Goud en Zilvermijnen

Dutch language haystack
Post Reply
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

Mijn invalshoek op NVO is puur technisch.
Ik weet dat er fundamenteel erg veel positiefs in de pijplijn zit/ zou zitten
Maar het kan xx duren voor dit tot uiting komt in de prijs .
Op basis van TA interesseert het aandeel me enkel nog een (flink) stuk onder de 3$.

Only time will tell.

Ik denk dat het rustiger varen is op de KL boot : hebben sowieso dikke vinger in de pap in NVO
Goud is een cyclisch edelmetaal
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

Akkoord maar het lijkt me in deze omstandigheden niet het aandeel om technisch te bekijken.
Maar volledig akkoord indien je bv. volgende week zou hanteren: 1) fysiek 2) KL 3) Novo en 4) De Grey bv.
Als je gelooft dat daar iets zit natuurlijk.
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

volgende weging uiteraard..
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

oro wrote: 05 Jun 2018, 13:12 Akkoord maar het lijkt me in deze omstandigheden niet het aandeel om technisch te bekijken.
Maar volledig akkoord indien je bv. volgende week zou hanteren: 1) fysiek 2) KL 3) Novo en 4) De Grey bv.
Als je gelooft dat daar iets zit natuurlijk.
wat bedoel je met ' in deze omstandigheden' ?

De omgevingstemperatuur voor goud is : goud doet al 5 jaar niks......
Goud is een cyclisch edelmetaal
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

ik bedoelde daarmee wat cavajo ook schrijft, mijnmethode is niet evident, geen conventionele goudmijn met bewezen, waarschijnlijke... reserves en grades die erg verschillen. Koers is daarmee speelbal van paniek/optimisme naargelang de exploratieresultaten en daarom lijkt technische analyse in deze niet relevant. De koersreacties zijn in beide richtingen vaak overdreven. Maar wat Kirkland en Sprott erin zien, boeit me wel. En ze handelen ernaar!
Klopt dat goud al ff niks doet, maar ik denk dat NVO zo'n aandeel is dat volkomen los van de goudprijsontwikkeling kan stijgen/dalen..
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

daarom lijkt technische analyse in deze niet relevant
cu under the
three.jpg
three.jpg (51.35 KiB) Viewed 4286 times

;)
Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

KL yearly: a winner

2017 was een fantastisch jaar.
2018 ziet er veelbelovend uit.

Volumes ok

Nog niet echt in de media-aandacht = positief !



KL2018.png
KL2018.png (57.62 KiB) Viewed 4247 times
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Het Australische mijnconcern South-32 legt US$1.3 Billion op tafel voor de overname van Arizona Mining, de zilver-zink developer die een omvangrijke mineral reserve heeft in de nabijheid van één van de mijnen van South-32.
South-32 heeft al samengewerkt met AZ mining bij de ontwikkeling van de reserve en bezit al 17% van de aandelen.

Het bod impliceert een premie van bijna 50% bovenop de koers van vorige vrijdag. Sinds meer dan 2 jaar is AZ mining de top-performer in onze 'GMP-database van 94 mijnaandelen' die wordt bijgehouden op de Miners-Performance blogpagina.

Zou een voltreffer geweest zijn als ik die ook zelf in portefeuille had... :shock:
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

Kirkland Lake blijft het goed doen.

Contraire beleggingsstrategie toegepast : bijkopen bij stijging.( op aanraden van de Vandammes)

In @ 13/15 &19 $.

WDO.to : op een haar gemist : stond op 1.82....
Kijk nu.... :(

R.to : vogel voor de kat imho .
Ik verwacht de 0.01 (my 2 cents off course...)

OSK.to : velly ugly : afblijven
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Pretium : licht in de duisternis

Post by Gwyde »

Met een goudprijs de nauwelijks boven de $1200 standhoudt is het bij de goudmijnen ook huilen met de pet op. Begin juli was nog sprake van een sentiment dat vooruitliep op een herstel van de goudprijs (toen rond $1240 = bodem van 12 dec 2017), maar nu zit goud op de bodem van juli 2017 en veel herstel lijkt er niet in te zitten. Intussen is de HUI gezakt onder 160, wat lager is dan de december 2016 bodem, na de 'blow-off'' van de goudprijs tot $1140.
Daardoor is HUI/goud opnieuw gezakt tot 0.131. De gold miner pulse pagina toont meer daarover. Hoe slecht het de sector vergaat, merk je vooral bij de individuele (wan)prestatie van de meeste mijnen uit de gmp database, zoals te zien op de miners' performance pagina. (Beide zijn updates van vrijdag 10 aug).
After beating expectations both on revenues and on earnings (+36%), Pretium (PVG) leads advances. The major drag on performance were slides for junior producers Premier Gold (PG) and (newcomer) Alio Gold (ALO).
Daardoor voegt Pretium zich bij het selecte groepje winnaars in de 'miners performance' lijst, dat meer dan verdubbeld is in koers sinds de introductie.

Ook in de contributor driven explorers and junior miners list is Pretium één van de picks. De 19% rally van PVG gisteren kan de lijst echter niet behoeden voor een weekverlies van 1.16%, maar daarmee laten we wel alle benchmark ETF's achter ons. Overigens is Novo Res, de enige andere explorer in de lijst die stand houdt over de week. Osisko kan zijn herstel niet doorzetten en gaat 7% lager; EMX Royalty (ex Eurasian Minerals) doet met een 8.28% verlies nog iets slechter.
Post Reply