Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Adamus »

Boefke wrote:@Doubleyou.

Sorry, beetje enthousiast :) .

Bedoel dat als alleen al alle Nederlandse Pensioen fondsen het procentuele vermogen zouden aanhouden van dit fonds (13%) in fysiek goud, dit de complete Nieuw gedolven goud in de WERELD zou consumeren.

Dat bedoelde ik dus, deze uitspraak is echt HUGE.
De rest blijft gewoon zitten op waar ze zijn. Uiteindelijk staat de overheid borg. Laten we ons geen illusies aanpraten. Enme......na 2017 gaan we weer terug naar papier ;-) (is dat gedoe met die logistiek moeilijke zilverkilo's ook voorbij)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Lex Hoogduin twittert dat hij zich zorgen maakt over doorzettend herstel in USA. Wat moet dat met de rentestand. Alles blijft blijkbaar business as usual. Gouden tijden voor Armstrong and the paperboys.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Lex Hoogduin twittert dat hij zich zorgen maakt over doorzettend herstel in USA. Wat moet dat met de rentestand. Alles blijft blijkbaar business as usual. Gouden tijden voor Armstrong and the paperboys.
T'is allemaal heel lastig voorspelbaar. Ik denk de laatste tijd steeds vaker dat het een kruik in het water wordt. Het gaat dieper- en dieper .... en steeds blijft de kruik intact en de ene helft van de toeschouwers van dit spectakel gerust en de andere helft soms wat ongeduldig verbaasd, totdat in a split-second ...."kerplunk" de kruik barst en desintegreert. :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Letten we ook even op? Voor mij is dit €115,- voor een volle tank (!)

ZeroHedge: Brent At $126 As Israel Security Cabinet Votes 8 To 6 To Attack Iran

Image
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Geen idee hoelang deze open brief van een whistleblower JPM aan de CFTC op de officiële website blijft staan .... dus, snel lezen.

=============================

Dear CFTC Staff,

Hello, I am a current JPMorgan Chase employee. This is an open letter to all commissioners and regulators. I am emailing you today b/c I know of insider information that will be damning at best for JPMorgan Chase.

With the release of Mr. Smith’s open letter to Goldman, I too would like to set the record straight for JPM as well. I have seen the disruptive behavior of superiors and no longer can say that I look up to employees at the ED/MD level here at JPM.

January is right around the time we started increasing our short positions quite significantly again and this most recent crash in gold and silver during Bernanke's speech on February 29th is of notable importance, as we along with 4 other major institutions, orchestrated the violent $100 drop in Gold and subsequent drops in silver.

http://comments.cftc.gov/PublicComments ... SearchText
Het bericht is er vanaf gehaald .... ik heb het niet in zijn geheel gequote, maar er stonden "aardige" dingen in:

=============

March 16, 2012, at 12:16 pm
by Jim Sinclair in the category In The News | Print This Post | Email This Post
Dear CIGAs,

At 11:30am this morning the Whistle Blower comment reported yesterday was deleted from the CFTC web page.

According to comments made in the euro press, the Fed is in arrears concerning gold audits due to countries storing gold with the New York Federal Reserve Bank.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

T'is allemaal heel lastig voorspelbaar. Ik denk de laatste tijd steeds vaker dat het een kruik in het water wordt. Het gaat dieper- en dieper .... en steeds blijft de kruik intact en de ene helft van de toeschouwers van dit spectakel gerust en de andere helft soms wat ongeduldig verbaasd, totdat in a split-second ...."kerplunk" de kruik barst en desintegreert. :?[/quote]

Er zijn verschillende beeldspraken voor te vinden.
Mogelijks goede oneliners.
Maar , dit omschrijft het perfect zoals ook ik het aanvoel.

Mijn aanvoelen, binnen een tweetal jaar zou ons vermoeden van richting merkelijk meer moeten bevestigd zijn.
Het breken van de kruik,...ergens tussen dan en pakweg 2020.
Begot, ik weet het ook niet, alleen heb ik geleerd dat men de zwanezang behoorlijk kan uitstellen.
Maar ik kan me bijna niet inbeelden dat men nog 10 jaar kan aanmodderen op de huidige wijze , zonder dat er ergens een "error" optreedt.

Ondertussen niet vegeten te leven in "de wereld van vandaag".
Belgen en Nederlanders hebben wellicht verenigd stilgestaan bij het drama dat deze week het nieuws beheerste.
Zonder iets kapot te willen relativeren,.....wij zijn hier maar effe....
Geldt zelfs voor de zogenaamde " goden van Goldman Sacks ".

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Obi-Wan wrote:
Rasta wrote: Voor mij moet een munt voornamelijk herkenbaarheid hebben (inwisselbaar over de hele wereld, onder alle condities) en een lage premie. De munt bij uitstek daarvoor is de Zuid Afrikaanse Krugerrand.
Voor mij zijn dat de oude stukken van 20 fr. Liefst de Franse boven de Belgische. Gemaakt van begin 1800 tot 1914. Een zuiverheid van 90% en slechts 6,45 gram. Deze munten noteren ook dagelijks tussen de wisselkoersen (in Belgische kranten).
De Nederlandse variant is de 10 gulden. Alhoewel deze wegen 6,72 gram tegenover de 6,45 gram van de Franse en Belgische tegenhanger.

De inwisselbaarheid over de hele wereld zal niet zo goed zijn als een Kruger. Maar als de SHTF dan plan ik geen wereldreis, ik ga me dan juist terugtrekken in mijn enclave.
Dus de 20 Fr stukken zijn prima voor mij. Dat ze geen 31 gram wegen vind ik ook wel een pluspunt. Liefst zo klein mogelijk als ik dan ooit eens een goudstuk te gelden moet maken voor aardappelen of "the bear necessities" dan heb ik slechts 10.000 kg ipv 50.000 kg aan aardappelen. Kwestie van geen fritkot te moeten beginnen met de overschot .

@ Obi,
niet dat ik me zo direct aangesproken voelde.
( zilver versus goud )
ik ben absoluut geen zilverhater.

Maar, dat gedoe met een krugerken ,en dan opeens een goei 50.000 kg patatjes zien afgestort in de voortuin.... :lol:

Nog een tweede krugerken uitgeven bij " lekkers van Beckers ".....

Wel een frituurken starten....
En mee de winsten nog een paar krugerkes bij..... :D

Het is absoluut mijn branche niet, maar naar mijn aanvoelen : een goei frituur verdient neig goed !!
Kweet ergens een frituur staan die uitkijkt op een volledig appartementsblok die eigendom is van de friturist.
Tis natuurlijk wel hard werken.
Laat ons samen het werk verdelen :
- gij verstuikt uwen pols mee het scheppen van de friten in"den vollen tipzak".
- ik verstuik mijnen duim mee het tellen van de kassa.
Of in beurtrol...

vrijdagavondgraptjen..

mvg,
Cavajo
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

cavajo wrote: Laat ons samen het werk verdelen :
- gij verstuikt uwen pols mee het scheppen van de friten in"den vollen tipzak".
- ik verstuik mijnen duim mee het tellen van de kassa.
Of in beurtrol...

vrijdagavondgraptjen..

mvg,
Cavajo
Als mijn metaal goed begint te bollen... Dan word ik sneeuwruimer in de zomer en aardbei-teler in de winter :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

http://www.historien.nl/interview-wubbo-ockels-dl-1/

Ook Wubbo Ockels verwacht meer ellende. Ik zocht eigenlijk naar de reparatie van zijn boot....."grote belangen, grote boeven".
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

'Bij Goldman zou zelfs God kritiek krijgen'
10:13 - 17 maart 2012 door Kurt Vansteeland

Wall Street legt een verdedigingslinie aan rond de belaagde Goldman Sachs-CEO Lloyd Blankfein. 'Zelfs God zou Goldman Sachs niet kunnen leiden zonder kritiek te slikken', zegt Michael Bloomberg, de burgemeester van New York, in een interview met de zakenkrant Financial Times.

Image ...Michael Bloomberg, burgermeester van New York (foto: Andrew Harrer, Bloomberg)

Goldman Sachs was de voorbije week weer prominent vijand nummer één in de Verenigde Staten. Na zeldzame kritiek uit eigen hoek: in een vlammend opiniestuk in The New York Times (NYT) pende een voormalige werknemer van Goldman een vlijmscherpe j'accuse aan het adres van het grootste Wall Street-huis.

Onder CEO Lloyd Blankfein zou een 'toxische bedrijfscultuur' heersen, waarbij klanten - intern neerbuigend 'Muppets' genoemd - vooral zo veel mogelijk geld moeten opbrengen.

"Wall Street kruipt in egelstelling na de aanval op Goldman Sachs"

Niet alleen Goldman Sachs zelf(2) reageerde als door een wesp gestoken. Heel Wall Street kroop in egelstelling. The Wall Street Journal reageerde op het opiniestuk in de rivaliserende NYT met de vaststelling dat de klokkenluider Greg Smith 'maar één van de 12.000 vice-presidents' is.

Ook James Gorman, CEO van aartsrivaal Morgan Stanley, richtte zijn pijlen op de boodschapper NYT. Gorman zei in de marge van een Fortune Magazine-event niet te snappen waarom de krant op basis van 'één willekeurige werknemer' een 'onevenwichtig' verhaal bracht. Jamie Dimon, de invloedrijke CEO van JPMorgan, vroeg in een interne memo zijn medewerkers vooral geen munt te slaan uit de kritiek op rivaal Goldman Sachs.

Werk van God
Nu sluit ook de burgemeester van New York, Michael Bloomberg, de rangen. Hij zegt in een gesprek met de Financial Times dat de aanval op Goldman-CEO Blankfein belachelijk is. 'Hij probeert deze firma te leiden op een ogenblik dat zelfs God dat niet zonder kritiek zou kunnen'. Meteen ook een verwijzing naar de meest controversiële uitspraak van Blankfein, die bij een vorige golf van kritiek in een bepaald niet geslaagde poging tot ironie poneerde dat hij 'het werk van God' deed.

"Het gros van de klanten van grote beurshuizen zijn professionelen. We spreken hier niet over oude dametjes."
Michael Bloomberg (Burgemeester van New York)

Bloomberg verzamelde een miljardenfortuin als oprichter van het financiële persbureau Bloomberg. Hij startte zelf als zakenbankier. Zijn eerste jobaanbieding kreeg hij zelfs van Goldman Sachs, in 1966, maar hij koos voor de toen almachtige zakenbank Salomon Brothers.

Bloomberg vindt de kritiek op de manier waarop Goldman zijn klanten behandelt, onterecht. 'Het gros van de klanten van grote beurshuizen zijn professionelen. De kopers van herverpakte hypotheken waren geen oude dametjes'.

============================================================================

Mijn indruk is dat ze nu wel ERG geregeld (in het openbaar) aan het bekvechten gaan in het VS-bankwezen. Ex-werknemers die uit de biecht spreken... De afbeelding hieronder kan het eigenlijk niet beter weergeven, lijkenpikkers die met z'n allen op 'n prooi vallen. Precies of er teveel gieren zijn en nog te weinig prooi waardoor ze elkaar te lijf gaan.

Deze week las ik ook nog via 'n link op het Kitco-forum dat er DIT JAAR al 'n massa CEO's in het bankwezen uit eigen beweging zijn opgestapt. Zouden ze bij 'n "Great Depression 2.0" ook 'n "Inquisitie 2.0" verwachten? Of doen ze opzettelijk 'n stap opzij om met hun kennis en netwerk gemakkelijker te kunnen beschermen tegen de instorting van het financieel stelsel?
Hetzelfde kan gezegd worden in de Belgische politiek, van de kopstukken van pakweg 10 jaar geleden zijn het leeuwendeel van het toneel verdwenen...
Of mogen we zeggen: Eens goed langs de kassa passeren en weg?

Image

Nog even in de kantlijn (off-topic): In België zijn we door de crisis toch al wat slimmer geworden merk ik. Vanavond kiezen we (vrt) met welk lied we naar Eurosong gaan. Voorheen konden we kiezen tussen verschillende inzendingen en dan konden er wel goeie zaken tussen zitten die kans maakten op winst (en dus met het risico op 'n dure organisatie het jaar nadien)
Nu doen we het anders: Ze hebben blijkbaar 'n risico-analyse gedaan en ze kiezen zelf WIE ze sturen (iemand die zeker geen kans maakt) en de kijker kan kiezen met welk nummer. Dat verkleint de kans op winst en verkeint dus de kans op hoge kosten. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply