Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
Post Reply
Hille

Re: So where in the world is the gold?

Post by Hille »

doubleyou wrote:-> kwartiertje lektuur, en pak links voor de diggers...

Where in the world is the gold?
door Chris Powell - secretaris GATA - 24oct2011

http://www.24hgold.com/english/news-gol ... rect=False

So where in the world is the gold?
Most likely in your dreams. :lol:

Inderdaad : Waar zit al het goud? Ik heb mij dat al dikwijls afgevraagd als ik de cijfers las van het goud dat de centrale banken zogezegd aanhouden. Ik denk dat er in de toekomst een groot onderscheid zal gemaakt worden tussen die landen wiens fysiek tastbaar goud (en geen papieren belofte) in kluizen in het land zelf ligt en die landen wiens goud ten dele of geheel (wat ik een ramp zou vinden) in andere landen ligt. Wat dat betreft vertrouw ik de Anglo-Amerikanen voor geen haar. Niemand houdt bvb de VS tegen als die overnacht al het goud dat op hun grondgebied ligt opgeslagen als eigen goud beschouwt.
Ik vind goud in euro trouwens véél te goedkoop geprijsd. Een koers van 1,2 dollar/euro zou realistischer zijn. Niets is wat het lijkt en alles wordt gemanipuleerd. Een kat vindt er haar jongen niet meer in terug. En het systeem dat niet meer werkt?? Zoals die socioloog laatst op tv zei : ""Het is tijd dat men zich afvraagt wat dat systeem nu eigenlijk betekent, maar vooral WIE er achter dat systeem zit, welke individuen en welke groepen. Die bende zou wel eens kleiner kunnen zijn dan men denkt.""

Hille
Indiana Jones
Freegold Member

goud neemt vandaag een horde

Post by Indiana Jones »

is het jullie al opgevallen ?

16:00 goud = $ 1655
20:30 goud = $ 1707

:D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Hille

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Hille »

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 8-3467.art

Tussen al de zever over aandelen (aan het woord zijn beleggingsadviseurs) ruikt ge de vrees die sommigen toch maar goud doet opzoeken al kunnen ze het niet echt goed plaatsen. Zoiets las je enkele jaren geleden niet. Die mannen zijn bang.

Hille
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Hille wrote: Inderdaad : Waar zit al het goud? Ik heb mij dat al dikwijls afgevraagd als ik de cijfers las van het goud dat de centrale banken zogezegd aanhouden. Ik denk dat er in de toekomst een groot onderscheid zal gemaakt worden tussen die landen wiens fysiek tastbaar goud (en geen papieren belofte) in kluizen in het land zelf ligt en die landen wiens goud ten dele of geheel (wat ik een ramp zou vinden) in andere landen ligt. Wat dat betreft vertrouw ik de Anglo-Amerikanen voor geen haar. Niemand houdt bvb de VS tegen als die overnacht al het goud dat op hun grondgebied ligt opgeslagen als eigen goud beschouwt.
Ik vind goud in euro trouwens véél te goedkoop geprijsd. Een koers van 1,2 dollar/euro zou realistischer zijn. Niets is wat het lijkt en alles wordt gemanipuleerd. Een kat vindt er haar jongen niet meer in terug. En het systeem dat niet meer werkt?? Zoals die socioloog laatst op tv zei : ""Het is tijd dat men zich afvraagt wat dat systeem nu eigenlijk betekent, maar vooral WIE er achter dat systeem zit, welke individuen en welke groepen. Die bende zou wel eens kleiner kunnen zijn dan men denkt.""

Hille
En vooral, het is en blijft niet te verifiëren. Het is koffiedik kijken.

De landen kunnen mekaars cijfers wel voor waarheid aannemen, maar hoeveel :
* laten helemaal in hun kaarten zien ? (vb. China en hun mogelijke geheime voorraden, die ze systematisch opbouwen...)
* durven hun kaarten open en bloot op tafel gooien ? (vb. US die zogezegd de grootste voorraad heeft, o.a. zoals in Fort Knox, waar men al van in de jaren 60 geen inkijk mag hebben.

En zelfs al zou men eens -officiëel- een blik laten werpen op de goudvoorraden van de Centrale Banken wereldwijd, hoe te verifiëren dat hetgeen er zich dan op dat bepaald moment op die plaats bevind, wel degelijk 's lands CB eigendom is, hoe verifiëren dat ze alles niet "tijdelijk" bij mekaar geleend en uitgeleend hebben
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:
Hille wrote: Inderdaad : Waar zit al het goud? Ik heb mij dat al dikwijls afgevraagd als ik de cijfers las van het goud dat de centrale banken zogezegd aanhouden. Ik denk dat er in de toekomst een groot onderscheid zal gemaakt worden tussen die landen wiens fysiek tastbaar goud (en geen papieren belofte) in kluizen in het land zelf ligt en die landen wiens goud ten dele of geheel (wat ik een ramp zou vinden) in andere landen ligt. Wat dat betreft vertrouw ik de Anglo-Amerikanen voor geen haar. Niemand houdt bvb de VS tegen als die overnacht al het goud dat op hun grondgebied ligt opgeslagen als eigen goud beschouwt.

Hille
En vooral, het is en blijft niet te verifiëren. Het is koffiedik kijken.

De landen kunnen mekaars cijfers wel voor waarheid aannemen, maar hoeveel :
* laten helemaal in hun kaarten zien ? (vb. China en hun mogelijke geheime voorraden, die ze systematisch opbouwen...)
* durven hun kaarten open en bloot op tafel gooien ? (vb. US die zogezegd de grootste voorraad heeft, o.a. zoals in Fort Knox, waar men al van in de jaren 60 geen inkijk mag hebben.

En zelfs al zou men eens -officiëel- een blik laten werpen op de goudvoorraden van de Centrale Banken wereldwijd, hoe te verifiëren dat hetgeen er zich dan op dat bepaald moment op die plaats bevind, wel degelijk 's lands CB eigendom is, hoe verifiëren dat ze alles niet "tijdelijk" bij mekaar geleend en uitgeleend hebben
Zie o.a. Armstrong thread en de vragen die door de SP over goud zijn gesteld. NIEMAND zegt waar het is en NIEMAND weet hoeveel precies hoeveel er nog is. Als ik dan de koning van Noorwegen was .... :lol: .... zou ik als voorbehoud voor freegold, eerst eens even een onafhankelijk rapport over de Franse, Italiaanse, Portugese en bv Amerikaanse voorraden inzien. En China zou dat ook wel willen, maar zullen NOOIT hun eigen voorraden door bv Italianen of Amerikanen laten auditen ....toch ..... :?
Wire

Post by Wire »

Hille wrote:Inderdaad : Waar zit al het goud? Ik heb mij dat al dikwijls afgevraagd als ik de cijfers las van het goud dat de centrale banken zogezegd aanhouden. Ik denk dat er in de toekomst een groot onderscheid zal gemaakt worden tussen die landen wiens fysiek tastbaar goud (en geen papieren belofte) in kluizen in het land zelf ligt en die landen wiens goud ten dele of geheel (wat ik een ramp zou vinden) in andere landen ligt. Wat dat betreft vertrouw ik de Anglo-Amerikanen voor geen haar. Niemand houdt bvb de VS tegen als die overnacht al het goud dat op hun grondgebied ligt opgeslagen als eigen goud beschouwt.
Hille
De bende zou inderdaad klein kunnen zijn.

147 superbedrijven 'controleren' wereldeconomie
Zwitsers onderzoek brengt kapitalistisch netwerk in kaart

Volgens een Zwitserse studie zwaait een klein kransje internationaal opererende groepen - in hoofdzaak financiële instellingen - de plak in de wereldeconomie.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GEN3HCO4T
AKG, AUY, GG, HL, IAG, KGC, NCQ, NG
Rasta
Gold Member

Waar ligt al dat goud?

Post by Rasta »

Iets wat ik mij dan altijd afvraag, en natuurlijk nooit antwoord op krijg/vind.

Met al die Washington Agreement verkopen van de afgelopen jaren, wat zou je nou als eerste verkopen:
- het goud wat je overzee ter opslag hebt aangeboden (in New York)
- het goud wat je op eigen bodem hebt liggen
Welke imbeciel verkoopt nou het spul op eigen bodem, en laat de claims in New York liggen?

Ik heb wel eens een opname met Wellink en Ivo Niehe gezien, waar ze in de kluis van DNB stonden. Daar lag niet al te veel "want het merendeel ligt in New York". Serieus, ik denk dat het meeste wat op de balans staat gewoon een claim is. En een claim is net zoveel waard als papier in mijn portefeuille. In een onbewaakt ogenblik, een zakkenroller, weg portefeuille.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Waar ligt al dat goud?

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Iets wat ik mij dan altijd afvraag, en natuurlijk nooit antwoord op krijg/vind.

Met al die Washington Agreement verkopen van de afgelopen jaren, wat zou je nou als eerste verkopen:
Welke imbeciel verkoopt nou het spul op eigen bodem, en laat de claims in New York liggen?

Ik heb wel eens een opname met Wellink en Ivo Niehe gezien, waar ze in de kluis van DNB stonden. Daar lag niet al te veel "want het merendeel ligt in New York". Serieus, ik denk dat het meeste wat op de balans staat gewoon een claim is. En een claim is net zoveel waard als papier in mijn portefeuille. In een onbewaakt ogenblik, een zakkenroller, weg portefeuille.
Dát is dus, naast hetgeen ik in de Armstrong thread meldt, een tweede aspect vanuit freegold perspectief waarover ik me verbaas. Als goud dan geld moet gaan prijzen, zul je onderling op zijn minst moeten kunnen verifiëren "wie wat heeft" en zeker moeten zijn dat "die wat voor een ander bewaart" dat ook op eerste verzoek retourneert.
Je kunt onder een spelletje monopoly bepalen dat je eigenaar bent van de kalverstraat ..... maar wat, als je nu het kaartje niet kunt tonen ? dan kun je er ook geen huizen of hotel op bouwen. Dan krijgen de spelres al snel ruzie en vliegt binnen de kortste keren het monopolybord van de tafel.... :o
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Iets wat ik mij dan altijd afvraag, en natuurlijk nooit antwoord op krijg/vind.

Dát is dus, naast hetgeen ik in de Armstrong thread meld, een tweede aspect vanuit freegold perspectief waarover ik me verbaas. Als goud dan geld moet gaan prijzen, zul je onderling op zijn minst moeten kunnen verifiëren "wie wat heeft" en zeker moeten zijn dat "die wat voor een ander bewaart" dat ook op eerste verzoek retourneert.
Je kunt onder een spelletje monopoly bepalen dat je eigenaar bent van de kalverstraat ..... maar wat, als je nu het kaartje niet kunt tonen ? dan kun je er ook geen huizen of hotel op bouwen. Dan krijgen de spelers al snel ruzie en vliegt binnen de kortste keren het monopolybord van de tafel.... :o
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

En dat denk ik dus ook. En daarom dat de meeste CB's en regeringen ook helemaal niet superblij zullen zijn, wanneer de goudprijs door zijn dak zal gaan. Want dan is het bewijs er dat zij met hun currency en beleid gefaald hebben, toch ?
Vandaar die zogezegde "geleidelijke" stijging...tot het gemanipuleer de Financiële Industrie ook boven het hoofd groeit, en dan de overnight of overweekend reset en pas daarna moeten we in de andere richting gaan zoeken.

:D Trouwens, even opmerken dat volgend weekend hier een uur langer duurt !
En ze voorstellen opnieuw een volle-zon weekend. Indien dit klopt...alvast den deze zal met volle teugen gaan genieten dan van deze "Indian Summer Days".
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply