Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:[ ..... ] Maar misschien hallucineer ik wel, ik zou een dezer dagen misschien best eens langsgaan bij mijn psycholoog."
Beter even langsgaan bij uw fysiekgoud handelaar, daar wordt u uiteindelijk wijzer van dan een psych. ...... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Tungsten Filled 1 kilo Gold Bar Discovered in UK

Link Silverdoctors

Link Zerohedge

Image

Image

Image
Last edited by Obi-Wan on 25 Mar 2012, 12:30, edited 2 times in total.
Patience. Use the force. Think.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Een confiscatie voor de dommeriken
Link artikel

For many investors, physical bullion holdings are still the best way to invest in precious metals. Physical gold and silver does not carry counter-party risk or receive downgrades. Furthermore, investors can take comfort in the fact that precious metals are an asset outside of the problematic banking system. However, some governments are trying to change these benefits as an act of financial desperation. Government officials in Turkey will soon launch an incentive plan for consumers to store their bullion inside the country’s banking system. The WSJ reports, “The push to tap into the individual gold reserve-the traditional form of savings here- is part of Ankara’s efforts to reduce a finance gap that is currently about 10 percent of gross domestic product.” The Istanbul Gold Refinery estimates that 5,000 tons of gold may be stored outside of the banking system in Turkey.

One of the new incentives being considered is interest-yielding gold-deposit bank accounts that would allow customers to earn interest and withdraw their gold bars from automated teller machines. This appears to be a challenging feat for the Turkish government, because most people do not hold gold for interest payments, but rather its intrinsic qualities. For example, people not having to rely on a bank’s automated teller machines to return their own gold is very comforting in a time of crisis. “Turkey has historically been hit by crises and inflation, so the tradition of holding gold outside the system could be hard to shift,” said Murat Ucer, an economist at Global Source Partners, an Istanbul-based research consultancy. According to the World Gold Council, Turkish consumer demand for gold bar and coin investments hit 80.4 tons ($4.1 billion) last year, compared to 40.5 tons ($1.6 billion) in 2010.
Goldie

Post by Goldie »

Ik geloof dat ik een vergissing ben begaan door ooit wat goud en zilver te kopen, het is alleen maar flink naar beneden gegaan.
De laatste paar maanden zijn de prijzen zo'n beetje hetzelfde gebleven.

Is het met alle manipulatie nog wel mogelijk dat het ooit hoger komt?

Ik bedoel, er is nog nooit zo'n ernstige crisis geweest, de 3e wereldoorlog lijkt binnenkort te gaan beginnen en landen lijken failliet te gaan.....en nog stijgen de goud en zilver prijzen niet!

PAGE komt dichterbij, Fort Knox lijkt leeg, zilver is schaarser dan goud en nog stijgt het niet sinds ongeveer een jaar geleden.

Wanneer?
Geld bijdrukken en de prijzen gelijk houden.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Goldie wrote:Ik geloof dat ik een vergissing ben begaan door ooit wat goud en zilver te kopen, het is alleen maar flink naar beneden gegaan.

Is het met alle manipulatie nog wel mogelijk dat het ooit hoger komt?

Ik bedoel, er is nog nooit zo'n ernstige crisis geweest, de 3e wereldoorlog lijkt binnenkort te gaan beginnen en landen lijken failliet te gaan.....en nog stijgen de goud en zilver prijzen niet!

PAGE komt dichterbij, Fort Knox lijkt leeg, zilver is schaarser dan goud en nog stijgt het niet sinds ongeveer een jaar geleden.

Wanneer?
Iedereen die instapt krijgt te maken met zo'n een golfbeweging en een eventuele stagnatie in de prijzen. Dat is de manier waarop een nieuwe bodemprijs gecreerd wordt. Jou twijfel doet mij denken aan mijn eerste jaar... Kijk ik met nostalgie op terug ;) (meerdere keren per dag mijn fictieve winsten/verliezen berekenen)

De feiten die je aanhaalt van landen die failliet gaan en een eventuele WO III (gaat zich in het middenoosten afspelen imo) zijn juist de fundamentionals die goud en zilver bezit rechtvaardigen. Wat aan alternatief is er anders... ???
Als je de toestanden van de voorbije week met "BATS" hebt gevolgd... prijs je dan maar gelukkig dat een deel van je vermogen in de metalen zit die je in je eigen bezit hebt.

By the way : PAGE gaat er niet komen (is gepost in de hooimijt van vorige maand).
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Goldie wrote:Ik geloof dat ik een vergissing ben begaan door ooit wat goud en zilver te kopen, het is alleen maar flink naar beneden gegaan.
Je zit met de neus op de voorruit. Schommelingen zijn enkel belangrijk als je morgen wilt of moet verkopen. Als je het voor de lange termijn vast houdt, dan moet je de vraag even laten liggen en volgend jaar nogmaals stellen.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Rasta wrote:
Je zit met de neus op de voorruit. Schommelingen zijn enkel belangrijk als je morgen wilt of moet verkopen. Als je het voor de lange termijn vast houdt, dan moet je de vraag even laten liggen en volgend jaar nogmaals stellen.
Op de vooravond van de 2e Wereldoorlog zaten de terrassen ook nog gewoon "bom"vol. Had men destijds geroepen dat er een oorlog op punt van beginnen stond was je voor gek versleten.

Wat Rasta zegt, ga niet met je neus op de voorruit zitten. Je overziet het geheel aardig, maar projecteert het op een "prijs" van goud alsof het zo de lucht in moeten gaan.
Was het maar zo gemakkelijk. Helaas gaat het anders,

Vind alleen daarom de uitspraak van Another zo mooi:

The Western public will not hold an asset that going nowhere, at least in currency terms. ( if one can only see value in paper currency terms then one cannot see value at all ).
http://endotworldasweknowit.blogspot.co ... ition.html
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Van ZeroHedge: Citigroup "Netherlands - No Longer Core"

Nederland volgt België, en het is ook hier over met de pret, over met de uitstel van zware maatregelen. Overheidsobligaties gaan binnenkort duurder getaald worden.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

ter herinnering: nu dinsdag optie-expiratiedag dus volatiliteit weer gegarandeerd
Post Reply