Vul zelf maar in ... Belasting op...

Ja, deze story is een serieuse stroomversnelling geraakt deze week, en dat kan ik alleen maar toejuichen.Spruitje wrote:Bij ons betaal je je verbruikte energie (krijg je per gedomicilieerde persoon wat gratis kWh), dit bedrag wordt verhoogd met de netkosten (gaan naar de netbeheerder), toeslagen, en dan nog BTW.
En wat Cavajo vermelde, de kosten en BTW bedragen ongeveer de helft van de verbruikte energie (exc. BTW)
Voor zo'n 4500 kWh (gemiddeld gezinsverbruik) kom je toch aan circa 1.100€/j. (aan m'n tarief van 2011, ik moet m'n afrekening volgende maand nog krijgen.)
Voor de Nederlandse leden: jullie kunnen ook de V-test doen (kies als postnummer 9000 = Gent, maakt niet zoveel uit)
Ja, op diverse plaatsen in Nederland komt men huizen tegen met muren zonder ramen, maar wel een raamvormig metselwerk. Dit heeft te maken met een belasting op ramen die in de 19e eeuw van toepassing was, zodat men minder ramen wenste te hebben. Het raamvormige metselwerk duidt niet op dichtgemetselde ramen; soms loopt zelfs de schoorsteen er achter.Spruitje wrote:{ .... } De belasting op deuren en vensters is van voor m'n tijd.
Waren er in NL ook zo'n gekke toestanden?
Die ramen geef ik bovenstaand een voorbeeld van. Bij de bouw ingepland omwille van bouwtoestemming (schoonheidscommissie) maar tijdens de bouw niet uitgevoerd.Rasta wrote:De overheid haalt het geld gewoon waar het is. Soms door creatief te zijn. Veel rijwielen? Belasten (onder het mom: voor rijwielstallingen) Veel ramen? Belasten (onder het mom energie verbruik) Veel .... (vul zelf maar in)
Het woord asociaal is dus al gevallen.....Indiana Jones wrote:[
Oppositie
Groen Links-fractievoorzitter Jolande Sap laat weten dat het mislukken van het overleg "goed nieuws is voor Nederland."
D66-leider Alexander Pechtold laat bij monde van zijn persvoorlichter weten: "Als Rutte, Wilders en Verhagen er niet uitkomen, moet de Kamer in aanloop naar verkiezingen haar verantwoordelijkheid nemen en een hervormingsakkoord smeden. De schatkist moet op orde. Schulden doorschuiven naar de volgende generatie is niet sociaal."
© ANP/NU.nl
En het slechte nieuws is dat zij ook aan zet wil komenGroen Links-fractievoorzitter Jolande Sap laat weten dat het mislukken van het overleg "goed nieuws is voor Nederland."