Hooimijt 2020

Dutch language haystack
Post Reply
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt 2020

Post by Leo3.14 »

Rhodium 12 naar 2
Platina 1000 naar 600
Zilver 18 naar 12 en perforatie low vorige decennium = op weg naar 8.

€ goud staat op zelfde nivo als 3 maand terug........
:!:


Er gaan er door de venster beginnen springen komende weken vrees ik, want er komt nog :
virus zit nu in VS ook.....

Hallucinant.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2020

Post by Spruitje »

Futures bekeken, het zwarte goud (WTI) gaat onder de $22/barrel.
Als er nog luchtvaartmaatschappijen over blijven in het Post-Coronatijdperk zullen ze de prijzen wel vastklikken voor een paar jaar.
Ze hadden dat enkele jaren geleden ook gedaan bij $30/barrel.

Fysiek goud... héél schaars goed. Quasi nergens nog voorraden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
madelief
Posts: 7
Joined: 05 Jan 2012, 01:28

Re: Hooimijt 2020

Post by madelief »

BREAKING: Egon von Greyerz Just Warned Swiss Refiners Have Halted Gold Production!

https://kingworldnews.com/breaking-egon ... roduction/

Goudproductie stopgezet tot 29 maart. Wordt waarschijnlijk verlengd. :o
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Hooimijt 2020

Post by oro »

Ontkoppeling papier fysiek, eindelijk?
Premies gouden munten loopt op 8 a 9% bij gold4ex.
Zilver gedaald? Papier ja maar probeer maar eens munten te kopen. Verdere daling, verder oplopen premies. Platina? Idem.
Rhodium, metalsdaily en matthey geven heel andere prijzen (6000$) dan kitco. Maar volgens gold4ex en goud999 is er momenteel geen prijs. Volkomen lege markt, geen verkopers en geen kopers. Bezitters van fysiek rhodium nog moeten m.i. niet wanhopen. Je hebt een metaal dat de industrie uiteindelijk nog hard zal nodig hebben en het aanbod, daar gaan we nog wat zien is mijn gok. We hebben hogere prijzen nodig in platina of het aanbod zal verder gaan dalen. Mijn mening. Wat een spannende tijden. Vaststelling vandaag is toch wel dat fysiek goud de grootste positie mocht zijn van de portefeuille ;)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt 2020

Post by Adamus »

Spruitje wrote: 14 Mar 2020, 14:50 Om het eventjes te hebben over de 'Goden' en in hun zog: 'de half-goden'.

Dit virus (en de heisa er rond) heeft alles in zich om om als 'black swan' uitgespeeld te worden voor een algemene reset.

- Iedereen hamstert en legt reserves aan (we kunnen dus een schok overleven met lager risico op geweld)
- Oproep om versneld uit cash-geld te gaan, iedereen digitaal om redenen van lagere besmetting.
- Handel in de problemen (reeds horeca, gezondheidsinstellingen, sociaal leven, sport, ...)
- Banken in de problemen (achterstand leningen, betalingen, ...)
- overheden in de problemen...
- ...

Zoals Dr. Marcus Krall al aangaf, 2020 Q3~Q4: system reset.
Men is het eens?
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Hooimijt 2020

Post by oro »

Iemand een verklaring over verschil prijzen goud in $ bij tijd, beursduivel enerzijds (1602$) en kitco (1666$) anderzijds? Welke is juist? Wie loopt voor/achter?
Ook bv. grote verschillen in verkoopprijzen napoleon bij gold4ex, goud999...
Raar.
Om een idee te geven, op dit moment rhodium bij kitco +100% naar 8000$ (ask). Moeten we niet om juichen. Klopt geen hol van. Opgedroogde markt.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt 2020

Post by Rasta »

Opgedroogde markt = geen markt. Wat ik begrijp zijn de voorraden 0 en waar normaal de backorders worden vervuld vanuit de grote refiners (met name Zwitserland) zijn deze druk of dicht en komt er niets. De enige waar wel uitput zou moeten zijn is via de papiermarkt van LBMA en dan vragen om fysieke levering bij afloop contract. Maar dan moet je natuurlijk wel 400 ounce bars afnemen, dat doen er niet zo veel (of niemand?).

Is er wel eens iemand geweest (met een posting op het internet) die een fysieke uitlevering van de LBMA heeft getracht? Ik vroeg het me af.

Als je wilt kopen, probeer het maar. Bestellen tegen actuele prijzen kan wel volgens de sites, maar uitlevering zal lang duren.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2020

Post by Spruitje »

He ???

Klanten van ABN Amro moeten hun goud verkopen
Klanten moeten hun goud, zilver en platina deze week verkopen. Anders doet ABN Amro dat voor hen.

Klanten van ABN Amro kunnen hun geld voortaan niet meer in fysiek goud, zilver of platina steken. De bank stopt komende vrijdag met deze drie beleggingsproducten. Klanten zullen hun posities voor 1 april moeten verkopen. Als dat niet gebeurt, doet ABN Amro dat voor hen tegen de geldende prijs...
Ik dacht dat Indy het er ooit eens over gehad heeft (die link tussen Deutsche en ABN Amro ivm die 'goudrekeningen')
.
MSM:
Consument kan bijna geen goud meer krijgen
.
Derivatives (CFDs) are stopped trading because there is no more liquidity in the underlying spot market
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt 2020

Post by Rasta »

Dat van ABN was omdat ABN zelf geen goud meer deed, maar via de HBU (Hollandse Bank Unie). En dat onderdeel is verplicht verkocht aan Deutsche Bank na de 2008 crisis, waarna Deutsche Bank prompt stopte met HBU. Daardoor verviel voor ABN klanten de mogelijkheid om een goudrekening aan te houden en/of goud te kopen via hun eigen bank. Geen rare situatie, gewoon geen bedrijfsactiviteit meer, net zoals de meeste banken in Nederland nu gestopt zijn met verhuur van bankkluisjes.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2020

Post by Spruitje »

Nooit geziene premies. 9% maken ze nu op de verkoop van één maple Leaf (1 Oz)
'Laat de boeren maar dorsen' zeiden ze dan (in mijn jeugd), ik wist verdorie niet dat er ook een liedje over bestond.
Attachments
Maple.jpg
Maple.jpg (175.69 KiB) Viewed 4377 times
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply