Goud en Zilvermijnen

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Indiana Jones wrote: 06 Aug 2019, 18:26 Eind Mei U$3
Revival van het kneusje van de klas. Meestal slaagt dit maar half... en ook hier is de weg nog lang.
Het plaatje oogt mooier dan het is. Door de 5:1 reverse split staan (bijna) alle lange-termijn aandeelhouders nog steeds stevig in het rood.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Indiana Jones »

Gwyde wrote: 07 Aug 2019, 12:20
Indiana Jones wrote: 06 Aug 2019, 18:26 Eind Mei U$3
Revival van het kneusje van de klas. Meestal slaagt dit maar half... en ook hier is de weg nog lang.
Het plaatje oogt mooier dan het is. Door de 5:1 reverse split staan (bijna) alle lange-termijn aandeelhouders nog steeds stevig in het rood.
Ook ik ;)
Maar een goed begin is het halve werk- en hoop doet leven :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

De meeste mijnen komen met 2019Q2 resultaten. De huidige hogere zilverprijzen doen al vergeten dat we het grootste deel van Q2 niet eens $15/Oz haalden. De miners met hoge cash-cost laten het dan ook afweten. Zeker als ze hun 'boodschap' niet goed weten in te kleden.

Hecla (bijna -20%) is het grootste slachtoffer. First Majestic slaagt er WEL in om vooruitgang te boeken. Vele miners die wel stijgen kunnen de rally van de zilverprijs niet of nauwelijks bijbenen. Idem dito voor goud: Eldorado laat bvb meer dan 8% liggen.

Op een dag waar de edelmetalen de pan uitswingen gaat bijna 25% van de miners lager postvatten.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Indiana Jones »

Ik heb het in de mijnen nooit zo goed gedaan .. zo gewonnen, zo geronnen :(
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

Indiana Jones wrote: 08 Aug 2019, 08:43 Ik heb het in de mijnen nooit zo goed gedaan .. zo gewonnen, zo geronnen :(
Zowaar de grootste verliezers van mijn portefeuille, Brixton en alexco, staan plots in de plus. Brixton had ik enkele maanden geleden nog mentaal afgeschreven. Raar beestjes die zilvermijnen. :D
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Indiana Jones »

Gwyde wrote: 07 Aug 2019, 23:12 Eldorado laat bvb meer dan 8% liggen.
Op een dag waar de edelmetalen de pan uitswingen gaat bijna 25% van de miners lager postvatten.
Ik heb EGO er op u$8.30 uitgedaan en verlies genomen.
Thans geen enkele mijn met verlies (de rest was al langer weg) ... behalve Barrick, die heb ik nog en ... met winst 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Donderdag sloot goud op de Comex met $1522.9 nog op het hoogste niveau van 2019 en toch hebben de mijnen een barslechte week achter de rug. Elke reden is weer goed om te verkopen.
  • De brede aandelenmarkt gaat onderuit (maar goud stijgt wel) verkopen die mijnen !
  • Aandelenmarkt herstelt maar goud neemt een adempauze: verkopen die handel !
Zoals blijkt op de gold miner pulse pagina: HUI/Goud is al een eind beneden zijn top en SIL/Zilver lijkt al opnieuw richting berenmarkt af te glijden.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

HUI to Gold regression revisited

... om een oude mythe te ontkrachten.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

I’m happy with gold, unhappy with gold stocks

Post by Gwyde »

Jamie Keech: "I’m happy with gold, unhappy with gold stocks"
as interviewed by Daniela Cambone on the Beaver Creek Precious Metals Summit



Gold stocks have not been keeping up with the bullion, and this pattern has surprised some investors, said Jamie Keech, founder of Ivaldi Venture Capital and Resource Insider.

“We haven’t seen [gold stocks] respond in the way that I would have expected. When we were, back in 2016, we had that small gold run, I think gold went from $1,100 up to $1,300, so about 20%. We were seeing companies triple in value overnight,” Keech told Kitco News on the sidelines of the Precious Metals Summit.

***
I can't agree more: as of Friday the miners performance looks awful as compared to late August as shown on the Miners Performance page
And this only pictures last two observations. Miners have been lagging the metals throughout most of 2018 and even the recovery during the gold rally has been much less vigorous than what it looked like three years ago.
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Zoals eerder beloofd, heb ik de meest recente regressie tussen de HUI en goud opnieuw geanalyseerd:

New regression between the HUI miners index and the Gold Price

... en ook een quantitatieve vergelijking gemaakt met de vorige regressies, die allen gedurende langere of kortere tijd hebben standgehouden, maar wel op dezelfde manier teloor zijn gegaan: goud liep telkens voorop en de goudmijnen konden hun trend niet volhouden.

Ook volgt er een interessante interpretatie van de regressie-parameters.
Post Reply