Alternatieve currencies

Dutch language haystack
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Alternatieve currencies

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote: 19 Dec 2017, 20:28Maakt me niet uit of het BTC of BCH is, maar één van de twee ga ik tzt dus wel uitproberen om te kijken wat het is en hoe het werkt ;)
Hou jij ook een tijdslijn bij Indy? En misschien ook een lijstje van het kostenplaatje bij het betalingsverkeer?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Alternatieve currencies

Post by Spruitje »

Belgische fiscus belast BTC-winsten met 33%.

De oliebron is aangeboord. :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote: 21 Dec 2017, 14:56
Indiana Jones wrote: 19 Dec 2017, 20:28Maakt me niet uit of het BTC of BCH is, maar één van de twee ga ik tzt dus wel uitproberen om te kijken wat het is en hoe het werkt ;)
Hou jij ook een tijdslijn bij Indy? En misschien ook een lijstje van het kostenplaatje bij het betalingsverkeer?
Nog niet ... het kan per crypto wisselen en heb al gelezen "hoe meer provisie je aan miners (die je aan-en verkopen of overboekingen in de blockchain goedkeuren) wilt betalen, deste sneller het gaat.
Heb al gelezen dat mensen die weinig wilden betalen, soms wel een week op uitvoering konden wachten ... of dat de boeking helemaal niet goedgekeurd werd. Voor een bescheiden aankoop kun je zomaar €5 aan mining alleen al kwijt zijn ;)

Onderstaand een Nederlands platform dat aan/verkopen in Bitcoin uitvoert.
Daar zijn er nog veel meer van, ook voor meerdere crypto's
Deze Nederlandse is helemaal legaal, heeft zelfs een compliance afdeling en staat in contact met toezichthouders van de overheid.
Het barst van de informatie over kosten, provisie, duur van boekingen etc.etc. (heb het zelf nog niet helemaal doorgelezen).
Zeker voor een ieder de moeite waard, die eens een klein gokje wil wagen (en/of inzicht krijgen) in dit crypto pokerspel.
https://bitonic.nl/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Alternatieve currencies

Post by doubleyou »

Djeezes (met een kerstboodschap)

Bitcoins doet wat met mensen :lol:

ANTWERPEN - Mysterie alom rond een Belgische man die zich ‘bitcoinmiljardair’ noemt. De excentriekeling lanceerde deze week een website waarop hij allerlei video’s heeft gepost. “In die filmpjes zitten tips verborgen. De persoon die dat kan ontrafelen, krijgt van mij bitcoins ter waarde van 1.000.000 euro”, vertelde ‘The Shepherd’ aan Het Nieuwsblad Online. Om campagne te voeren voor zijn video’s trok hij naar de Meir in Antwerpen... met een paars schaap in een glazen kooi.

Er blijven veel vraagtekens over, maar de man zegt dat hij het allemaal doet voor onze maatschappij. “We zijn te veel zoals wolven momenteel, altijd zo agressief. We zouden schapen moeten zijn, niet om te volgen, maar om meer met elkaar in groep samen te leven. Superschapen, dat moeten we zijn. Ik wil daar nu de voortrekker in zijn. Ik geef het goede voorbeeld”, beweert ‘The Shepherd’.

Om reclame te maken voor zijn opmerkelijke actie trok de man de Meir op. Mensen die nog snel wat kerstinkopen wilden doen in Antwerpen, keken vreemd op. In de drukke winkelstraat dook de excentrieke man immers op met een levend paars schaap in een glazen kooi. Heel wat omstanders stopten en spraken hun ongenoegen uit over de behandeling van het dier. “Jullie hoeven niet bang te zijn. We voederen het schaap thuis zelf met de hand”, reageerde de man die het dier flankeerde.

Na Antwerpen (20 december) gaat hij naar Amsterdam (21 december), Frankfurt (22 december), Londen (23 december) en als laatste de Champs Elysees in Parijs (24 december).

Who is The Shepherd?
The Shepherd is a human being, somebody like you, but much wiser indeed.
His greatest achievement in life was mastering the art of not giving a f*ck.

https://www.youtube.com/watch?v=DGzWSBru0VA
https://www.youtube.com/watch?v=yhBmgUpIRSk
https://www.youtube.com/watch?v=Msj-mDVPGoU
https://www.youtube.com/watch?v=ER9Ecwqr-OM
https://www.youtube.com/watch?v=n8t4HyOIKg8
https://www.youtube.com/watch?v=8TJ-4th2n0g
https://www.youtube.com/watch?v=dym4NF2VR14

Zalig Pasen
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Vanavond Nederland RTL_Z om 20:30 -> alles over cryptocurrencies.
Wellicht later ook op 'uitzending gemist' te zien.
Lijkt me de moeite waard.
======
edit:
oeps ... was een live op het internet.
overigens niks nieuwes te zien :(
======

Maar ik herhaal wederom ... ik blijf bij mijn gouden muntjes ... beter dan goldcoin of goldcard whatever :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Alternatieve currencies

Post by Leo3.14 »

BTC : gisteren 19K
vandaag 13K

:mrgreen:
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote: 22 Dec 2017, 08:45 BTC : gisteren 19K
vandaag 13K

:mrgreen:
BTC $ 12.113

Kun je 2 dingen doen ...
op de gok btc kopen of
met enige zekerheid aandelen pharma kopen, want aan kalmeringstabletten zullen grote tekorten ontstaan als de btc waterfall doorzet :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Alternatieve currencies

Post by Spruitje »

Als ik het 'verhaaltje' goed begrijp is dit een héél gevaarlijk spelletje voor de late instappers en een droomscenario voor de eerste mijners.

De eerste blokken zijn gewoon blijven staan zonder verdere handel nadien. Deze gaan dus weinig (of geen) terugrekentijd nodig hebben en gaan dus snel verhandelbaar zijn terwijl de instappers 'van het laatste uur' (om het in Bijbelse termen te zeggen) véél rekentijd gaan nodig hebben om hun transactie te laten doorgaan, en dus altijd de klos gaan zijn. Zie ik dat goed?

Dus bij een crash zitten de starters nog steeds in een gebeitelde positie. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Alternatieve currencies

Post by Rasta »

Spruitje wrote: 22 Dec 2017, 14:33 Als ik het 'verhaaltje' goed begrijp is dit een héél gevaarlijk spelletje voor de late instappers en een droomscenario voor de eerste mijners.

De eerste blokken zijn gewoon blijven staan zonder verdere handel nadien. Deze gaan dus weinig (of geen) terugrekentijd nodig hebben en gaan dus snel verhandelbaar zijn terwijl de instappers 'van het laatste uur' (om het in Bijbelse termen te zeggen) véél rekentijd gaan nodig hebben om hun transactie te laten doorgaan, en dus altijd de klos gaan zijn. Zie ik dat goed?

Dus bij een crash zitten de starters nog steeds in een gebeitelde positie. :roll:
De rekentijd is relatief nog goedkoop, in vergelijking tot de prijs (waarde) van de eenheid die je krijgt. Maar dat lijkt inderdaad wel een tekortkoming van de digitale munt ja.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Alternatieve currencies

Post by Indiana Jones »

Tsjah
Attachments
BTC daily.PNG
BTC daily.PNG (41.97 KiB) Viewed 10449 times
-Gold Daily.jpg
-Gold Daily.jpg (26.55 KiB) Viewed 10449 times
New Paradigm.jpg
New Paradigm.jpg (145.16 KiB) Viewed 10449 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply