Hooimijt

Dutch language haystack
Spruitje
Freegold Member

Re: Hooimijt

Post by Spruitje »

Goud blijft toch al een 5-tal maanden in de band $3270-$3500 zitten. Ik verwacht hier toch een uitbraak in het najaar, zeker als men in de VD de rente laat dalen. 40$ lijkt voor zilver een aanzuigingseffect te hebben, na elke correctie zien we toch een stevige opwaartse beweging.

Is er hier nog leven?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Ja Spruitje, consolidatie lijkt het. Meestal in de zomer lager, maar ik verwacht ook een sprint naar voren in de herfst, al is het misschien niet eens in nominale termen, dan toch wel in reële termen.

Tja, zo rustig dat ... ik heb het eerder aangehaald ... we het forum moeten sluiten ? Dat voelt toch als zonde.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Ziet iedereen de disconnect tussen edelmetaal en crypto?

De crypto correleert met de Sillicon Tech, als de tegenwind komt. Goud doet wat hij altijd doet als de economische tegenwind begint. En zilver is zijn historische rol ook niet vergeten. Afgestoft, want twee generaties lang vergeten? Die gaat vuurwerk geven?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Intussen afklop voor deze week:
$Au: 3.757,72/Oz of 120.909/kg (ATH: 3.7910,12$)
$Ag= 45,837/Oz of 1.482/kg

€Au:1.210.00/Oz of 103.329/kg (ATH: 46.63$)
€Ag: 39,3627/Oz of 1.267/kg

EURUSD: 1.16963 - BTCUSD: 109.620

Zilver dat eventjes voorbij de $46 ($46.63) kwam piepen en de grote winnaar van de 2 broertjes. De vraag lijkt me of de VS aanstaande dinsdag een 'Black Swan' gaan neer zetten met hun bijeenkomst van alle grote militaire koppen.

En voor de rest is het hier héél stil. Al heb ik de voorbije weken enkele pogingen gedaan om het forum te bereiken maar dat gaf een foutmelding.
Is dit de grote heropstanding???
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Het internet blijft uitdagen; de performance was soms slecht, en enkele maken was de database corrupt geraakt. Blijkt dat er heel veel pagina-bezoeken komen uit China, met aanvragen die niet juist zijn: deze zijn door computers uitgevraagd, en volgen niet de vereisten zoals de forum-software verteld en vereist.
De forum software kan hier geen rekening mee (verouderd), dus ik heb een hack moeten doen om deze ongeldige aanvragen te blokkeren. Als je er tegen aan loopt zie je:

Code: Select all

I you see this page, either
- You are a user, and you need to clear your cookies for this website
- You are a bot and don't honor the rules of engagement
Deze aanvragen zijn om GPT modellen te trainen, voor Chinese GPT . Gebruik is natuurlijk prima (zo wordt het doorzocht door diverse zoek-machines), maar ongeldig gebruik (ongeldige aanvragen) natuurlijk niet.

Verder heb ik de cookie-timeout terug moeten zetten naar 24 uur. Dus nu wordt je na een dag automatisch uitgelogt, maar moet je als het goed is ook niet meer die foutpagina zien.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Lijkt idd. OK
Thanks.
Attachments
freegold.jpg
freegold.jpg (53.81 KiB) Viewed 19 times
- William Arthur Ward -
Post Reply