Goud en Zilvermijnen

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Terug naar af...

Post by Gwyde »

Terug naar af met de mijnen. Bovendien weet je nooit wanneer de trend keert... we rijgen immers de atypische jaren aan mekaar.
Vandaag (en al ettelijke dagen na mekaar) gaan de witte edelmetalen (Ag, Pt, Pd) collectief lager, terwijl het gele metaal verder op en neer dobbert zonder richting te kiezen (vandaag weer omhoog). De mijnbedrijven verliezen eens te meer snel terrein tov het goud. Het charme-offensief ligt achter ons.

Laatste updates van de Gold mining pulse en de Miners' performance pagina's spreken boekdelen.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Miners disappointing

Post by Gwyde »

Miners disappointing titelt een nieuw blogartikel.
Eigenlijk is dat zelfs een understatement...
Voldoende materiaal (grafieken) om de stelling te onderbouwen en te illustreren dat goudmijnen slechts sporadisch en vrij kortstondig op de goudprijs vooruitlopen. Meestal geldt jammerlijk het tegenovergestelde.
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

Ik volg de brede sector van de goudmijnen niet maar denk dat Kirkland nog steeds één van de sterksten is. Van de producerende toch.
Mocht ik me vergissen en zijn er andere die beter presteren nog, verneem ik het graag.
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

Plots weer dicht tegen all time high trouwens.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Goldminerpulse 2019 (half year update)

Post by Gwyde »

Goldminerpulse 2019 (half year update)
Een evaluatie van het voorbije jaar met 6-maanden, jaargrafieken, en enkele langjarige overzichten. Het zet de afgelopen hausse in perspectief.

Terwijl de Canadese beurzen gisteren gesloten waren,gingen de mijnen behoorlijk snel omlaag op de Amerikaanse beurzen.
Goud dook opnieuw onder $1400 om op $1383.7 af te sluiten. Het technisch herstel vandaag blijft voorlopig bescheiden.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goldminerpulse 2019 (half year update)

Post by Gwyde »

Gwyde wrote: 02 Jul 2019, 16:34 Goldminerpulse 2019 (half year update)
Een evaluatie van het voorbije jaar met 6-maanden, jaargrafieken, en enkele langjarige overzichten. Het zet de afgelopen hausse in perspectief.

Terwijl de Canadese beurzen gisteren gesloten waren,gingen de mijnen behoorlijk snel omlaag op de Amerikaanse beurzen.
Goud dook opnieuw onder $1400 om op $1383.7 af te sluiten. Het technisch herstel vandaag blijft voorlopig bescheiden.
Na de middag (in de US - bij ons na 18:00) kreeg het gele metaal plots vleugels. Een technische herstel werd een heuse 2.5% rally om af te sluiten op $1418. Ik had dat als topkoers van het jaar gereserveerd voor 11 november 8-)
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

Trein vertrekt.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Adamus »

Leo3.14 wrote: 05 Jul 2019, 07:34Trein vertrekt.
vertraging :mrgreen:
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

Omnibus
;)

nvo.v ingestapt .
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Indiana Jones »

Eind Mei U$3

Attachments
ego.PNG
ego.PNG (91.71 KiB) Viewed 7137 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply