Dat verplicht aflossen had MSM dus zelf verzonnen en ik trapte erin ....Indiana Jones wrote:Wat nog slechter 'was' ..... dat het trio verplicht alle hypotheken binnen 30 jaar wilden laten aflossen. Want dat was wél Rutte's plan!
Ik had me er alles bij voor kunnen stellen als ze getrapt binnen 10- á maximaal 20 jaar, volledig de rente-aftrek hadden willen verlagen naar '0' voor iedereen. En dan ook meteen de huursubsidie laten verdwijnen voor iedereen.
Dat brengt 10-tallen miljarden in het laadje en de rente-aftrek en subsidies is iets politieks dus daar mogen ze over beslissen.... allemaal liefst naar '0' dus, prima zaak.
En wat nu als de financier mij niet verplicht om af te lossen, ik géén overheids hypotheekgarantie heb en ik de rente met gemak kan dragen zonder extra rente-aftrek ....... dan nog zou de politiek mij dat verplichten. De politiek ziet slapend toe hoe mijn verplichte pensioen (spaargeld) verpietert en verplicht me dan ook nog eens mijn leningen af te lossen.
Waanzin, hypotheken is simpel een zaak van de financiële open markt en een contract tussen geldgever- en nemer. De ECB, DNB of Commerciële financiers (banken) kunnen mij dat wél verplichten, maar nietde marxistische politiek. Lijkt me dat de VVD beter kan fuseren met de SP ....

Nu ik het 'echte' bezuinigingspakket gelezen heb, valt het dus allemaal wel mee. Ben benieuwd hoeveel er demissionair overgenomen gaat worden uit het pakket en dan ...... verkiezingen.
Ik denk dat de yield op Nederlandse staatsobligaties wel op gaat lopen, Nederland op z'n minst een negative outlook gaat krijgen en misschien wel een downgrading. Dan moet Nederland meer rente gaan betalen en zal er nóg meer bezuinigd moeten worden dan thans het geval is.
Wat de uitslag van nieuwe verkiezingen zal zijn is koffiedik kijken. Hoewel ik alle partijen 'slappe hap' vind, gok ik er een beetje op dat de VVD de grootste blijft en de PvdA, ten koste van de SP en PVV, kiezers trekt. Als dan het CDA niet te hard keldert ..... is er een meerderheidskabinet van VVD, CDA en PvdA mogelijk met Rutte als premier en Samson als vice premier waarbij het CDA de derde viool speelt. Overigens niet slecht, een partij rechts van het midden, in het midden en links van het midden.
Alles zal afhangen van hun slagvaardigheid ...... maar het is mogelijk dat we dan in 2014 rond de 3% uitkomen. Het is nu erop- of eronder. Blijft het bij 'slappe was' dan maken ze de schade zo groot dat Nederland zich bij de club-med kan voegen.
We gaan zien ...............
grtz. Indy