Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by skyscraper »

naar aanleiding van de feiten van vanavond staat nog één mijntje zwaar ondergewaardeerd:
http://finance.yahoo.com/q?s=gs&ql=1
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Ah-ja. Gelukkig is dat allemaal van z'n speelpotje. Ik heb d'er alvast geen leedvermaak mee. Leuk dat hij z'n posities hier doorgeeft. Ook Philippe Gilbert wint niet alle koersen hoor. ;)
Op andere fora wordt er heel geheimzinnig over gedaan en blijkt het steeds dat ze juist op de goeie moment kopen en op de juiste moment verkopen. Ja-ja :roll:
Dat is op de meeste fora zo. Mensen kopen altijd op het juiste moment in, maken niet of nauwelijks verliezen ....... maar als je het geluid op je PC voluit zit, hoor je op de achtergrond zacht geween ..... :lol:
Ik heb spijt dat ik op de laatste inkoop slechts een paar tientjes winst heb gemaakt .... maar, er komen nieuwe kansen zat :!:
------------------------
Dan Norcini schrijft:
The FOMC made that a mirage as a zero interest rate environment for the next two years means an environment in which it pays to own gold. The yellow metal pays no interest but at this point, neither do short term Treasuries and those offer no protection from currency induced price increases. Just look at what is occuring across the commodity sector today as hedge funds now push the price of food, energy and metals in a northerly direction. Forget about tame inflation - that just vanished.

The sheer size and scope of this fund buying has driven out everything in front of it except for the strongest of shorts.
------------------------

Eerlijk gezegd zie ik het commodity complex nou niet zo dramatisch stijgen, zoals hij schrijft. Dus wat de ware reden achter de plotse en forse goud- en zilverstijging vandaag is ........ no lo seh . :|
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Dus wat de ware reden achter de plotse en forse goud- en zilverstijging vandaag is ........ no lo seh . :|
shortsqeeze.
Ik wist wel dat de 1670/1680 barriére een turning point kon zijn (had dat hier ook geschreven), maar had niet verwacht dat er zo enorm veel short zaten, dat een break van de weerstand een forse squeeze zou forceren. Die squeezes veroorzaken dan een verticale lijn naar beneden (long sq zien we vaak in goud) of naar boven zoals gisteren (short sq zien we niet zo vaak) ........

edit: 16:12

vanmorgen wel een nieuwe long-positie erbij genomen op 1716. Ik weet dat er vanwege de flink oplopende RSI misschien weer een setback kan komen, maar verwacht niet dat het een ernstige wordt als die komt, net onder de 1700 zit imo voldoende steun. Hoewel ik m'n laatste bijgekochte long er te snel uitgegooid had, zal ik dat met deze niet doen (TA beeld is nu ook heel anders)

we gaan zien ..... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

no comment (lijntjes vanuit de Daily chart getrokken en blijken dus aardig te kloppen met de goudbewegingen in de 30 minute chart -is lang niet altijd zo-)

Ben heeft een 'break' geforceerd in de 1670/1680 barrière en dus ook de shortsqueeze ...... thanks Ben ... ;)

grtz. Indy
Attachments
goud.jpg
goud.jpg (85.56 KiB) Viewed 8850 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

DIT was (onderstaand) de triangel. De rode lijn -boven- had iedere TA'er wel in zijn/haar grafiekjes staan. De groene lijn -onder- stond bij slechts 1 promille van de TA'ers in de grafiekjes, de anderen hadden het allemaal veel opportunistischer op de korte termijn ingetekend en dus waren al hun triangeltjes al langer terug negatief doorbroken. Niets was dus minder waar .. 8-)

Ik had dus het grijze scenario in gedachten, want dat was nog zeer wel mogelijk geweest. Wat thans blauw is naar boven was eerder OOK grijs ...... het kon dus beide kanten op. Bernanke heeft de doorslag gegeven .. ;) ... en nu weten we waar we staan.

Hoewel het grijze scenario nog immer possible is, is het blauwe scenario thans probable met steun op 1680 en top tegen 1800 (het scanrio waar ik nu dus op gok).

Waarom Cycle-Armstrong momenteel zo negatief over goud stieren is en waarom hij zo sterk een mogelijke neerwaardse beweging stipuleert is mij onduidelijk. Het komt mij eerder subjectief over dan objectief ...... tenzij hij er de mening op na houdt dat de echte objectieve goudprijs zich tussen de $ 600 en $ 1900 beweegt (hij noemt alle getallen ertussen), maar daar kan ik echt niets mee ...


grtz. Indy
Attachments
gold.png
gold.png (51.73 KiB) Viewed 8832 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:DIT was (onderstaand) de triangel. De rode lijn -boven- had iedere TA'er wel in zijn/haar grafiekjes staan. De groene lijn -onder- stond bij slechts 1 promille van de TA'ers in de grafiekjes, de anderen hadden het allemaal veel opportunistischer op de korte termijn ingetekend en dus waren al hun triangeltjes al langer terug negatief doorbroken. Niets was dus minder waar .. 8-)

Ik had dus het grijze scenario in gedachten, want dat was nog zeer wel mogelijk geweest. Wat thans blauw is naar boven was eerder OOK grijs ...... het kon dus beide kanten op. Bernanke heeft de doorslag gegeven .. ;) ... en nu weten we waar we staan.

Hoewel het grijze scenario nog immer possible is, is het blauwe scenario thans probable met steun op 1680 en top tegen 1800 (het scanrio waar ik nu dus op gok).

Waarom Cycle-Armstrong momenteel zo negatief over goud stieren is en waarom hij zo sterk een mogelijke neerwaardse beweging stipuleert is mij onduidelijk. Het komt mij eerder subjectief over dan objectief ...... tenzij hij er de mening op na houdt dat de echte objectieve goudprijs zich tussen de $ 600 en $ 1900 beweegt (hij noemt alle getallen ertussen), maar daar kan ik echt niets mee ...


grtz. Indy
Misschien dat in het mandje WHV het tussen whv600/1900 zit hè? :-) dollarbedragen zijn nog serieus te nemen in jouw rekenwerk?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Misschien dat in het mandje WHV het tussen whv600/1900 zit hè? :-) dollarbedragen zijn nog serieus te nemen in jouw rekenwerk?
De sterkte/zwakte van de valuta bepaalt de goudprijs én bandbreedtes in het WHV mandje straks. En ja, Armstrong denkt dat de USD het strakjes gaat winnen van de EUR(default) en JPY(devaluatie). Is dát nu objectief, of kun je het beter 50/50 houden zoals Sinclair dat doet .....?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Boefke »

Indiana Jones wrote:
Waarom Cycle-Armstrong momenteel zo negatief over goud stieren is en waarom hij zo sterk een mogelijke neerwaardse beweging stipuleert is mij onduidelijk. Het komt mij eerder subjectief over dan objectief ...... tenzij hij er de mening op na houdt dat de echte objectieve goudprijs zich tussen de $ 600 en $ 1900 beweegt (hij noemt alle getallen ertussen), maar daar kan ik echt niets mee ...


grtz. Indy
Wilde hier eigenlijk niet te veel meer over zeggen, omdat dit onderwerp op deze freegold site nogal op wat vuurwerk oplevert van sommigen. Echter wat jij nu oppert heb ik al maaaanden terug ontdekt. Armstrong bekijkt alles vanuit deze wereld.....en dus de $ World as we know it. Voor mij een reden dat ze hem hebben laten lopen, verre van een gevaar meer.......

Questie van laat maar lullen, hij is eraan voor de moeite.

Begrijp het ook wel weer, als je veel gelijk hebt ga je geloven alwetend te zijn......dat denkt hij ook, en istie ook, in zijn oude wereld.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:Misschien dat in het mandje WHV het tussen whv600/1900 zit hè? :-) dollarbedragen zijn nog serieus te nemen in jouw rekenwerk?
De sterkte/zwakte van de valuta bepaalt de goudprijs én bandbreedtes in het WHV mandje straks. En ja, Armstrong denkt dat de USD het strakjes gaat winnen van de EUR(default) en JPY(devaluatie). Is dát nu objectief, of kun je het beter 50/50 houden zoals Sinclair dat doet .....?
Armstrong moet zich een paar jaat opsluiten in europa om zijn te blik te verwijden. We hebben tenslotte hier ook remingtons - welliswaar niet uitgevonden......
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:Misschien dat in het mandje WHV het tussen whv600/1900 zit hè? :-) dollarbedragen zijn nog serieus te nemen in jouw rekenwerk?
De sterkte/zwakte van de valuta bepaalt de goudprijs én bandbreedtes in het WHV mandje straks. En ja, Armstrong denkt dat de USD het strakjes gaat winnen van de EUR(default) en JPY(devaluatie). Is dát nu objectief, of kun je het beter 50/50 houden zoals Sinclair dat doet .....?
Dus de dollarafgeleide JPY gaat overleven door devalueren. Er gaat geen "mandje" komen! Er komen verschillende werelden: Iran, Rusland, China en India bijvoorbeeld. Verder (nrd?) europa, Rusland, China. Mediteranen, Frankrijk. Allemaal clubjes die wat overlappende belangen hebben. Nederland als smokkelaarspad tussen de angelsaksische papierwereld en Duitsland- hopen onze leiders natuurlijk.

Waarom geen "mandje". Afrekenen kan nu ook met gebakken lucht . Elk alternatief is concreter dan de USD.
Post Reply