Hooimijt Augustus 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Sanem »

het lijkt me zelf ook onwaarschijnlijk
dat gezegd, hieronder een geschiedenis van wat we als "grote" bewegingen beschouwen:
2001: $30 op twee maanden
2002: $60 op twee maanden
2005: $80 op twee maanden
2006: $200 op twee maanden
2011: $400 op twee maanden
2013: $200 op twee dagen :shock:
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Sanem »

Indiana Jones wrote:daarom zit ik hier ... :?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:mét een stijger :lol: :lol: :lol:
of steiger .... :) , hieronder de foto dan maar ... t'lijkt me wel duidelijk ;) :

mijn toekomstige steiger:
Image
mijn toekomstige bootje:
Image


Maar goed ...... met de huidige goudprijs blijft het dus hier bij :? :
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by skyscraper »

mij maakt het niet uit als ik maar eens mee mag varen Indy ...
vorige keer dat Obama met de grote banken vergaderde werden de grondstoffen afgeklopt
na eenzelfde vergadering vandaag lijkt het doel nu het afkloppen van de olieprijs
zal de komende dagen veel duidelijker moeten worden
blijkbaar zijn alle middelen gerechtvaardigd om te voorkomen dat de pudding in elkaar zakt
pluspuntje: zou positief moeten zijn voor de goudmijnen
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by PieterP »

skyscraper wrote:mij maakt het niet uit als ik maar eens mee mag varen Indy ...
vorige keer dat Obama met de grote banken vergaderde werden de grondstoffen afgeklopt
na eenzelfde vergadering vandaag lijkt het doel nu het afkloppen van de olieprijs
zal de komende dagen veel duidelijker moeten worden
blijkbaar zijn alle middelen gerechtvaardigd om te voorkomen dat de pudding in elkaar zakt
pluspuntje: zou positief moeten zijn voor de goudmijnen
Natuurlijk zijn alle middelen gerechtvaardigd om een illusie in stand te houden en er is een mooi voorbeeld hoe succesvol ze daarin zijn:

http://dutchamazingnewsblog.wordpress.c ... eur-video/

Zelf nadenken over zaken die er wezenlijk toe doen wordt zeker niet altijd op prijs gesteld.
Ik zie wat paralellen met de reacties die ik kreeg toen ik vragen begon te stellen over de houdbaarheid van het financiële systeem.

Nog een illusie dan?

http://www.nu.nl/buitenland/3555217/jap ... hima-.html

Hm ziet er niet zo goed uit, maar alles lijkt onder controle.
Maar laten we eens kijken naar een link uit een van de reacties:

http://rt.com/op-edge/chernobyl-fukushi ... rophe-715/

Het begint er naar mijn idee steeds meer op te lijken dat het nog steeds potentieel een wereldramp kan worden.
Maar inderdaad lijken alle middelen gerechtvaardigd om de pudding overeind te houden en liegen en manipuleren is daarin niks nieuws.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Adamus »

PieterP wrote:
skyscraper wrote:mij maakt het niet uit als ik maar eens mee mag varen Indy ...
vorige keer dat Obama met de grote banken vergaderde werden de grondstoffen afgeklopt
na eenzelfde vergadering vandaag lijkt het doel nu het afkloppen van de olieprijs
zal de komende dagen veel duidelijker moeten worden
blijkbaar zijn alle middelen gerechtvaardigd om te voorkomen dat de pudding in elkaar zakt
pluspuntje: zou positief moeten zijn voor de goudmijnen
Natuurlijk zijn alle middelen gerechtvaardigd om een illusie in stand te houden en er is een mooi voorbeeld hoe succesvol ze daarin zijn:

http://dutchamazingnewsblog.wordpress.c ... eur-video/

Zelf nadenken over zaken die er wezenlijk toe doen wordt zeker niet altijd op prijs gesteld.
Ik zie wat paralellen met de reacties die ik kreeg toen ik vragen begon te stellen over de houdbaarheid van het financiële systeem.

Nog een illusie dan?

http://www.nu.nl/buitenland/3555217/jap ... hima-.html

Hm ziet er niet zo goed uit, maar alles lijkt onder controle.
Maar laten we eens kijken naar een link uit een van de reacties:

http://rt.com/op-edge/chernobyl-fukushi ... rophe-715/

Het begint er naar mijn idee steeds meer op te lijken dat het nog steeds potentieel een wereldramp kan worden.
Maar inderdaad lijken alle middelen gerechtvaardigd om de pudding overeind te houden en liegen en manipuleren is daarin niks nieuws.
Een troost: het gaat ook de "elite" treffen :mrgreen:

Vooralsnog weigert de Jap in eigen mes te stappen: "er moet wel iets aan de hand zijn"

We sulle sien.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Adamus »

skyscraper wrote:mij maakt het niet uit als ik maar eens mee mag varen Indy ...
vorige keer dat Obama met de grote banken vergaderde werden de grondstoffen afgeklopt
na eenzelfde vergadering vandaag lijkt het doel nu het afkloppen van de olieprijs
zal de komende dagen veel duidelijker moeten worden
blijkbaar zijn alle middelen gerechtvaardigd om te voorkomen dat de pudding in elkaar zakt
pluspuntje: zou positief moeten zijn voor de goudmijnen
Wij wanen ons nog op de zondagmiddag met het toetje van niks http://www.oetker.be/oetker_be/html/def ... jm.nl.html
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
skyscraper wrote:mij maakt het niet uit als ik maar eens mee mag varen Indy ...
vorige keer dat Obama met de grote banken vergaderde werden de grondstoffen afgeklopt
na eenzelfde vergadering vandaag lijkt het doel nu het afkloppen van de olieprijs
zal de komende dagen veel duidelijker moeten worden
blijkbaar zijn alle middelen gerechtvaardigd om te voorkomen dat de pudding in elkaar zakt
pluspuntje: zou positief moeten zijn voor de goudmijnen
Wij wanen ons nog op de zondagmiddag met het toetje van niks http://www.oetker.be/oetker_be/html/def ... jm.nl.html
Idd het zoveelste sprookje:

Voor caloriebewusten: een goed gevulde eetlepel Klop-Klop (18 g) bevat slechts 34 kcal ( 143 kJ)!
Dr. Oetker Klop-Klop slagschuim is verkrijgbaar in verpakkingen van 2 x 35 g.


Mmmm, lekker ..... maar dat zeiden ze over sub-prime hypotheken ook, dus hoe zit het nu eigenlijk ?

Ingrediënten:
Suiker, (geraffineerd, dus ontregelt insulineproductie)
glucosestroop, (ontregelt insulineproductie)
plantaardig vet,
emulgatoren (E471, E472a en E472e), (mogelijk gen-muterend op de lange termijn)
melkeiwit,
aroma's, (veelal chemische verbindingen, ontregelt natuurlijk metabolisme)
kleurstof (E160a), (veroorzaakt chronische allergieën)
paprika-extract.

Dus wat is nu belangrijker ...... je spaargeld behoeden voor de catastrofe die ons gaat overkomen, of de gezondheid van je (klein)kinderen en jezelf behoeden ..... want tsjah, wat heb je aan het gele metaal aan gene zijde ...... 8-)


Ik ben gestopt met waarschuwen over hetgeen ons financieel gaat treffen .... kreeg nauwelijks response en slechts meewarige blikken. Ben al een tijd aan het waarschuwen over al die troep die in ons dagelijks supermarkt-eten zit en dat het toch zo eenvoudig is en nauwelijks duurder, om wél gezond te eten. Het enige verschil is dat men er (net zoals vroeger) weer TIJD in moet steken en NIET moet denken 1-2-3 klaarrrrr.
In eten is iedereen geïnteresseerd, dus vele luisteraars. Ook de gezondheid vind men belangrijk, dus veel oh's en ah's ....... maar als ik dan spreek over de TIJD die in het bereiden gaat zitten is het mmmmmm en neemt men nog een roomsoesje met klop-klop en een glaasje coca-cola en daarna een mcdonalds .... om er nog eens diep over na te denken.

poor sheeple ....... :(
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by cor »

Goud lospeuteren waar het nog te vinden is?
Of officieel goud proberen vast te krijgen dat al lang verdwenen is?
India moet haar eigen goudreserve aanspreken om het tekort op de betalingsbalans te verlichten, dat stelt David Gornall van de London Bullion Market Association (LBMA). Door een deel van de goudvoorraad uit te lenen kan ze dollars ophalen die nodig zijn om de waarde van de roepie te stabiliseren en problemen met de betalingsbalans te verzachten.

“De Reserve Bank of India kocht vier jaar geleden 200 ton goud van het IMF voor een prijs van $1.045 per troy ounce. De regering kan dat goud swappen voor dollars”, zo verklaarde Gornall tijdens de India International Gold Convention 2013. “Door goud te swappen voor valuta kun je toegang krijgen tot dollars voor een periode die je zelf kunt bepalen, terwijl je nog steeds recht hebt op het goud”.
http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... r-dollars/
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Indiana Jones »

cor wrote:Goud lospeuteren waar het nog te vinden is?
Of officieel goud proberen vast te krijgen dat al lang verdwenen is?
India moet haar eigen goudreserve aanspreken om het tekort op de betalingsbalans te verlichten, dat stelt David Gornall van de London Bullion Market Association (LBMA). Door een deel van de goudvoorraad uit te lenen kan ze dollars ophalen die nodig zijn om de waarde van de roepie te stabiliseren en problemen met de betalingsbalans te verzachten.

“De Reserve Bank of India kocht vier jaar geleden 200 ton goud van het IMF voor een prijs van $1.045 per troy ounce. De regering kan dat goud swappen voor dollars”, zo verklaarde Gornall tijdens de India International Gold Convention 2013. “Door goud te swappen voor valuta kun je toegang krijgen tot dollars voor een periode die je zelf kunt bepalen, terwijl je nog steeds recht hebt op het goud”.
http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... r-dollars/
200 ton goud á $1.045 per troy ouce = $ 6,7 miljard
GDP India is nominaal $ 1.8 biljoen (1.800 miljard)
Export India is $ 309 miljard -/- Import $ 488 miljard = handelstekort $ 179 miljard

Die goudaankoop is dus 0.3 % van het GDP en de voorgestelde goudswap zou 3% van het handelstekort goedmaken. Imo is dit dus een zoveelste media HOAX, die effect kan hebben op de Crimex goudprijs maar die in praktijk geen zoden aan de dijk zet, dus niet wordt geëffectueerd ..... 8-)

@ cor .... hypothetisch zou dat er op neer komen, dat je thuis € 179 tekort komt en voorstelt om voor € 5 goud te gaan belenen. Probleem in het huishoudboekje opgelost ? ..... of een druppel op een gloeiende plaat ?

;) Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply