Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
doubleyou
Gold Member

Re: Hooimijt November 2011

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:Dan hebben we straks een nieuwe zogenaamde wereldvaluta Euro, zonder Frankrijk; Spanje; Portugal; Italië; Griekenland; Ierland en misschien ook zonder België.... :lol:

Zonder de walen misschien,
maar onderschat zeker de vlamingen niet ! :D 8-) :D
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Nigel Farage zegt het eigenlijk hoe het is. Regeringen worden vervangen door technocraten die wie weet welke banden hebben
met.....

Ik kan maar aan een ding denken.... met dank aan Slash

Patience. Use the force. Think.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Sluit perfect aan bij de Nigel Farage

New Italian government does not include a single elected politician

Mario Monti, Italy's new prime minister, appointed a government without a single politician on Wednesday, forming a technical administration which faces the daunting challenge of preventing the country from being dragged deeper into the euro zone debt crisis.

Link Telegraph
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ik had niet anders verwacht en trouwens, Armstrong voorspelde al zoiets. We noemen het democratie maar het is, als het erop aankomt, feitelijk in de kern dictatuur ....... Een ommezwaai van vrijgekozen macht naar opgelegde macht, maar t'is en blijft MACHT :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Hille

Post by Hille »

Ik heb veel tijd om te lezen en ik kan bitter weinig andere dingen doen dan nadenken over wat ik lees en zie op tv en computer.
Er komt een boel informatie op ons af, al of niet gestuurd, en het is moeilijk om er de waarheid uit te halen. Misschien is dat ook niet nodig en moeten we voor onszelve uitmaken waar we iets aan kunnen veranderen en waaraan niet. Ik heb het lot van de Eurozone niet in handen. Ik heb geen enkele invloed op de rol die goud in de toekomst zal spelen en ik heb er het raden naar hoe het monetair systeem er uiteindelijk binnen 10 jaar zal uitzien. Zoals de meesten hier heb ik in het verleden geprobeerd om mij en de mijnen te beschermen tegen de gevolgen van een monetaire collaps. Daarmee bedoel ik simpelweg dat ik heb proberen te vermijden dat hetgeen wij bereikt hadden, vergaard hadden en uitgebouwd hadden, in luttele tijd door de ontwaarding van het papiergeld naar de Filistijnen zou gaan. Als men die denkoefening maakt komt men (als men een beetje verstand heeft) vrij vlug tot de redenering dat goud een uitstekend middel van waardeopslag is. Als men kan leven met de speculatieve en dus volatiele eigenschappen ervan is zilver dat ook, wat de zilverhaters ook beweren. Onroerend goed is dat ook. Kunst en andere reële zaken zijn dat ook. Tot nadere orde beschouw ik aandelen in goedgerunde bedrijven daar ook toe en ik ben nog altijd van mening dat aandelen van sommige edelmetaalmijnen een plaatske verdienen in onze portefeuilles.
Fysiek goud in eigen bezit dat men gerustlaat en waar men niet meer naar omkijkt en dat men ook niet nodig heeft om te leven, te werken te reizen of dingen aan te kopen is voor mij de kern van een levensvisie gebaseerd op bescherming, waardeopslag en -behoud. Daarom dat ge ook moet zorgen dat ge geen fysiek goud koopt met geld dat ge eigenlijk nodig hebt voor andere dingens. Als ik het over goud heb dan heb ik het over een planning die zich uitstrekt over de generaties heen. Dàt is de 'lange termijn' die men voor ogen moet hebben als men het over goud als waardeopslag heeft. Ik voor mij beschouw het fysiek goud in mijn bezit als eigendom van de latere generaties.
Tot zover enkele bedenkingen. Ik probeer wat meer te posten, maar het is niet evident.

Hille
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Goldman Sachs verovert Europa

What price the new democracy? Goldman Sachs conquers Europe

Een regering van managers dat kan ik hier ook gebeuren... Karel Van Miert for President :lol: :mrgreen: :lol:

Link artikel independant

Image
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Alexander De Croo is niet zo onnozel als hij op het eerste zicht lijkt. Het gevaar komt altijd van binnenuit...

BCG also partnered with Goldman Sachs to create a venture called iFormation, which was dedicated to the creation of new economy startups.
Link artikel

Het opmerkelijke cv van Alexander De Croo
Link CV Alexander De Onnozele

Boston Consulting Group
De 34-jarige bedrijfsleider speelde de voorbije weken zijn ervaring in de bedrijfswereld uit als voornaamste troef. Strategisch was dat natuurlijk een goede zet, in een partij waar bedrijfsleiders traditioneel bijzonder goed vertegenwoordigd zijn, maar De Croo heeft op dat vlak effectief al een en ander bewezen. Nadat hij in 1998 afstudeerde als handelsingenieur aan de VUB, verdiende hij jarenlang zijn brood bij The Boston Consulting Group. De absolute top in het consultancywereldje, en niet meteen evident dus om daar als pas afgestudeerd broekje aan de slag te gaan.

Nog zo'n kieken dat niet zo dom is als hij eruit ziet... Bartje Tommelein
# 1995-1998: regiodirecteur Axa
# 1998-2000: directeur distributie Axa
Link wiki...

Goldman Sachs' longstanding involvement with the AXA Group has translated into a close relationship with AXA IM
Link betrokkenheid AXA
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Shanghai Gold Exchange raises margin requirements

This morning the Shanghai Gold Exchange announced that it is raising the margin requirements for local silver contracts from 15 to 18%. China's largest exchange for precious metals such as gold and silver based this decision on the increased volatility in the precious metal sector. According to Reuters, these new margin requirements will take effect next Monday.

Link artikel
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Voor de liefhebbers die liever metaal kopen dan een boek... Gratis en for free :D :D :D (ik heb het niet gelezen)

Dying of Money
Lessons of the Great German and American Inflations
Jens O. Parsson
(1974)

link boek
doubleyou
Gold Member

Quotes van Geert Noels : Leestips voor Elio Di Rupo

Post by doubleyou »

Geert Noels :
"Belgen torsen steeds meer belastingdruk. Belgie: 57% naar fiscus, Canada: 28%."

"Nu we toch bezig zijn: wie durft al de vzw's eens tegen het licht te houden: hoeveel belastingontduiking zit daar verborgen?"

"Gérard Mestrallet sprak de hooggeplaatste Belgen op 130 jaar L'Echo toe, zoals een misnoegde kolonisator dat 100 jaar geleden dat deed."

"Rechtszekerheid geldt enkel voor overeenkomsten die rechtsgeldig zijn; niet voor bestendigen monopolie"

"Ethias vraagt steun aan de overheid, maar betaalt ondertussen al jaren de hoogste rente aan zijn spaarders. Staatsgegarandeerde concurrentie"
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply