Rasta wrote:De andere mogelijkheid is dat hij ... het gewoon mee eens is, en daarom geen kritiek heeft. Ik kreeg toch steeds de indruk dat hij zich vooral verzette tegen de hard-core gold-bug die nog steeds denkt dat goud ooit geld gaat worden.
Daar begon het inderdaad mee en ..... daarop reageerde Sinclair in eerste instantie ook niet. Ik herinner me nog, dat ik aanvankelijk verbaasd was over Marty/s ongekend felle reacties en vroeg me toen ook af: "
what's going on Martin?"
Daar bleef het echter niet bij want Marty ging daarna, veel harder dan nodig was, in meerdere pdf files fysiek goud verzamelaars bashen. Tegelijkertijd promootte hij wel gouden en zilveren Romeinse munten ter verkoop in zijn pdf's en eagles van vóór de confiscatie.
Marty sloeg daarmee helemaal het pad in van: historisch unieke gouden/zilveren munten verzamelen is prima, maar fysiek goud&zilver verzamelen omdat het 999.9 goud is .... is onzin, tenzij het in zijn eigen goldcycle pastte maar dan was papiergoud accumuleren an sich ook voldoende.
Dát was het moment waarop Sinclair zichzelf niet meer kon inhouden en ikzelf dacht:" laat maar, doch ik denk er zelf toch ietsjes anders over".
Wat Sinclair in zijn laatste bericht doet, is beweren dat Marty er dit maal naast zit en valt daarmee feitelijk zijn cycle theorie aan. Niet omdat Sinclair daar geen waarde aan hecht, maar om aan te geven dat Martin is doorgeslagen, daarmee de goldcommunity onnodig uit het spoor brengt waarbij Sinclair zich afvraagt of Marty 'Goud' wel begrijpt..
In mijn perceptie kán een reactie niet uitblijven:
- of Martin nuanceert zijn extreme 'goldbashing' berichtgeving en houdt wel vast aan zijn eigen cycli .... iets wat zeer wel mogelijk is
- of Martin pareert de opmerkingen van Sinclair en toont daarmee Sinclair/s ongelijk aan
- of Martin reageert niet en doet daarmee het gezegde eer aan:"wie zwijgt die stemt toe"
In het laatste geval verliest Martin een stuk geloofwaardigheid ......