Hooimijt 2020

Dutch language haystack
Post Reply
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Hooimijt 2020

Post by oro »

Wat volgt nog meer? net nog zilver besteld: bij verkoop van kilomunten krijg je ook hier ten lande al 20% premie. Prijsontdekking zal steeds moeilijker denk. Om nog maar te zijgen van rhodium vandaag...
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt 2020

Post by Adamus »

Zilver is hetzelfde als beleggen in elke willekeurige grondstof. Geen idee wat het verband met goud is. Ik zeg het maar recht voor zijn raap: zilver is BS.
Lees ik iets over goud en in hetzelfde verhaal valt ‘zilver’ dat valt het doek.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt 2020

Post by Adamus »

Leo3.14 wrote: 13 Apr 2020, 18:41 Achter de betaalmuur is het heel druk.

Hier ligt het vrijwel plat sinds Indy vertrok.

Nooit iemand gekend die zoveel technische connectie had met wat/ hoe ik teken.(TA ervaring + fib+Armstrong)

Soms haalde ik mn vrouw erbij en zei : kijk es : hoe kan dat nu ?
Die tekent vanuit dezelfde invalshoek/knowledge zoals ik.
Had em zo graag nog es ontmoet.
Is er helaas nooit van gekomen.
Miss you buddy.
Fofoa speakeasy is het druk?
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt 2020

Post by Adamus »

Leo3.14 wrote: 13 Apr 2020, 18:41 Achter de betaalmuur is het heel druk.

Hier ligt het vrijwel plat sinds Indy vertrok.

Nooit iemand gekend die zoveel technische connectie had met wat/ hoe ik teken.(TA ervaring + fib+Armstrong)

Soms haalde ik mn vrouw erbij en zei : kijk es : hoe kan dat nu ?
Die tekent vanuit dezelfde invalshoek/knowledge zoals ik.
Had em zo graag nog es ontmoet.
Is er helaas nooit van gekomen.
Miss you buddy.
Dat had ik met Townes van Zandt.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt 2020

Post by Adamus »

Spruitje wrote: 21 Apr 2020, 00:10 https://www.hln.be/geld/economie/ongezi ... ~a0392c32/

Iemand die wat wil bijverdienen en wat barrels ruwe olie wil krijgen?

Wie had dit ooit voor mogelijk gehouden?
Biodiesel :lol: wordt er nog gecontroleerd?
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Hooimijt 2020

Post by oro »

Adamus wrote: 21 Apr 2020, 21:15 Zilver is hetzelfde als beleggen in elke willekeurige grondstof. Geen idee wat het verband met goud is. Ik zeg het maar recht voor zijn raap: zilver is BS.
Lees ik iets over goud en in hetzelfde verhaal valt ‘zilver’ dat valt het doek.
Zilver was monetair en nu naar mijn idee louter vanuit de industriële toepassingen al interessant (vtaag/aanbod). Hoeft geen verband met goud te hebben om interessant te zijn. Als iemand iets interessant zegt over goud en tegelijk katoen, haak ik niet af omdat hij iets over katoen zegt. Noch katoen noch zilver is BS, het zijn grondstoffen. Was dan rhodium in 2017 ook BS? Beste BS dan dat ik ooit heb gekocht. Als je bedoelt dat zilver eigenlijk niet op dit draadje past omdat het over de 'gouden' hooimijt gaat, dan begrijp ik je wel...
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt 2020

Post by Leo3.14 »

Hoe heette dat zilverkieken ook al weer die halverwege vorig decennium al zijn centen in zilver en onnozele zilvermijnen stak ?
Zijn naam ontglipt me.
Ligt wellicht ook al in een loden kist onder het beton, net als de brandweerlieden van Tsjernobyl.

Grondstoffen : 95% verbrandde ledematen en 5 Vlaamse gaaien
die dan ook nog meestal zedig zwijgen over andere verliezen in de sector (petrol/Pt/Pd/Ur ea.)
Is zoals bij Bitcoin : enkel winnaars bij de kenners en we staan 75% onder de top.

Boeha.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2020

Post by Spruitje »

Flore? Obi-Wan?

Zie ik een omgekeerde 'S-H-S'-patroon deze week? Gaan we richting 55K€/kg deze maand?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt 2020

Post by Leo3.14 »

Fofoa speakeasy is het druk?
De verloren gewaande zonen komen terug uit de vallei (Rand)
In 2004/2005 was het 1 verloren zoon (Geelijzer) op 'cash' die terugkwam en zijn handtekening zette de jaren erna.
Nu zijn ze met meer FA-ers die terug landen.
Maar de situatie is heel gelijkend.
TA wordt onder de voet gelopen, want FA is back !

Indy weet beter....
De natuur hou je niet tegen;

*****************

Eentje uit GSF van vandaag, wil ik jullie niet onthouden :

De tijd :

'ECB gaat rommelobligaties gebruiken als onderpand '

Geen AAA meer nodig
Geen BBB meer nodig
BB = rommel als onderpand is voldoende.

Eric Geenen : Als je rommel als onderpand gebruikt voor je geld
geef je toe dat je geld ........

:idea:
Goud is een cyclisch edelmetaal
oro
Posts: 94
Joined: 23 Oct 2011, 10:46

Re: Hooimijt 2020

Post by oro »

https://gwyde.blogspot.com/2020/04/rema ... ience.html
Bedankt Gwyde voor deze bijdragen.
Weet dat er een aantal lezers zijn die je niet afschieten omdat het toevallig over zilver gaat. Ik lees zelf graag diverse meningen, ook negatieve analyses over goud want die doen nadenken. Het gaat helemaal niet om uitpakken met winnaars of verzwijgen van verliezers. Interesseert me geen bal. Ik wil gerust mijn grootste verkeerde inschatting de jongste jaren laten weten. Dat was de verkoop van sprott palladium en platina (sppp) om terug te plooien op platina. Veel te vroeg. Ben ik een soepkieken omdat ik 3% aanhoud in fysiek zilver?
Zo'n boeiende tijden op de markten momenteel.
Wat is de impact van de oliecrash op goud? Positief (onrust geopolitiek) of negatief (olieproducerende landen die minder goud kopen)?
Wat met de monetaire waanzin nu? Wat te doen met geld op een bankrekening in deze madness? Wat met de mondvoorraad, hamsteren of niet?
Wat met de banken (beter wat cash thuis bewaren voor een periode?) Wat met de Comex. Wat te zeggen over de premies op de gouden munten (oude en nieuwe) en met de premies op zilveren munten? Gaan deze verminderen als de goudhandelaren weer open gaan en gaan dezen voldoende bevoorraad worden?
Zoveel vragen waarop anderen een beter antwoord op zouden kunnen formuleren dan ik. Ik wens wat bij te leren.
Post Reply