Hooimijt December 2011

Dutch language haystack
Post Reply
doubleyou
Gold Member

Re: Hooimijt December 2011

Post by doubleyou »

Obi-Wan wrote:Wanneer gaat dit eens tot de grijze massa van de massa doordringen :mrgreen:
Antwoord :
Tegen dat :
* het te laat is
* ze met hun rug tegen de muur staan
* het kalf verdronken is
* ze het begrip "vijgen na Pasen" een betekenis kunnen geven
* of ook nog "achter de koffie"

=> Voor de massa zal het in ieder geval - zoals meestal - te laat zijn.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

De ene artiest staat in de top 100 genoteerd, de andere artiest organiseert ze .....

++++++

EU houdt op 30 januari nieuwe top over crisis
Laatste update: 20 december 2011 20:21
BRUSSEL - De Europese Unie houdt op 30 januari een nieuwe top over de economische problemen in de lidstaten. Dat heeft EU-president Herman Van Rompuy dinsdag gezegd. Van Rompuy zei dat de Europese leiders zich op de top vooral zullen concentreren op de werkgelegenheid.

Het scheppen van banen is volgens hem een grote uitdaging omdat in de meeste landen de economie niet meer groeit en omdat verscheidene landen rekening moeten houden met een recessie.

(bron) © ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

London Trader – We are Witnessing a Historic Bottom in Gold

(Courtesy of Eric King at http://www.KingWorldNews.com

With many investors worried the price of gold could head lower, today King World News interviewed the “London Trader” to get his take on the gold market. The source stated, “The Chinese have continued to take delivery of both physical gold and silver directly from the ETF’s GLD and SLV. They are also going directly to producers. Entities are bypassing the COMEX altogether and going straight to gold mining companies. Every single month producers have a certain amount of gold and silver they sell. Normally they sell it to the bullion banks and the bullion banks, of course, leverage this gold and sell up to 100 times that in paper markets to control prices.”

The London Trader continues:

“They (bullion banks) hold that little bit of physical gold and claim they are backed up on their position to the CFTC. I have all my large buyers now going to producers and saying to them, ‘Look, don’t sell it to the bullion banks, we’ll buy it from you.’ So we are buying directly from the producers and this includes some sovereign entities which are doing the same thing.

We’re struggling to get the physical out of these guys (producers) because they have so many people banging on their door, saying, ‘Sell it to us direct.’ What these buyers are doing is essentially taking gold out of the system, which means the bullion banks can’t leverage that gold anymore.

http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... _Gold.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

doubleyou wrote:
Obi-Wan wrote:Wanneer gaat dit eens tot de grijze massa van de massa doordringen :mrgreen:
Antwoord :
Tegen dat :
* het te laat is
* ze met hun rug tegen de muur staan
* het kalf verdronken is
* ze het begrip "vijgen na Pasen" een betekenis kunnen geven
* of ook nog "achter de koffie"

=> Voor de massa zal het in ieder geval - zoals meestal - te laat zijn.
Op een gegeven moment dienen we te zeggen : alles is verteld.....
voor de believers : het blijft herhalen...soms tot vervelens toe.
Voor de non-believers :tja....
Voor de onwetenden : sommigen al vele kansen gehad, andere echte onwetenden zullen " nog eens echt " pech hebben.

Wat me echter wel opvalt :
believers die de rit tot aan het gaatje " uitrijden ", zullen inderdaad dun gezaaid zijn ( de terechte woorden van Flore ).
zelf weet ik ook niet : tot waar de rit leidt....zal een aanvoelen zijn...
zoals er velen te vroeg zullen uitstappen, zullen er ook wel een aantal " net " iets te lang blijven zitten om optimaal te maximaliseren. ( Cavajo leest veel, begrijpt niet alles...Cavajo ziet wel..... ).
Maar Cavajo heeft vandaag absoluut nog geen twijfel, of verkoopsdrang....integendeel!!
Maar in het lezen van de betaalde en onbetaalde goeroe's......het kan volgens de onderlegden alle kanten uit : sommigen zien al Pog's van 1400 en zelfs 1000 dollares.....
En vooral mooi om lezen hoe omfloerst : schiet de Pog omhoog.....ze hadden het wel ergens vermeld.....gaat het uit zijn triangel sterk omlaag....ze hadden hem ook....clevere personen.....!!
Simpel uitgedrukt : dezelfde zever toen we van 1000 naar pakweg 700 donderden.
Hoevelen zijn er toen niet in dezelfde val getrapt !!

2012 wordt een richtinggevend jaar :
hoe doen de regeringen het, hoe zijn de begrotingstekorten,hoe evolueren de rente, en hoe is het sociale klimaat...... hoever kan je de veer opspannen...
In diverse belangrijkheidsgraad gaan deze voor mij een indicator zijn.

2012 moet nog beginnen en telt 366 ( ? ) dagen.....
Wordt nog lang en boeiend.....
Afhankelijk van deze evolutie bepaal ik mijn verdere visie.
Zeker in Europa zie ik de eerste aanzetten tot discipline !

Bij deze alvast fijne feestdagen gewenst....
( zelf in het land tot 26 december, en dan effe ontstressen tot 07 januari ).

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Heb deze dagen ook nog effe bijgetankt....
Nou ja, deze dagen......
3 weken geleden : dus aan hogere koersen.... ( maakt me niet uit hoor..).
momenteel slechts partieel in bezit : nu leveringsproblemen door Groep 4.....
wel al van de rekening na 3 bestellingsdagen...

tzal wel weer in orde komen...
de geforceerde glimlach weer net iets geforceerder bij levering deel 1 ....

ik blijf erbij, onze banken,...onze vrienden die het voor ons hebben,....ze blijven een natuurlijke dam opwerpen die voor vele mensen het laatste hinderpaaltje is om alsnog maar te durven aankopen.

Van mij moeten deze kantoorklerken niet aan de schandpaal, ( ook zij hebben een gezin te onderhouden, waarin hun inkomen een cruciaal gegeven kan zijn ), maar sommigen mogen wel eens een gewetensonderzoekje ondergaan.
We blijven paria's.....
Men peperde me nog eens graag in dat ik de enige levering was..... :P
Weliswaar onvolledig.... :lol:

Hoe dom kan ik wel zijn...... :P

Maar dat men nu al bezig is om een bepaalde registratie bij te houden......
daar kan je van op aan !!!
Fysiekbezitters,...we gaan er nog van horen......
Voor mij niet direkt een probleem : ewa opkomende alzheimer... :D

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

En effe over het bedrijf....

Nog eens, puur als info, en altijd pogend eerlijk te zijn !
Vandaag voel ik nog nergens dat het economisch minder gaat !!!
Het blijft een " naar geval " !!

2008 voelde ik direkt. En, het ging plots heel snel.
Echt typisch voor mijn branche.
Vandaag nog geen enkele cijfermatige indicatie.....ieder praat er wel over....
maar voorlopig : that's all...

Alertheid, en vinger aan de pols,.....zonder te pretenderen " de indicator " te zijn......van zodra ik signalen ontvang geef ik ze weer.
Evenzeer : ik heb niet de pretentie om de ' barometer ' te zijn van ons economie.....
Echter : ik kan alleen maar pennen uit eigen ervaring !
En die zijn momenteel vrij OK !

mvg
Cavajo
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Ik kan je daarin bijtreden Cavajo.
Ikzelf heb 'n goede visie op de commerciële kant bij ons in het bedrijf waar ik werk. De verkopen gaan héél goed, eigenlijk moet ik zeggen "super" maar we hebben sedert 2008 toch 'n steeds hoger oplopend aantal "keien", en die kan je niet stropen. ;)
Maar gezien het feit dat de omzet jaar-na-jaar stijgt (werken véél op krediet) stijgen ook de wanbetalingen. Maar aangezien het in de lijn ligt van de omzet... aanvaardbaar.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

skyscraper wrote:http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1

"Zo'n 70 procent meent dat zijn geld veilig is bij de banken. Meer dan de helft (bijna 60 procent) zegt zijn gedrag niet te hebben veranderd en ook niet van plan te zijn dat te doen. Zo'n 20 procent wacht nog af. Een minderheid van 14 procent heeft wel stappen ondernomen en nog eens 4 procent heeft plannen om dat te doen. Het gaat vooral om veertigers, bij de jongeren (20-29 jaar) ondernam slechts 6 procent actie.

Dergelijke actie is ook niet radicaal: in de meeste gevallen vraagt de klant informatie op of zoekt advies. Slechts een kleine minderheid (5%) verandert van bank. Evenveel ondervraagden (5%) hebben hun vermogen gespreid over meerdere instellingen, 4 procent verkocht aandelen en 2 procent heeft het geld van zijn spaarrekening gehaald."

all is well, met dank aan de vele optimisten :P
Het is ook niet simpel hé .
In den Belgiek : we hadden 3 grote spelers...
Fortis, is ondertussen al Foertis...
Dexia, ook al een pak miserie...
KBC, de " we hebben het voor U slogan ' al meer dan een cynische parodie....

dan hebben we nog wat randfiguren : oa Centea, Fintro....weinigen die de verbinding legde met één der grootbanken....etc....

dan gaat " jan met de pet " er wel over nadenken...maar iedere pion in zijn schaakspel lijkt besmet.
optie 1 : veranderen van bank ( wat al wat moeite kost.....vaak verbonden via infuus van één of meerdere leningen, die minder vlot overgaan mogelijk maken ) is niet zooooo evident !
optie 2 : de ouderwetse sok ....maar dan lees je in de krant dat er 2 straten verder is ingebroken....dus ook maar niet doen....
optie 3 : yes we can,....ga voor verandering......WELKE ????

ga er maar vanuit dat de meerderheid komt tot optie 3,....maar daar struikelt.....
en daar komt bovenop dat de kinderen van de kantoordirecteur mee op school zitten bij jouw kleine,....en we hebben toch ooit dat fijn prive-gesprek gehad bij een pousse-café na de toevallige midweekontmoeting in " pizza Umberto ", etc......

In mijn bedrijf laat ik ook " een gedeelte " beslissingsrecht aan mijn gekozen boekhoudkantoor.
Dat doen we " weliswaar TE VAAK " ook naar onze bank'relatie'. !!
Gemakzucht, gewoontedier,.........

Dit verweet ik deels het vorig forum : het te vaak praten over het " scheren van schapen " .

Als alle " schapen " muteren in wolven staat de wereld vanaf morgen in brand !!!
Niet in lichtelaaie ,....in vuur en vlam !!!!!

Ik weet ook, het is niet het 100 procent juiste...
Maar het is wat het waarschijnlijk altijd was.....en altijd zal zijn....

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Ik kan je daarin bijtreden Cavajo.
Ikzelf heb 'n goede visie op de commerciële kant bij ons in het bedrijf waar ik werk. De verkopen gaan héél goed, eigenlijk moet ik zeggen "super" maar we hebben sedert 2008 toch 'n steeds hoger oplopend aantal "keien", en die kan je niet stropen. ;)
Maar gezien het feit dat de omzet jaar-na-jaar stijgt (werken véél op krediet) stijgen ook de wanbetalingen. Maar aangezien het in de lijn ligt van de omzet... aanvaardbaar.
Perfekte analyse Spruitje,

de alertheid dient vandaag vooral te zitten in het betalingsparcours van onze klanten.
heb daar de laatste tijd ook enige extra energie dienen in te steken.....
omzet is één ding,....de rekeningstand een veel belangrijker gegeven...
moet wel zeggen dat enige sensibilisering verbazende resultaten gaf.
staat vandaag bij ons supergoed.
heb de laatste 3 jaar slechts 2 klanten dienen uit te boeken ( met vrij beperkte bedragen....alhoewel, kwijt is kwijt.... ).

Iedere nieuwe klant probeer ik wel op voorhand te screenen.....
Voor wat het waard is uiteraard...

mvg
Cavajo
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply