Goud en Zilvermijnen

Dutch language haystack
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Pretium behoorlijk hard onderuit

Post by Gwyde »

Pretium, één van de top picks van talrijke sectoranalysten en hedge fund managers incluis ging de voorbije week behoorlijk hard onderuit (in een overigens stijgende trend voor de miners). Pretium miste op de 'topline' (productievolume) doordat de 'scaling up' technische moeilijkheden kende met de 'feed' van erts naar de 'mills'. De omzetverwachting voor 2019Q4 werd bijgesteld.

Pretium Resources -17% as Brucejack troubles force guidance cut

Eerder al 2x winst genomen, maar toch niet leuk
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Zilvermijnen anticiperen ...

Post by Gwyde »

De zilvermijnen lijken te anticiperen op een prijsherstel van het metaal. Sedert verschillende weken houdt de zilvermijnen ETF 'SIL' bijzonder goed stand ondanks zilverprijzen die opnieuw onder $17/Oz zijn gedaald. Een en ander merk je op een stockcharts grafiek die de stijgende trend van SIL/Silver weergeeft, zoals op de GoldMinerPulse pagina met een wekelijkse update.
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

zilverprijsstijging zou welgekomen zijn. Die baisse heeft lang genoeg geduurd. In 2020 durf ik in te zetten op zilver, in bezit: fysiek, ETF en slechts 1 mijn: HOC
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

Na enkele moeilijke jaren toch duidelijk positieve rendementen in edele metalen dit jaar. En toch blijft het zeer stil op het forum, is ooit anders geweest. Misschien een goed teken nog. Posts zullen toenemen naarmate de prijzen toenemen? Of is iedereen platgeslagen? Er lijken me voldoende interessante ontwikkelingen het bespreken waard nochtans. REPO, petrodollar, financiële instellingen, balansen centrale banken....
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Wat twijfel bij de goud- en zilvermijnen vorige week, maar vandaag klaart de hemel weer op. Enkele "achterblijvers" (bvb Fortuna Silver) zijn erg in trek. Repomarkt, petrodollar, CB balance sheets ? Hebben we daar nog geen aparte draad voor?
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Leo3.14 »

NEM ; ATH
WDO: ATH
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Leo3.14 wrote: 24 Dec 2019, 09:26 NEM ; ATH
WDO: ATH
Nee en ja:

WDO : ATH
Image

NEM: Verdienstelijke 12m high
Image
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Goud en Zilvermijnen in 2020

Post by Gwyde »

Precious metal and miner 2019 overview and outlook for 2020

Mijn 'nieuwjaarsbrief voor 2020' met een overzicht van hoe het de mijnen verging in 2019 (kon slechter).
Wat de vooruitzichten zijn voor het gele metaal en wat je gemiddeld kan verwachten van de grote goudmijnen (zoals in de HUI index)
Verder ook nog enkele mogelijke recovery plays ... (Don't shoot the pianist).
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by Gwyde »

Zoals beloofd in de engelstalige sectie van dit forum, post ik verschillende korte interviews (video) over de Vancouer Recources Investment Conference (VRIC - 2020) die momenteel aan de gang is.

Uiteraard krijgt Davos vanaf morgen alle aandacht, zodat het nieuws over deze conferentie wel wat extra aandacht kan gebruiken.
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Goud en Zilvermijnen

Post by oro »

Beweegt er nog eens iets in Australië? Heeft De Grey prijs? Gevolgen voor Novo en Kirkland?
Post Reply