Hooimijt December 2017

Dutch language haystack
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2017

Post by doubleyou »

Even terzijde : de technologie staat niet stil...integendeel !

‘Hierdoor kan je internetsignalen maken die duizenden keren meer informatie bevatten dan mogelijk is met de elektrische technieken die men vandaag gebruikt voor fiberinternet’

Binnenkort ook bij jou thuis? UAntwerpen werkt mee aan tienduizend keer sneller internet

Grafeen, flinterdunne koolstoflaagjes, kunnen het glasvezelinternet op termijn wellicht enorm versnellen. Dat meldt de UAntwerpen, die meewerkt aan internationaal onderzoek.
“We hebben een volkomen nieuw fenomeen ontdekt dat fiberinternet veel sneller kan maken”, zegt fysicus Ben Van Duppen (UAntwerpen). “We hadden al ontdekt dat grafeen, het dunste materiaal ter wereld, zeer goed is in het spelen met laserlicht. Dus probeerden we ook de lasers die in internetkabels gebruikt worden, te manipuleren. Dankzij grafeen kunnen we dat laserlicht aansturen met een snelheid die tienduizend keer hoger ligt dan mogelijk is met traditionele technieken.”
De onderzoeker werkt met internationale collega’s mee aan onderzoek van het National Graphene Insitute uit het Britse Manchester. Er werden extreem dunne strookjes - een duizendste van een mensenhaar - grafeen geknipt, om er met twee lasers op te schijnen.
“Twee laserstralen schijnen normaal gezien gewoon door elkaar heen”, vervolgt Van Duppen. “Maar daar hebben we nu verandering in gebracht. Door de lasers op de smalle strookjes te richten, werden ze zich plots bewust van elkaar en werden ze vermengd. Doordat de lasers zich vermengen, kan je bits en bytes van de ene laserbundel op de andere overdragen. Hierdoor kan je internetsignalen maken die duizenden keren meer informatie bevatten dan mogelijk is met de elektrische technieken die men vandaag gebruikt voor fiberinternet.”

Een sneller internet is volgens de onderzoekers nuttig als steeds meer toestellen met het internet verbonden worden (internet of things). Van Duppen maakt zich sterk dat de resultaten over een aantal jaren kunnen worden toegepast op bestaande glasvezellijnen. Wel zouden bijvoorbeeld kabelmodems moeten worden aangepast aan de nieuwe manier van gegevensverzending.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt December 2017

Post by Leo3.14 »

Alvast een plezant eindejaar en een fijn 2018 toegewenst.






space41NJ.jpg
space41NJ.jpg (154.27 KiB) Viewed 9879 times
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2017

Post by doubleyou »

Insgelijks.
Ook van mij wens ik jullie een gezond, mooi en gelukkig 2018 !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt December 2017

Post by Spruitje »

ik wil me graag aansluiten in het rijtje.
Aan iedereen wens ik het beste toe voor 2018, zowel voor henzelf als voor diegene die ze lief hebben.
En dan gaat het vooral om gezondheid, gezondheid, gezondheid, ... , geluk, ... , ... en goud komt pas veel later.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2017

Post by Adamus »

Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt December 2017

Post by Leo3.14 »

Wat mij meest zorgen baart aangaande edelmetalen momenteel is de bullishness van de ' analisten' voor... zilver....
Ik zie zelfs 'ouwe rotten in het vak' switchen naar.... zilver....

Been there, seen this.
Zilver gaat al 500 jaar nergens naartoe, maar deze keer zal het anders zijn. :cry:

OMG.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2017

Post by Indiana Jones »

Dan kan ik niet achter blijven ....

Houd het hoofd koel in 2018 .... de temperatuur zal ons daar volgens Martin Armstrong bij helpen :lol:
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt December 2017

Post by Rasta »

En voor de oplettenden, we zijn aangekomen in 2018.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply