Wel zekerAdamus wrote:Ze zouden met terugwerkende kracht alle mailtjes over "de muppets" terug kunnen vinden;-)Rasta wrote:Ik had hem ook gezien. Enkel het stuk van "super computer 1000x rekenkracht" vond ik wel erg slechte bangmakerij. De Wet van Moore geld nog steeds, dus dit is klinkklare onzin. De enige manier om die 1000x rekenkracht te krijgen is 1000x zoveel computers in te zetten. Maar dat hadden we wel aan de winstcijfers van Intel of ASML moeten merken.
Wat ik zoiezo niet begrijp, is de bangmakerij van we grote getallen. Sterker nog, hoe meer gegevens men verzameld, des te groter de kans dat er gegevens onopgemerkt blijven. Het gaat om de grote getallen.
Straks staan per ongeluk ook de foute berichtjes van Obama's administration in het systeem. Bij ongecontroleerd verzamelen kun je waarschijnlijk vanalles verwachten.
Moet bij verzamelen ook altijd denken aan "clearyoutclutter" websites: hoe groter de hoeveelheid rommel op de zolder, deste kleiner de kans op succes. Zal vast wel opgaan voor de het Amerikaanse rijk in haar nadagen en misschien wel het hele westen. Hoewel dit soort van fatalistische ideeën had ik ook toen ik in 1972 de bachanten van Euripides las. Ondanks een pilletje meer of minder bestaan we nog steeds!

Zoals ik boven al in voorbeelden schrijf, heeft men de bevolking zoet gehouden door ze mee te laten profiteren. Het werd zo vanzelfsprekend om mee te kunnen genieten, dat het meegenieten zelfs gedoogd werd als je helemaal niets deed. Nu de boel ineen gaat storten zullen velen uit een natte droom wakker worden en gaat het mopperen over in verzet.
we gaan zien ....