Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Toch knap werk hoor Indiana Jones. Je bent 'n goede loods en je zorgt voor 'n veilige haven. Je bent de bladzijde 888 van teletekst ;)
Eerlijk gezegd zijn ze meer een loods voor mijn eigen trades, met een garantie tot aan de deur. Ik teken ze zelf, naar mijn eigen ideeën en deel ze met jullie ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Spruitje »

Toch leuk om te zien. En inderdaad garantie tot aan de deur, iedereen moet zelf z'n beslissingen nemen en springen. (en voor zichzelf uitmaken of de TA/TI zin heeft en de lijntjes wel goed getrokken zijn).
Als we alle grafieken van over 4-5 maand van iedereen er gaan bijnemen zitten we nu boven de $2300 en 'n pariteit van $/€ 1:1. ;)
Ik waardeer je werk alvast hoor! Leuk dat het het met ons deelt.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

De strijd is nog onbeslist. Als de €/U$ weer onder de 1.30 gaat zakken deze week, vermoed ik dat er een weekslot onder de $1682 komt en dat is bearish voor volgende week. Gaat het wel lukken, dan voorzie ik een $1700 test volgende week. (garantie tot aan de deur... ;) )

Het blijft vooralsnog spannend.

grtz. Indy
Attachments
Crimex Dollar Goud..jpg
Crimex Dollar Goud..jpg (79.11 KiB) Viewed 9805 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by skyscraper »

't is duidelijk dat de chinezen nog zat van nieuwjaar in hun bed liggen :lol:
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Spruitje »

En vieren die geen 2 weken nieuwjaar ??
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Alf Field/s voorspelde 21% daling lijkt achter de rug en goud heeft nu de weerstand genaderd van de 50DMA, de wig en de 1670/1680 beren verdedigingslinie. Heb er vanmiddag weer een long bijgepakt (had er al één op 1540, die ik nog even vasthoudt) en 't zou wel eens kunnen dat het volgende week verder omhoog gaat.

pw, Indy
Die laatste long is er dus vanmorgen met een paar tientjes winst uitgegaan. Had geen zin om die onder water te zien staan. Goud zit weer terug in de triangel en tikt momenteel gevaarlijk tegen de 50DMA aan. Eenmaal daaronder kan het rap richting 1600 gaan, waarboven wat steun zit. Vermits er weer $ 30 bovenop komt, zie ik het weekslot niet boven de 1682 komen.
Het Comex.WPT (pokerspel) heeft me geleerd dat passen in sommige situaties soms beter is. Wachten tot er weer een nieuw spel gedeeld is, de weg omhoog is nog een lange .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Shit is dat zeg ..... :x

Dit komt echt niet vaak voor en al helemaal niet als ik net een long uit zekerheid weggedaan heb.
Om 18:30 nog 1657 en nog geen 50 minuten later 1700 ... :shock: een spike van ruim $40 ....en het lijkt allemaal nóg veel harder naar boven te gaan.
Vast om mij te pesten, ze hebben vast op dit forum gelezen ... :cry:
T'is maar goed dat ik nóg een andere long in het vet heb liggen .....
:P
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by skyscraper »

ik dacht al wel dat ge op uw tandvlees zou zitten :lol:
bij goldman hebben ze hunne winst allicht weer binnen, yamana zat gisteren al te beuken... grrr
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Spruitje »

Ah-ja. Gelukkig is dat allemaal van z'n speelpotje. Ik heb d'er alvast geen leedvermaak mee. Leuk dat hij z'n posities hier doorgeeft. Ook Philippe Gilbert wint niet alle koersen hoor. ;)
Op andere fora wordt er heel geheimzinnig over gedaan en blijkt het steeds dat ze juist op de goeie moment kopen en op de juiste moment verkopen. Ja-ja :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by skyscraper »

Spruitje wrote:Ah-ja. Gelukkig is dat allemaal van z'n speelpotje. Ik heb d'er alvast geen leedvermaak mee. Leuk dat hij z'n posities hier doorgeeft. Ook Philippe Gilbert wint niet alle koersen hoor. ;)
Op andere fora wordt er heel geheimzinnig over gedaan en blijkt het steeds dat ze juist op de goeie moment kopen en op de juiste moment verkopen. Ja-ja :roll:
sorry!, was niet spottend bedoeld want ik gun het Indy wel.
'k zit zelf op eieren te lopen met de verkoop van m'n yamana's, 'k heb het bedrag zelfs nog in dollars staan.
zo gaat dat nu eenmaal.
vorige keer dat de fed vasthield aan de rente kelderde de prijs geloof ik, nu gaan we omhoog.
beter omhoog dan omlaag denk ik dan 8-)
Post Reply