Financiële Crisis in Europa

Dutch language haystack
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Indiana Jones »

oro wrote: 07 Mar 2019, 16:42 Precies ook mijn gedacht Indy ;)
Van zodra het wantrouwen toeneemt tov de centrale bankiers, gaat goud weer schijnen. Veel belangrijker dan inflatieverwachtingen of economische vooruitzichten of...
Je bent je verzekering maar beter aangegaan vooraleer het vertrouwen te paard gaat lopen. En tussentijdse bokkesprongetjes zijn er maar bij te nemen.
Hoe ik erover denk, waar de cruxen zitten- in zowel de dollar alsmede de euro ... en waarom ik denk dat de euro wel blijft bestaan, maar in koopkracht door de bodem heen valt ... waarin ik denk dat het vertrouwen wegvalt en hoe dat komt (vertrouwen in politiek en commerciële banken valt weg, ECB's zijn een misbruikmiddel van de politiek geworden) ... lees je op de eerste pagina's van het Armstrong draadje.
Ik was- en ben het nog steeds, helemaal met Martin eens:
viewtopic.php?p=464#p464

Daarnaast komt imho dan nog het beleggingsrisico om de hoek kijken.
Toen de Zim$ de put in ging .... ging de 'MSCI Zimbabwe Index' helemaal uit zijn plaat :o

Wanneer, na de euro ... eenmaal de dollar aan de beurt is .... zal ook de NYSE uit zijn plaat gaan.
Die 40K is geen geintje en (veel) hoger, kan ook nog.
Wat velen niet zien, is het brokerage risico. Je kunt als particulier niet handelen zonder broker en de aandelen- c.q. andere posities die op naam van een klant staan, zijn juridisch feitelijk niet van de klant. Wil je stukken echt op naam zetten, dan wacht je 'a hell of a job' .... als het al lukt.
Brokers zetten posities uit in andere waarden om eraan te verdienen (daar leven ze van).
Gaan commerciële banken onderuit, dan komt het systeem in gevaar (cfr Lehman bros. debacle in de financiële wereld) komen posities in de knel en kunnen brokers zelf ook zomaar klappen (cfr Lehman bros. debacle in de financiële wereld).
Wat zijn je stukken dan nog waard (die je op een index van 20K kocht en vasthield tot een index op 40K), wanneer de ganse boel eenmaal gaat schuiven ?
antwoord:'niks meer dan je schermafdruk, voor de rest is het dan goodbye sweet money' ;)

Mede daarom- en vanwege de dan klappende pensioenfondsen ... ben ik fysiek aan blijven houden.
Het zal niet naar de Sinclair U$40K of gedacht 100K :lol: gaan .... maar de 10K ligt dan zeker binnen bereik.
Dan heb ik het nog maar niet over eurogoud, wat in prijs nog harder zal gaan dan dollargoud :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Adamus »

Bestaat eurogoud? ECB houdt dollarprijs aan op balans.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Adamus »

De dag begint met ‘duitsland gaat investeren bevorderen met kredieten’ en eindigt met ‘EZB kündigt neue Notkredite für Europas Banken an’

Het gaat goe.

btw slecht nieuws over Tesla, maar VW gaat laadpaal installeren bij Braunscheig en in 2021 een in omgeving Hannover :lol:
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Adamus »

Code: Select all

ECB genoodzaakt om opnieuw goedkope leningen te verstrekken
Vanaf September 2019 en daar wordt nu de borgstelling al voor verleend, eigenlijk vanaf eergisteren.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Adamus »

Euro verliest waarde na ECB-aankondiging over verstrekken leningen
De laatste bladzijde van currency wars is nog niet omgeslagen. #Rickards
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Adamus »

Swiss Re: Worte wie ‚Heirat‘ und
‚Frau‘ sollen nicht mehr gesagt
werden
Deutsche Wirtschafts Nachrichten | Veröffentlicht: 06.03.19 17:35 Uhr
Der weltweit zweitgrößte Rückversicherer Swiss Re hat Leitfäden aufgelegt, wie
seine Mitarbeiter künftig sprechen sollen.
Decadent :lol:

Herr/Frau Doctor Einstein -hoewel die mooiweer speelde met de ideeën van zijn achternicht?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote: 07 Mar 2019, 17:28 Bestaat eurogoud? ECB houdt dollarprijs aan op balans.
Lees de Armstrong thread :D
Op het vorige (G.I.) forum heb ik dikwijls geprobeerd uit te leggen wat het verschil tussen euro-goud en dollar-goud is. Niemand begreep het daar, behalve slechts enkelen, waaronder @Paul, @Rasta en nog enkelen.
Armstrong heeft dit ook op z'n blog geprobeerd uit te leggen, maar die werd op het oude forum weggehoond. Ik heb het hier ergens op de Armstrong thread verduidelijkt :geek:

t'is zoals het is ... er is een wereld van verschil tussen dollargoud en eurogoud, ook al blijft het 999.9 ;)
Ik heb niks aan dollargoud, noch aan de dollarprijs van goud .... behalve de speculatieve aspecten ervan.
Ik heb alles met fysiek eurogoud en de lange termijn europrijs van goud .... zelfs nog steeds per saldo een positief rendement en vele jaren boven de 6% yoy rendement
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Indiana Jones »

Weer goedkope leningen van de ECB: Gaat het echt zo slecht?
07 maart 2019 18:24
https://www.nu.nl/economie/5778441/weer ... lecht.html

Carsten Breszki, hoofdeconoom bij ING Germany, benadrukt niet zozeer verrast te zijn door de maatregelen, maar wel door de timing.
Hij had verwacht dat de ECB de stap in april zou aankondigen.
De econoom had wel verwacht dat de ECB uiteindelijk nieuwe leningen voor banken zou moeten inzetten. De leningen uit de vorige programma's lopen volgend jaar namelijk af. Banken moeten dan hun goedkope leningen daadwerkelijk gaan terugbetalen. Zo is het nieuwe programma eigenlijk een soort verlenging van de oude maatregelen, legt Breszki uit.

===========================

kicking the can down the road ;)
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Indiana Jones »

punt #4 Martin Armstrong ... te beginnen in Europa, want al dat geld moet uiteindelijk wél opgehoest worden ... door de belastingbetalers dus van de aangesloten landen, met name de --thans nog-- rijke EU landen :?

The European Commission is drawing up a multibillion-pound aid package for Ireland
to offset the economic damage of a no-deal Brexit, The Times understands.
Attachments
MA.jpg
MA.jpg (58.65 KiB) Viewed 12562 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply