Hooimijt 2019
-
Re: Hooimijt 2019
Bedankt voor alle bijdragen en reacties Indy, zeer gewaardeerd. Het ga je goed!
-
- Gold Member
- Rasta
- Gold Member
Indy, bedankt voor alle postings en inzicht.
We'll meet again.
We'll meet again.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Gwyde
- Platinum Member
Hopelijk tot weerziens, Indy.Indiana Jones wrote: ↑09 Oct 2019, 16:39 Vanwege de privé situatie gaat Indy dit forum verlaten ... enkele intimi op dit forum zijn reeds op de hoogte.
Het ga jullie goed!
We zullen je bijdragen op dit forum missen.
Gwyde
Mining Corner
Mining Corner
- Spruitje
- Freegold Member
Bedankt voor alle postings Indy, ik heb ettelijke avonden genoten van uw bijdragen, of het nu ging over de banksector, goud, de VOC, de Sint en Piet, een gefakete spike-up, ... noem maar op.
En ik hou je aan de afspraak, we 'll meet again.
En ik hou je aan de afspraak, we 'll meet again.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
Bedankt vr alle bijdrages en reacties indy...alles goeds toegewenst.
- Spruitje
- Freegold Member
Brexit... harde... softe...
Toch een bedenking rond de Brexit. Iedereen zegt klaar te zijn, zowel bedrijven als overheden.
Als ik in mijn omgeving wat rond hoor, dan hebben bedrijven in de 'maak-industrie' in vele gevallen hun voorzorgen genomen. Veelal gaat het gewoon om hogere voorraden aan te leggen. Hetzij hogere voorraden in grondstoffen die uit de UK komen om het productieproces niet te laten stilvallen, hetzij hogere voorraad afgewerkte producten die aan de andere kant van het Kanaal gestockeerd zijn in gehuurde opslagruimtes.
In de UK horen we gelijkaardige berichten maar dan in de omgekeerde richting.
Ondanks die hogere productie zien we toch een dalende groei in onze contreien. Wat NA de Brexit? Want dan gaan de door ons afgewerkte producten verdeeld worden in de UK en omgekeerd. Dit impliceert dat we een tijdje een sterk dalende productie gaan kennen, want aan beide zijden kunnen ze dus een tijdje verder met de aangelegde stocks. Ik ben benieuwd welke impact deze 'leveringsstilte' gaat hebben om de Europese (en vooral in de lage landen) economie. Kan dit een shock-effect geven voor een recessie?
Toch een bedenking rond de Brexit. Iedereen zegt klaar te zijn, zowel bedrijven als overheden.
Als ik in mijn omgeving wat rond hoor, dan hebben bedrijven in de 'maak-industrie' in vele gevallen hun voorzorgen genomen. Veelal gaat het gewoon om hogere voorraden aan te leggen. Hetzij hogere voorraden in grondstoffen die uit de UK komen om het productieproces niet te laten stilvallen, hetzij hogere voorraad afgewerkte producten die aan de andere kant van het Kanaal gestockeerd zijn in gehuurde opslagruimtes.
In de UK horen we gelijkaardige berichten maar dan in de omgekeerde richting.
Ondanks die hogere productie zien we toch een dalende groei in onze contreien. Wat NA de Brexit? Want dan gaan de door ons afgewerkte producten verdeeld worden in de UK en omgekeerd. Dit impliceert dat we een tijdje een sterk dalende productie gaan kennen, want aan beide zijden kunnen ze dus een tijdje verder met de aangelegde stocks. Ik ben benieuwd welke impact deze 'leveringsstilte' gaat hebben om de Europese (en vooral in de lage landen) economie. Kan dit een shock-effect geven voor een recessie?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
2020 wordt erger dan 2008 volgens mij.Kan dit een shock-effect geven voor een recessie?
https://www.hln.be/geld/economie/deze-b ... adfecb9db/
https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... -2020.html
https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 52574.html
https://fdmagazine.be/strategy/speciali ... is-in-2020
Goud is een cyclisch edelmetaal
- Spruitje
- Freegold Member
Ik verwacht toch ook 'n hoop zever en gedonder.
De 'goed-nieuws'-show is al te lang bezig imo.
In Duitsland geeft Dr. Markus Krall ook aan dat er in 2020 (Q3-Q4 een Europese bankencrisis de kop gaat opsteken)
Dr. Markus Krall: „Keine Möglichkeit, den Crash zu vermeiden“
De 'goed-nieuws'-show is al te lang bezig imo.
In Duitsland geeft Dr. Markus Krall ook aan dat er in 2020 (Q3-Q4 een Europese bankencrisis de kop gaat opsteken)
Dr. Markus Krall: „Keine Möglichkeit, den Crash zu vermeiden“
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Goud is een cyclisch edelmetaal