Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011
- Indiana Jones
- Freegold Member
Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad Okt.
trader Dan
Monday, October 10, 2011
The speculative side of both the gold and silver markets has been severely flushed with ongoing long liquidation continuing for some time now.
What is needed is for a halt to be put to the rush to the exits by the specs and a renewed interest or desire in taking long positions on the Comex in both metals if these two precious metals are going to have a shot at a trending move higher.
Neither metal will be able to sustain upside breakouts if the speculators do not return and inject their cash into these markets. If they are convinced that the bailouts in Europe are going to be of sufficient size to prevent any further credit market lockups, then this could be the fundamental spark needed to convince those sitting on the sidelines to re-enter.
http://www.traderdannorcini.blogspot.com/
Monday, October 10, 2011
The speculative side of both the gold and silver markets has been severely flushed with ongoing long liquidation continuing for some time now.
What is needed is for a halt to be put to the rush to the exits by the specs and a renewed interest or desire in taking long positions on the Comex in both metals if these two precious metals are going to have a shot at a trending move higher.
Neither metal will be able to sustain upside breakouts if the speculators do not return and inject their cash into these markets. If they are convinced that the bailouts in Europe are going to be of sufficient size to prevent any further credit market lockups, then this could be the fundamental spark needed to convince those sitting on the sidelines to re-enter.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Genoeg consolidatie ?
Ben niet helemaal zeker, maar de GAP lijkt achter de rug.
Daarom zojuist weer long op $ 1681 ingestapt.
We gaan zien of het hier melden geluk brengt .....tot nu toe wel
......en hopen op succesvolle trade nr.4 op dit forum.
grtz. Indy
Ben niet helemaal zeker, maar de GAP lijkt achter de rug.
Daarom zojuist weer long op $ 1681 ingestapt.
We gaan zien of het hier melden geluk brengt .....tot nu toe wel

grtz. Indy
- Indiana Jones
- Freegold Member
En dengg .... toch weer onder de GAP ..... blijf het toch nog even aanzien en dus 'on hold' .....
- Indiana Jones
- Freegold Member
Same Play - Different Act
Dan Norcini
As trade moved into early European trade, the gold price took off to the upside buoyed by comments out of the G20 summit that seemed to indicate decisive action and timely action was going to occur in Europe in regards to their bank recapitalization/stability mechanism plan. It moved up towards $1700 on strong buying which then evaporated as comments out of Germany throw a bucket of cold water on the hopes of traders/investors that the bureaucrats were going to follow through on intentions expressed at the summit.
Oftewel: risico - risicoaversie - risico - risicoaversie en goudtrades worden nog immer als risicotrades gezien ..... t'is niet anders
Vanaf begin oktober is zich een support area rond de $1600 aan het vormen, met daarboven nog wat lichtere support rond de $ 1650.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat de support rond de $1650 het vandaag houdt en zo niet, dan in ieder geval de support op $1600. Dat alles vermits de Eurotop komend week-end geen wassen neus wordt, want dan gaan de aandelenmarkten hard naar beneden .... nóg meer risico aversie en .... duikt goud weer onder de $1600.
Misschien wel tegen beter weten in ..... maar ik gok met mijn huidige trade dus een beetje op het succes van Merkel & Sarkozy ..... en last but not least de Euro.
Ik hou m'n positie dus nog even aan, maar gaat het te hard naar beneden dan close ik en neem ik wat verlies. Niet iedere trade kan succesvol zijn .....
Dan Norcini
As trade moved into early European trade, the gold price took off to the upside buoyed by comments out of the G20 summit that seemed to indicate decisive action and timely action was going to occur in Europe in regards to their bank recapitalization/stability mechanism plan. It moved up towards $1700 on strong buying which then evaporated as comments out of Germany throw a bucket of cold water on the hopes of traders/investors that the bureaucrats were going to follow through on intentions expressed at the summit.
Oftewel: risico - risicoaversie - risico - risicoaversie en goudtrades worden nog immer als risicotrades gezien ..... t'is niet anders

Vanaf begin oktober is zich een support area rond de $1600 aan het vormen, met daarboven nog wat lichtere support rond de $ 1650.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat de support rond de $1650 het vandaag houdt en zo niet, dan in ieder geval de support op $1600. Dat alles vermits de Eurotop komend week-end geen wassen neus wordt, want dan gaan de aandelenmarkten hard naar beneden .... nóg meer risico aversie en .... duikt goud weer onder de $1600.
Misschien wel tegen beter weten in ..... maar ik gok met mijn huidige trade dus een beetje op het succes van Merkel & Sarkozy ..... en last but not least de Euro.
Ik hou m'n positie dus nog even aan, maar gaat het te hard naar beneden dan close ik en neem ik wat verlies. Niet iedere trade kan succesvol zijn .....

- Indiana Jones
- Freegold Member
Op $ 1660 helft positie geclosed met klein verliesje, de andere helft hou ik vooralsnog aan. Sinds afgelopen 2 weken nog immer flink in het groen, dus het kan lijen .....
- Indiana Jones
- Freegold Member
p.s. goudverliesje met een daytrade short op nat.gas weer goedgemaakt (inm. weer geclosed) en toch m'n goudlong weer aangevuld.Indiana Jones wrote:Op $ 1660 helft positie geclosed met klein verliesje, de andere helft hou ik vooralsnog aan. Sinds afgelopen 2 weken nog immer flink in het groen, dus het kan lijen .....
Ik denk dat er voldoende potentie in goud zit om weer door de GAP te komen en ga pas over verkopen denken als goud naar de $1600 gaat, want dan wordt het link omdat het dan weer dieper kan.
we gaan zien .........

- Rasta
- Gold Member
Even een vraag voor de handelaar: wat gebruikt u als trading platform/broker? En waarom deze?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Indiana Jones
- Freegold Member
Handelaar tussen aanhalingstekens.Rasta wrote:Even een vraag voor de handelaar: wat gebruikt u als trading platform/broker? En waarom deze?
De laatste tijd handel ik eigenlijk niet zoveel meer (al lijkt dat soms zo). Ik gebruik nu abnamro (staatsbank) en handel simpel met turbootjes (RBS of ABN).
Dat gaat me prima af als ik het maar goed blijf volgen. Voor echte daytrading kun je beter een platform kiezen waarin je zelf stoplosses kan inbouwen (black boxes) ..... maar gezien de huidige scherpe volatiliteit en scherpe spikes up and down kan dat tegen je gaan werken .... doe dat niet meer en dan is abnamro prima. Contacten met de desk verlopen goed als er ets mis dreigt te gaan .... dus daar heb ik ook geen klagen over.
grtz. Indy
- Indiana Jones
- Freegold Member
Mochten hier nog meer mensen zijn die af en toe een turbo (of ander product) gokje wagen in goud of zilver ...... dan zou ik het wel leuk vinden als ze dat hier melden. Zelf meld ik instap & uitstap dollargoudprijs en of ik winst danwel verlies maak. De bedragen zijn imo niet interessant en het soort turbo's ook niet zo... maar de dollarprijzen imo wel, want alle grafieken draaien wereldwijd uiteindelijk op kitco. Ik probeer zo kort mogelijk na de trade te melden, want daags erna heeft imo geen toegevoegde waarde meer.
Tot nu toe voel ik me een beetje alleen hier ......
greetz, Indy
Tot nu toe voel ik me een beetje alleen hier ......

greetz, Indy
- Paul
- Platinum Member
als ik mn physiek verkoop met een paar jaar dan laat ik je weten

"Taxes are a barbaric relic of the past"