Alternatieve currencies

Dutch language haystack
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Alternatieve currencies

Post by Spruitje »

Op de VRT-redactie hadden ze de intentie om -als test- het album van Björk te kopen met BTC.
Gezien het nogal wat voeten in de aarde had om tot de aankoop van BTC over te gaan waren ze genoodzaakt om iemand aan te spreken die op dat moment al een wallet met BTC's had. Maar ook dan ging er nog héél veel tijd over om een transactie op te zetten.

Kan de video van de VRT niet terugvinden op de videozone.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Las ook dat in China massa's computers draaien op energie uit ..... steenkool
Blockchain gebruikt giga energie omdat het een boekhouding is van o.m. BTC waarbij iedere nieuwe
transactie helemaal teruggerekend moet worden tot aan de creatie van die bitcoin.
Zoals @rasta al meldde, moet er gaande de tijd steeds meer gerekend gaan worden en kost dat
uiteindelijk bakken energie.

Nu kost het ook al veel energie als banken hun centrale boekhouding op orde willen houden,
maar dat is één centrale boekhouding. BTC boekhouding is decentraal over alle deelnemende computers
verdeeld en iedere nieuwe transactie moet op iedere deelnemende computer helemaal tot aan iedere 'genesis' BTC
worden teruggerekend.

Je bent dan wel uit het bankensysteem, maar tegelijkertijd in een systeem dat energie zuipt ... :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Alternatieve currencies

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote: 19 Dec 2017, 14:16Je bent dan wel uit het bankensysteem, maar tegelijkertijd in een systeem dat energie zuipt ... :?
Uiteindelijk is het een systeem dat zichzelf de nek gaat omwringen. Energiekost, oplopende transactietijden, ...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote: 19 Dec 2017, 14:20
Indiana Jones wrote: 19 Dec 2017, 14:16Je bent dan wel uit het bankensysteem, maar tegelijkertijd in een systeem dat energie zuipt ... :?
Uiteindelijk is het een systeem dat zichzelf de nek gaat omwringen. Energiekost, oplopende transactietijden, ...
Er is weer een nieuwe munt IOTA's , die op een ander ... sneller systeem loopt, waarop ze dezelfde veiligheid als blockchain beloven,
maar veel meer snelheid en veel meer service.
https://iota.org/
Overigens zijn er, zoals bovenstaand al geschreven, inmiddels 'tig' nieuwe crypto currencies in de markt en komen er nog dagelijks bij.
Wat er van die IOTA beloftes in praktijk terecht komt, lees je in onderstaande blog:
http://codesuppository.blogspot.nl/2017 ... -mess.html
""During conversations online, not only was I accused of engaging in an organized and orchestrated propaganda campaign
I was also victim blamed.""

De creators achter IOTA vertonen dus sektegedrag:'you're either with us or against us' :shock:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Alternatieve currencies

Post by doubleyou »

@ Indy, misschien kan je klein ietsje al best splitsen in twee kleine ietsjes ;)

Op naar de volgende pyramide

Emil Oldenburg is het beu. De mede-oprichter van bitcoin.com is het geloof in zijn eigen project helemaal kwijt. “De bitcoin is zo goed als onbruikbaar geworden als valuta”, klinkt het. De man heeft dan ook al zijn virtuele munten verkocht.
Op het moment van schrijven bedraagt de waarde van 1 bitcoin meer dan 16.000 euro. Geweldig nieuws voor de oprichters van de website rond de virtuele munt, zou je denken, maar Oldenburg denkt daar anders over. De Zweed, die Chief Technology Officer is bij bitcoin.com, ziet het niet meer zitten. “Investeren in de bitcoin is op dit moment de meest riskante onderneming die je kan maken. Zelf heb ik ze allemaal verkocht”, vertelt de man aan website Breakit.

Het plotse succes van zijn project en de waanzinnige prijsstijging die daarmee gepaard ging, legt te veel druk op het netwerk, waarschuwt hij. De wachttijden en de kosten voor een transactie zijn torenhoog geworden. “De laatste weken zijn de kosten van 6 dollar naar 26 dollar per transactie gestegen”, klinkt het. Op piekmomenten moeten verkopers ook tot 400 minuten wachten voor hun transactie bevestigd wordt, omdat die door zes verschillende ‘miners’ - de mensen die met hun computer alle activiteit controleren in ruil voor bitcoins - goedgekeurd moeten worden. “Toen ik mijn stock verkocht, heeft me dat 50 dollar en 12 uur wachten gekost. Het is compleet onredelijk.”

Mooi loon
Natuurlijk heeft de verkoop hem vooral geld opgeleverd. Hoeveel precies wil de man niet kwijt, maar hij zit er in ieder geval warmpjes bij. “De laatste drie jaar werd mijn salaris in bitcoin uitbetaald”, klinkt het. En ook verschillende werknemers van het bedrijf, dat in Tokio gevestigd is, zijn intussen best rijk geworden. “Al onze 60 mensen betalen we in de virtuele munt.”

De Zweed heeft virtueel geld niet helemaal overboord gegooid, maar stelt nu al zijn hoop op het nieuwe project bitcoin cash. Het kleine broertje van bitcoin.com vraagt momenteel maar 0,02 dollar per transactie en er zijn geen wachttijden. “We zijn zelfs gestopt met het ontwikkelen van nieuwe diensten voor de oude bitcoin. Het enige nadeel van bitcoin cash is dat je er grotere harde schijven voor nodig hebt, maar dat vinden de meeste mensen geen probleem.”

Ondanks het gigantische succes ziet Oldenburg dus een einde komen aan de oorspronkelijke bitcoin. “Er zijn nu massaal veel nieuwe investeerders, maar die gebruiken de bitcoin niet echt als valuta. Ze verhandelen en verkopen nauwelijks of niet, waardoor ze de prijs zo hoog hebben gejaagd. Maar eens ze beseffen dat het niet gebruiksvriendelijk is en veel kosten en lange wachttijden met zich meebrengt, zal er een grote verkoopgolf op gang komen”, voorspelt hij. “Zolang die statische groep investeerders de koers bepaalt, zie ik er geen toekomst in.”

Klanten lokken
Heel wat mensen menen echter dat het zo’n vaart niet zal lopen. Dat Oldenburg mensen aanraadt om over te stappen naar bitcoin cash, het afgesplitste broertje van de ‘echte’ bitcoin, is niet zo heel verwonderlijk. Zijn nieuwe virtuele munt is eigenlijk een rechtstreekse concurrent, eentje waar het bedrijf van Oldenburg veel meer controle over heeft. Hoewel het een feit is dat de transacties van bitcoin cash veel sneller verlopen, probeert de man natuurlijk ook gewoon klanten te lokken en de monopolie van de ‘officiële’ bitcoin wat te temperen. Met succes: de waarde van de bitcoin cash steeg vanmorgen maar liefst 24 procent op 90 minuten tijd.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Alternatieve currencies

Post by doubleyou »

En nog ééntje, en dan zwijg ik erover :
There are more than 900 cryptocurrencies on the market right now.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote: 19 Dec 2017, 18:13 @ Indy, misschien kan je klein ietsje al best splitsen in twee kleine ietsjes ;)
of 900 ietsjes, zoals ik uit je laatste post lees :lol:
Maar serieus, ik wil toch wel eens weten hoe het werkt en een paar tientjes kan ik wel missen, heb ik alweer terugverdiend met m'n recente goudmijn aankoop ... over 'mijnen' gesproken :D

Maakt me niet uit of het BTC of BCH is, maar één van de twee ga ik tzt dus wel uitproberen om te kijken wat het is en hoe het werkt ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Qua belegging in alternatieve betaalmiddelen hou ik me hier maar aan vast:
Image
Door De Nederlandsche Bank goedgekeurd geld, dat 'de afgelopen 90 jaar 'slechts' 47 keer over de kop is gegaan
slechts 0.0125 BTC waard ..... maar toch ... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Alternatieve currencies

Post by doubleyou »

BCH vs BTC :
Op naar de volgende pyramide dus, niet te doen...
Here are the results as far as today, and that without "the joker"

Bitcoin Cash / BCC USD (BCH-USD)
CCC - CryptoCompare. Currency in USD
Quote Lookup
3,568.81+897.84 (+33.61%)

Bitcoin USD (BTC-USD)
CCC - CryptoCompare. Currency in USD
Quote Lookup
16,713.38-810.32 (-4.62%)

As of 8:56PM GMT. Market open.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply