Hooimijt Maart 2017

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by cavajo »

gaat de Fed effe de rente verhogen...
gaat de euro ongeveer 1 % stijgen tov de dollar...
happy logica
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by doubleyou »

Quote Indy : --Nederland heeft ruim 500.000 Turken met een dubbel paspoort, dus Nederland kan
Turkije nooit iets ergs aandoen ..

-> Dàt is dus de ware, maar ook de grote drogreden van die groepen. De eerste generatie tot daar aan toe. Maar de rest ? Waarom blijven die mensen een dubbele nationaliteit behouden? Vanwaar dat recht? Zij kunnen stemmen én in Nederland én in Turkije. Idem in België. En zetten zich hier af Zij hebben meer inspraak dan wij.
-> Er is maar één goede actie mogelijk. Afschaffen die handel !

Logica cavajo? In de financiële wereld? In de wereld van aasgieren en zakkenvullers? In de wereld van macht en nog meer machtshonger?
-> de beurzen zullen nog stijgen (om dan serieuse terugval te krijgen) en zich wederom te herpakken
-> de rentes zullen nog stijgen
-> én goud, en de mijnen zullen zeker nog stijgen

-> Om terug te komen op het 1e deel...het enige logische dat ik zie, is dat er dringend een ommekeer moet komen, hier op europese bodem, of we gaan hier nog wat meemaken de komende jaren, waar we niet goed van gaan zijn.
-> verdeeld europa moet oppassen, want ze laat zich onbevangen nemen, en beseft het zelfs nog niet.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by cavajo »

doublejou,

de chaos die je verwacht, dat onderschrijf ik evenzeer.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

nederland

Post by Dirkgold »

Zou extra opkomst anti wilders kiezers zijn ( buitenlanders - allee : dubbele nationaliteiters ) )
of echte nederlanders die de multi cultuur beu zijn die door hun strot geduwd wordt ?

triestig gedoe dat er niet genoeg stem biljetten zijn. lijkt wel een bananen republiek. of is het kaas republiek ?
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by Zytom »

cavajo wrote: 15 Mar 2017, 20:10 gaat de Fed effe de rente verhogen...
gaat de euro ongeveer 1 % stijgen tov de dollar...
happy logica
De logica hierachter zou zijn dat de markt al 4 rentestijgingen begon in te calculeren voor 2017, terwijl de Fed nu ongewijzigd blijft bij een voorspelling van 3 rentestijgingen.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by cavajo »

Mark Rutte lijkt de verkiezing te winnen.

1. lijkt me verstaanbaar voor alle heisa met Turkey.
2. lijkt me logisch na zijn optreden de voorbije dagen ( al of niet verkiezingskoorts-invloed ).
Ik ben geen Nederlander, dus de specifieke gevoeligheden : de zorg , etc , Groningen zakt weg , etc ....
de mosselen zijn niet meer wat men hoopt ,....

Na het stemmen :
Een simpele vaststelling lijkt me dat teveel partijen hebben ergens kiezers overtuigd.
Wildgroei, quasi een ondergrens tonend van een verwachting van ' normale verkiezing '.
Democratie moet ergens op zoek naar begrenzing.

Stel, Rutte of een opvolger,
voelt zich geroepen om te fulmineren ( al dan niet terecht ), naar de " groote boze weereld ".
en : je bent de verkozen premier via een 5-tal partijen die je via links- rechts-al over- midden geen zonlicht gunnen.
alle succes gewenst....

Mark Rutte lijkt me de verkiezing te winnen,
hopelijk kan hij er wat mee .

Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by Indiana Jones »

Hier heerst ook wel een beetje de overtuiging dat Erdogan er onbedoeld voor gezorgd heeft
dat de PVV is teruggezakt en men meer traditioneel heeft gekozen vanwege de onzekerheid.
Opkomst is formidabel ..... volgens de polls tegen de 82% (het was mooi weer heh :mrgreen: )
en dat is sinds eind jaren '80 niet meer zo hoog geweest.

Dus welk kabinet er straks ook komt ... het is overtuigend gekozen .... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by doubleyou »

Toch niet te snel "Windows" kraaien.
't zijn géén presidentsverkiezingen Franse of Amerikaanse stijl.
Het is niet omdat je de grootste partij hebt, dat je snel opnieuw zal regeren, met partners naar keuze.
Indien Rutte wint, kan hij beginnen praten.
Een regering vormen kan makkelijk 98 dagen duren. Of een paar honderd.

Humor met een vlaamse knipoog , in dit geval westvlaamse ;)
https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=o610v1F4ywQ
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by Indiana Jones »

De EU kraait victorie vanwege de verkiezingsuitslagen in NLD en iedereen
denkt dat het populisme nu verslagen is.
Ik vraag me dit af ... JA in NLD nu wel, maar vergis je niet .... de traditionele regering
Rutte/Asscher heeft afgelopen weekend Erdogan een poepie laten ruiken en dat is
bij veel anti Islam populisten heel goed gevallen.
De PvdA (partij voor de arbeid, maar in de volksmond partij voor de allochtonen genoemd
en door veel anti EU populisten partij voor de aristocratische elite)) heeft dramatisch verloren
en daarmee lijkt dus ook een populistisch doel gehaald.
Daarnaast was de opkomst gisteren hoog, dus ook de opkomst van Moslims in Nederland.
Hadden ze allemaal op 'Denk' gestemd ... dan had deze partij geen 3 maar wel 6-7 zetels gehad,
dus kennelijk heeft NLD het qua integratie minder slecht gedaan dan internationaal gedacht werd,
minder slecht dan door veel Nederlanders gevoeld werd.
Tel daarbij op een verwacht begrotingsoverschot voor dit jaar en een schuld van -om en nabij- de 60% BBP,
teruglopende werkloosheid en de belofte dat er meer voor ouderen (de babyboom) gedaan wordt .... dan lijkt
het een positief zicht op de toekomst, al zal de kabinetsformatie lastig worden.
Iedereen denkt VVD/D66/CDA met aansluiten Christenunie (kamer meerderheid), maar het CDA zit deze keer
echt als een pitbull in zijn principes en zal niet makkelijk uitruilen.
Daarnaast is het grote voorbeeld voor de Eurofiel Pechtold (D66)-> Angela Merkel :o en dat is ook nog zo'n
obstakel heh .... :lol:

Ik denk toch dat het in Frankrijk en Duitsland wel eens heel anders kan verlopen, dan in ons kikkerlandje ....
het gejuig vanuit Brussel bevalt me niks en zou wel eens snel weer kunnen verstommen ;)

We gaan zien ...

En dan DIT nog ... de FED verhoogt de rente en de euro en goud gaan omhoog :?
Ook in de markten is het kennelijk een ballentent geworden :lol:
Het valt me wel op dat de AEX, de DJI en Goud gezamenlijk optrekken ... wat weer zou kunnen wijzen
op een dalend vertrouwen in overheidsschulden ? kweetutniet :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Maart 2017

Post by Spruitje »

De Nederlandse verkiezingen zijn op zich iets atypisch tov de andere verkiezingen door de grote versnippering in de partijen.
De menukaart is héél groot, dus is er altijd wel iets naar jouw gading.
Het ligt anders als je enkel de keuze hebt tussen 'frieten' of 'pizza'.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply