chemicaliën tekeer gaan. India daar kon (kan?) mijn familie via Shell (!) leliezaad/schubben laten vermeerderen (of klonen?) in razend tempo -1 container heen en 3 retour. Ook in NwZeeland heb ik wel gehoord, maar ik ving die dingen allleen maar op tijdens rumoerige verjaardagfeestjes :-) Als deze halve outsider te dicht bij kwam ging men op een ander onderwerp over....
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by cavajo »

Zou een goudposting kunnen zijn....

In de stierenrit ondervinden we een deftig hobbeltje onderweg.
Zullen we effe ondergaan.
Heb er al een aantal meegemaakt, en verwacht er nog wel voor de "grote pijl naar boven ".
Alhoewel we in West Europa pogen om de begroting onder controle te krijgen, heb ik niet direct het gevoel dat er "merkelijke passen" vooruit worden gezet.
Ontvetting op de kap van de burgers leidt niet tot substantiele verbetering van de tekorten.
Het blijft zoals wel vaker, draaien rond perceptie !
Het heeft wat weg van "communicerende vaten".....wat men op de arbeidsmarkt zal graaien, gaat verloren in verhoogd absenteisme...
( zie relaas SD Works ).....iets wat ik in eigen KMO ook reeds kon vaststellen.
En verder,....zie Portugal....tot immigratie.....maar, naar waar dan, en met welk toekomstperspectief ?
Verlaging kost linksom wordt verhoging kost rechtsom, en vice versa.

En onze leiders ( lijders ) hebben het nog steeds niet begrepen.
In ons Dexia ( Belfius) debacle blijkt nu de beroemde of beruchte ACW-winstaandelen problematiek op te duiken.
Heb hier nog niet over gepost, vriendelijk ( en zonder reden ) gewacht tot ik het antwoord van de ACW kon lezen......
Zoveelste herbevestiging van een graaicultuur aan de top die VANDAAG NOG STEEDS NIET BEGRIJPT WAAR HET FOUT LOOPT.
"We hebben hier recht op : in het verleden omwille van onze invloed op het aanbrengen van klanten, en vandaag omwille van onze inbreng om die klanten te behouden".
Het komt ongeveer daar op neer.
Let op, deze peulschil is wel begrensd tot 14,5 miljoen euro per jaar.

Ben ik effe blij met deze begrenzing :oops: :oops: :oops:

Let op, eenieder kent zijnen eigen stinkende vuile was wel.
Onze buurlanden zullen hun eigen wasserij ook wel hebben.
Zonder cynisme, de speurtocht naar besparingen in Nederland lijkt me momenteel ook wat weg te hebben van de "kaasschaafmethode".
Een kleinigheid hier...een toefken daar....
Kortom, proberen de "perceptie" in stand houden van voorbeeldland ( iets wat de markten vorlopig blijkbaar nog slikken ).
Als de rente-ratings maar stand houden.......
Maar structureel ?????
Nog niet veel gezien.....voor toch een centrum-rechts !
God behoede in deze tijden dat men overhelt naar links...
Wij hebben het al....Wij zitten al in de behoed-fase....
Straks in Frankrijk misschien Hollande die wint.......

Let op, ik ben NIET ultrarechts hé.
Let op, ik ben NIET tegen linksof links-sociaal.
Maar welke uitweg moet ik voor onze schuldenberg zien ?

Dan had ik het nog lang niet over onze Noord Amerikaanse vrienden....

Zoals de titel zei :
" zou een goudposting kunnen zijn... :P "

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by cavajo »

EN, een afsluiter...

Wanneer je een steentje ver genoeg in het water gooit, kan je de kringetjes rond de steen zien ontstaan.
Hoe dichter rond de kern , hoe scherper afgelijnd...
Hoe verder weg , hoe meer vervaging optreedt...

We zoeken allen, in meerder of mindere mate naar zekerheden.
Dus is het niet onlogisch, als velen zich geborgener voelen bij de kern...
De dichtere en duidelijkere cirkels.

Hoe innoverender de instelling van de persoon, hoe liever men het avontuurlijke ' onbekende en vagere" opzoekt of uitdaagt....
Hoe meer de buitenkanten van de cirkel, weliswaar vager, worden opgezocht.
Het onbekende en meer veraf zijnde trekt sommigen aan.
En daar is absoluut niks mis mee.
Dit heeft onze wereld vaak vooruit geholpen.
Leren we niet allen om " uit het vierkant " te denken !
En iemand die er in slaagt, mag terecht een groot deel van de verworven vruchten opeisen !

Maar het ergelijke is dat eens deze missie van een "avontuurlijker ingesteld type" dreigt te falen......de behoudsgezinde dient op te draaien voor de aangerichte " vodden " .
Er is een " IMMENS " verschil tussen :
- deels de vruchten plukken van je daden.
- de maatschappij laten betalen voor je eigen wandaad, en dan nog eens grote vruchten willen plukken op je mislukking.

Het ontlopen van eigen verantwoording is blijkbaar een verworvenheid onder deze avonturiers.
Zelf zaakvoerder zijnde, en altijd iets verder kijkend dan het dichtste kringetje rond de steen....het blijft me behoorlijk kwaad maken !
Ik kom in mijn eigen zakelijk wereldje zeer regelmatig " godenkinderen " tegen die zich zo graag God wanen over " klein pierken "......, maar bij een " wel vaker vooraf " voorspelde tegenslag datzelfde " klein pierken " willen doen meebloeden, laat staan " volledig opdraaien " voor hun grootheidswaanzin.

Waarom zouden de Echte Goden van oa Goldman Sachs het dan niet doen....
Deze Goden die al zo veraf zitten van het vage kringetje rond het steentje !

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:EN, een afsluiter...{ .....} Waarom zouden de Echte Goden van oa Goldman Sachs het dan niet doen....
Deze Goden die al zo veraf zitten van het vage kringetje rond het steentje !

mvg,
Cavajo
Er zjn geen 'echte' goden. De hele boel hangt 'van ellende' aan elkaar, gestuurd door 'macho ego/s' die zich omringen met hele clevere lieden (die, op hun beurt weer gedreven worden door maximaal inkomen). Het enige streven dat die 'bestuurders' hebben is individuele macht en als het even kan hopen op 'eeuwige roem'. Feitenlijk heeft niemand de regie in dit spel en blijft het functioneren omdat de macho/s ook weer niet buiten elkaar kunnen.
Ze zijn er geen van allen bij gebaat als de hele boel indondert, want wat is een keizer zonder kleren?

We gaan zien ...... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Rasta »

cavajo wrote:Het ontlopen van eigen verantwoording is blijkbaar een verworvenheid onder deze avonturiers.
Ik pik er deze zin even uit, uit je betoog waar ik helemaal achter sta.

Ik geloof dat dit enkel kan doordat het geheel geïnstitutionaliseerd is. Bestuur en politiek zijn een zelfbehoudende laag geworden in het geheel, die effectiviteit per saldo lager maakt, en dus mensen in staat stelt zich van hun verantwoordelijkheden te ontdoen.

Niet dat een maatschappij zonder bestuur kan, maar een praktisch bestuur op lokaal niveau, door echte tijdelijke verantwoordelijken is altijd beter.

Traditioneel zorgt complexiteit voor centralisatie van bestuur, welke de afstand burger-politiek groot maakt. De oplossing is dus ook de omgekeerde weg, afnemen van complexiteit, wat toe staat decentralisatie van bestuur.

Nogmaals, afname van complexiteit zorgt niet voor lagere kwaliteit regels, of géén regels, het zorgt ervoor dat - bij ontbreken van centrale regels - deze lokaal worden gemaakt.

Voorbeeld: stel dat er geen centrale regelgeving en beleid was om ziekenhuizen, scholen of brandweer te hebben, zouden wij dan in onze dorpen geen school, artsenpost en brandweer hebben? Nee, dan regelen wij dat als burgers zelf. Omdat we het belang ervan inzien dat onze kinderen naar school kunnen, dat er een brandweer is, etc. Als wij dat zelf willen, zelf direct financieren, dan is het logisch dat wij ook betrokken voelen bij deze voorzieningen. Afstand burger-politiek neemt af.

Ik zeg niet dat deze oplossing perfect zal zijn he? Maar het is in mijn beleving veel effectiever dan dat het nu is.

Met dezelfde redenering, kun je ook hooghouden dat het onder 1 politieke leider (dictatuur) beter zou kunnen zijn dan nu bij ons. Minder stroop in de bovenlaag. Zeer zeker mogelijk. Kijk maar naar Singapore.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Boefke »

Nieuwe post!

Het is een volledige weergave van een speech van Klaas Knot, U allen hier wel bekend vermoed ik.
Hierin geeft hij enorm goed weer waar het fout is gelopen in Europa, en hoe het beter moet om verder te gaan.

http://tinyurl.com/cwh3pop
Post Reply