Hooimijt februari 2013

Dutch language haystack
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt februari 2013

Post by cavajo »

Italiaanse verkiezingen
Schizofreen op vele gebieden.
Het ultieme aan democratie is de vrijheid om je eigen leiders te kiezen.

Het tegenwoordig " onrechtvaardige ", is dat de zogenaamde " markten ", en de zogenaamde
zichzelf uitgeroepen " onderlegde kenners ", al dermate trammelant maken dat het " onverwachte " al een
doodgeboren kind is alvorens de baarmoeder te verlaten.
Dat ziet er al niet veelbelovend uit naar de Belgische verkiezingen in 2014.

Wanneer ik de Italiaanse rentebeweging bekijk, vandaag, lijkt me dit " verklaarbaar ".
Dit is NIET hetzelfde als, daar ga ik volledig mee akkoord.
Want, terug naar boven : democratie betekent voor de markten : je mag een ' bolleke ' kleuren, en je mag dat op de voorziene dag in de voorziene tijdsspanne, maar het eindresultaat moet ons aanstaan.
Maar doe vooral niet aan " uit de pas lopen " ,....want dan ga je naar de strafbank.
En als het effe tegenzit zal het de komende dagen diep in de Italiaan zijn buidel tasten.

Wat onderscheidt ons dan van de onwetende Zimbabwaan in zijn hut, die niet eens wist dat in zijn land
een " propaganda-nepverkiezing " aan de gang was.
Ik weet het, een TE-VERRE vergelijking, maar toch...

Of maken we nieuwe kiesformulieren waarin vooraf gedrukt staat : bij "stemmen op" partij X verlies je
10 procent extra koopkracht .
Bij partij Y verlies je maar 5 procent.
Bij partij Z zak je kompleet door het ijs.
enz....

Ik zou " kunnen verstaan ", dat de gemiddelde Italiaan na de verkiezing zegt :FUCK EUROPE.
Wij, in Vlaanderen zijn veel te klein, maar waarschijnlijk komt er volgend jaar hier ook een
" schizofrene verkiezing " .
Geen anti-Europa verkiezing, maar ze kan zo wel overkomen, of zo uitgelegd worden.
Volgens mij zijn we dan allen VERLIEZERS.

Maar, is het de bevolking die EUROPE eventueel opblaast ( volgens de geschiedenisboekskes ) ?
Of zijn het hun LEIDERS ( LIJDERS ), die er een te vadsige ratatouille van gemaakt hebben, zich
zelfgenoegzaam wentelend in een te dikke wedde, en daardoor de schepte misten om baanbrekend
werk te verzetten.
Tot bewijs van het tegendeel hel ik zwaar over naar het laatste !!!!
We hebben Europa " en bloc " nodig, willen we economisch weerwerk kunnen bieden, dat zal ieder
normaal ingelichte Europeaan onderschrijven.
Ik onderschrijf dit volledig !!!!
En, zo een Italiaanse uitslag moet kunnen.
Want in een democratie moet juist KUNNEN, dat de burger een signaal geeft !
Wij zijn tenslotte " HET VOLK " .

MONTI deed goed werk, naar Europees verlangen, maar had een schrijnend gebrek om het uit
te leggen aan eigen volk. Als HIJ het niet kon, dan moest hij maar een woordvoerder hebben die het kon !!
Sorry jongens, zo werkt het in de bedrijfswereld ook, en die is ook ongenadig hard !!!
En, Europa kan het EVENMIN aan zijn volk uitleggen, of " kan het wel ", maar doet niet de moeite !!!
Vroeg of laat gaat dit barsten.
Deze woorden worden wel vaker " hol " gehanteerd, maar ik voorspel VROEGER, ipv laat.

Niet a priori omdat onze leiders fout zijn, maar omdat ze schrijnend onderschatten dat we echt
in de " IK - MAATSCHAPPIJ " leven. En IK ben NOOIT fout.

Nu, los van het feit dat de egocentrische stelling IK, het meestal niet zo goed doet, veel van onze
WIJ - stellingen hebben het ook niet makkelijk.
Als inleggertje, ... je zal vandaag maar ACW-er zijn !!!

mvg,
Cavajo

( en deze keer nuchter :lol: :lol: :lol: )
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt februari 2013

Post by Spruitje »

In al het gewoel is mij plots één ding opgevallen:

Totaal aantal leden 100 | Ons nieuwste lid is eslralwl

Welkom aan ons nieuwste (en tevens 100ste) lid eslralwl !

En een dikke proficiat aan alle mensen die dit forum uit de grond hebben gestampt!
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt februari 2013

Post by cavajo »

Dat Amerikaans " fiscal cliff " gedoe...
Sorry, op den duur noem je dat " gedoe ".....
Coorigeer me maar, is geen fiscal cliff, gaat over verhogen " schuldplatform ".
So what .... what's in a name.
Het gaat over Miljarden, het gaat over Triljoenen !!

Of onze globale economie er van af hangt of , net niet van af hangt.
Het is toch te belachelijk om dood te doen....
Er opnieuw een " comedy capers " van maken, tot de laatste dag, het laatste uur,
de laatste minuut bijna.
En achteraf eenieder klaar met zijnen idioten uitleg !!

Verkiezen wij niet mensen " waarvan wij hopen dat ze onze standpunten
vertegenwoordigen naar best vermogen " !!!!!!!!!

Wij zijn VER WEG van datgene wat we dachten !!!!!!
Hoeveel verder wenst men ons te laten gaan ?????

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt februari 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:In al het gewoel is mij plots één ding opgevallen:

Totaal aantal leden 100 | Ons nieuwste lid is eslralwl

Welkom aan ons nieuwste (en tevens 100ste) lid eslralwl !

En een dikke proficiat aan alle mensen die dit forum uit de grond hebben gestampt!

Onderschrijf ik volledig !! :P :D
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt februari 2013

Post by Spruitje »

Nog even een artikeltje over de Crimex.
incl. enkele denkpistes mbt tot de werking van de Crimex over hoe het zou kunnen misgaan.

Artikel Wealthwire: The Truth About the COMEX
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt februari 2013

Post by PieterP »

positive wrote:http://www.kitco.com/KitcoNewsVideo/ind ... Rickards_1

interessante 20 minuten

Heel wat beter dan dat Goldman geleuter :)
Mooie post inderdaad, waarvoor mijn dank.
Rickards is voor mij goed te volgen en komt een stuk deskundiger over dan het gedraai van Goldman inderdaad.
(Ondanks dat ik nog steeds een beetje hoop dat de POG daalt, maar dat is minder serieus eigenlijk.)
Wat ik er vooral goed aan vind is de redenatie over het gedeelte van je vermogen wat je zou kunnen omzetten in PM`s.
Het is hier mogelijk al meer een onderwerp geweest, maar voor mij is het weer eens een bevestiging.
Ik kan mij er enkele herinneren (uit een grijs verleden ;) die je pas serieus nemen als je alles om zet.

Wat mij ook aan de video opvalt, is dat Rickards er kennelijk van uit gaat dat het goud dat Europese landen buiten de grenzen hebben opgeslagen nog tot hun eigendom rekent. Het lijkt er op, dat hij er feitelijk van uit gaat dat Armageddon iets is voor spannende boeken.
Engeland is er slecht aan toe volgens die redenatie, want het land heeft zijn onderpand verkwanselt en heeft zich als buitenbeentje aangesloten bij de EU. Alles bij elkaar een mooi reden voor David Cameron om zich stoer te gedragen?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt februari 2013

Post by Rasta »

Spruitje wrote:In al het gewoel is mij plots één ding opgevallen:

Totaal aantal leden 100 | Ons nieuwste lid is eslralwl

Welkom aan ons nieuwste (en tevens 100ste) lid eslralwl !

En een dikke proficiat aan alle mensen die dit forum uit de grond hebben gestampt!
Helaas is eslralwl geen echte persoon, maar een geautomatiseerde spam account. Duidelijk zichtbaar aan het verbonden email adres: jo.kdk304l5f.f.s.f.gf.mb.f@gmail.com

Waarschijnlijk was dit adres nog niet gemarkeerd als spammer en is daarom door de filters geslipt.

Inmiddels is iemand anders kandidaat voor lid nummer 100!
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt februari 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Spruitje wrote:In al het gewoel is mij plots één ding opgevallen:

Totaal aantal leden 100 | Ons nieuwste lid is eslralwl

Welkom aan ons nieuwste (en tevens 100ste) lid eslralwl !

En een dikke proficiat aan alle mensen die dit forum uit de grond hebben gestampt!
Helaas is eslralwl geen echte persoon, maar een geautomatiseerde spam account. Duidelijk zichtbaar aan het verbonden email adres: jo.kdk304l5f.f.s.f.gf.mb.f@gmail.com

Waarschijnlijk was dit adres nog niet gemarkeerd als spammer en is daarom door de filters geslipt.

Inmiddels is iemand anders kandidaat voor lid nummer 100!
Ik had al enige tijd eerder een 100ste lid waargenomen en zag dat die weer verdween (waarschijnlijk ook een spammer).
Mijn respect voor "rasta", die dit forum uit de grond gestampt heeft, die het op uitstekende wijze beheert c.q. modereert. Al is dat laatste niet of nauwelijks nodig (zo heb ik begrepen) en dát is dan weer een groot compliment aan de forumleden!
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Honderd
Posts: 1
Joined: 27 Feb 2013, 11:34

Re: Hooimijt februari 2013

Post by Honderd »

Als je een kans ziet, grijp hem dan ook. Dit is een mooi moment...

Ik lees al wat jaartjes stilletjes mee, eerst op het andere forum... Het heeft mij enorm geholpen om de juiste koers te kiezen, en vast te houden. Daar wou ik de vaste posters hier -ik noem maar geen namen want dan vergeet ik er vast een- toch eens hartelijk voor bedanken. ;)

100
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt februari 2013

Post by Rasta »

Honderd wrote:Als je een kans ziet, grijp hem dan ook. Dit is een mooi moment...

Ik lees al wat jaartjes stilletjes mee, eerst op het andere forum... Het heeft mij enorm geholpen om de juiste koers te kiezen, en vast te houden. Daar wou ik de vaste posters hier -ik noem maar geen namen want dan vergeet ik er vast een- toch eens hartelijk voor bedanken. ;)

100
Zo is het maar net. Welkom aan forum lid Honderd!
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply