Adamus wrote:De autochtone Cyprioot zal geen buitensporig gevulde bankrekening hebben en er kon bij de winkel gewoon met plastic (=€) worden betaald. Willen ze de tijden van Makarios terug?Spruitje wrote:Intussen is de EUR/USD toch weer van 1.1915 naar 1.2960 terug gekropen.
Misschien merken we over 2-3 dagen niets meer van Cyprus in de €/$ en goudprijs in de koersen.
Al denk ik wel dat er wat gaat blijven hangen...
Hooimijt maart 2013
-
- Gold Member
Re: Hooimijt maart 2013
Last edited by Adamus on 19 Mar 2013, 09:16, edited 1 time in total.
-
- Gold Member
Rasta merkt toename nieuwe forumbezoekers?
- Rasta
- Gold Member
0,0 om precies te zijn.Adamus wrote:Rasta merkt toename nieuwe forumbezoekers?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Indiana Jones
- Freegold Member
Mij valt de laatste maand op dat er gemiddeld veel meer lezers zijn dan voorheen (who is online), als ik het forum wil bezoeken .... of beeld ik me dat maar in ..? ....Rasta wrote:0,0 om precies te zijn.Adamus wrote:Rasta merkt toename nieuwe forumbezoekers?

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Spruitje
- Freegold Member
Die indruk heb ik ook Indy.
Laatste 2-3 uur Eur/Usd naar beneden en POG$ omhoog.
Laatste 2-3 uur Eur/Usd naar beneden en POG$ omhoog.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Bronze Member
Ik kan mij niet voorstellen dat Dijsselbloem en consorten zo stom zijn in het Cyprus verhaal, wellicht is het weer een zet in het economisch schaakspel.
ik zie 3 belangrijke effecten.
1 het geld wordt in omloop gebracht. (economische groei)
2 Cyprus als toevluchtoord is opgeblazen. (Veilige haven)
3 kwartaalafsluiting van de ecb komt eraan. (balansverbetering) goud moet groeien
Het lijkt mij in dat opzicht een meesterzet.
Het lijkt me logisch da ze in Cyprus al een greep in de gelden hebben gedaan om de boel aan de gang te houden, tussen de regels in eerdere berichten kwam dat al naar buiten.
Emf Imf etc moeten daarvan hebben geweten
Er zijn natuurlijk voor- en nadelen maar gemiddeld springen deze eruit voor mij.
ik zie 3 belangrijke effecten.
1 het geld wordt in omloop gebracht. (economische groei)
2 Cyprus als toevluchtoord is opgeblazen. (Veilige haven)
3 kwartaalafsluiting van de ecb komt eraan. (balansverbetering) goud moet groeien
Het lijkt mij in dat opzicht een meesterzet.
Het lijkt me logisch da ze in Cyprus al een greep in de gelden hebben gedaan om de boel aan de gang te houden, tussen de regels in eerdere berichten kwam dat al naar buiten.
Emf Imf etc moeten daarvan hebben geweten
Er zijn natuurlijk voor- en nadelen maar gemiddeld springen deze eruit voor mij.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
-
- Gold Member
Ik heb meerdere vensters openstaan en weet niet of ik dan lang zichtbaar ben als er niet wordt afgesloten.Indiana Jones wrote:Mij valt de laatste maand op dat er gemiddeld veel meer lezers zijn dan voorheen (who is online), als ik het forum wil bezoeken .... of beeld ik me dat maar in ..? ....Rasta wrote:0,0 om precies te zijn.Adamus wrote:Rasta merkt toename nieuwe forumbezoekers?
- Rasta
- Gold Member
Er wordt gemeten over de laatste 10 minuten van activiteit. Na 10 minuten wordt de gebruiker niet meer als actief gezien. Ik zeg dat het mij 0,0 is opgevallen, maar ik was de afgelopen dagen ook niet bepaald online. En, als ik kijk moet ik maar net die actieve periode zien.... Kan ik net zo goed gemist hebben.Adamus wrote:Ik heb meerdere vensters openstaan en weet niet of ik dan lang zichtbaar ben als er niet wordt afgesloten.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Indiana Jones
- Freegold Member
Zojuist een schermprint gemaakt ...... 

- Attachments
-
- freegoldforum.com.jpg (134.23 KiB) Viewed 4252 times
Everything that needs to be said has already been said.
- doubleyou
- Gold Member
.
Een dik half uur later...doubleyou en 1 gast...
www.standaard.be
ECB bereid om Cyprus van kapitaal te voorzien
dinsdag 19 maart 2013, 21u07
Bron: Belga
De Europese Centrale Bank is bereid om de banken op Cyprus “binnen de bestaande regels” de nodige liquiditeiten toe te kennen. Die assemblee stemde eerder op de dag de bij het reddingsplan van de eurozone gevraagde taks op de deposito's volmondig weg. De ECB neemt akte van die stemming en neemt contact op met de andere leden van de zogenaamde trojka (de Europese Commissie en het Internationaal Monetair Fonds). Dat laat de instelling weten na de stemming in het Cypriotische parlement. Die assemblee stemde eerder op de dag de bij het reddingsplan van de eurozone gevraagde taks op de deposito's volmondig weg. De ECB neemt akte van die stemming en neemt contact op met de andere leden van de zogenaamde trojka (de Europese Commissie en het Internationaal Monetair Fonds).
Een dik half uur later...doubleyou en 1 gast...
www.standaard.be
ECB bereid om Cyprus van kapitaal te voorzien
dinsdag 19 maart 2013, 21u07
Bron: Belga
De Europese Centrale Bank is bereid om de banken op Cyprus “binnen de bestaande regels” de nodige liquiditeiten toe te kennen. Die assemblee stemde eerder op de dag de bij het reddingsplan van de eurozone gevraagde taks op de deposito's volmondig weg. De ECB neemt akte van die stemming en neemt contact op met de andere leden van de zogenaamde trojka (de Europese Commissie en het Internationaal Monetair Fonds). Dat laat de instelling weten na de stemming in het Cypriotische parlement. Die assemblee stemde eerder op de dag de bij het reddingsplan van de eurozone gevraagde taks op de deposito's volmondig weg. De ECB neemt akte van die stemming en neemt contact op met de andere leden van de zogenaamde trojka (de Europese Commissie en het Internationaal Monetair Fonds).
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)