doubleyou wrote:-> kwartiertje lektuur, en pak links voor de diggers...
Where in the world is the gold?
door Chris Powell - secretaris GATA - 24oct2011
http://www.24hgold.com/english/news-gol ... rect=False
So where in the world is the gold?
Most likely in your dreams.![]()
Inderdaad : Waar zit al het goud? Ik heb mij dat al dikwijls afgevraagd als ik de cijfers las van het goud dat de centrale banken zogezegd aanhouden. Ik denk dat er in de toekomst een groot onderscheid zal gemaakt worden tussen die landen wiens fysiek tastbaar goud (en geen papieren belofte) in kluizen in het land zelf ligt en die landen wiens goud ten dele of geheel (wat ik een ramp zou vinden) in andere landen ligt. Wat dat betreft vertrouw ik de Anglo-Amerikanen voor geen haar. Niemand houdt bvb de VS tegen als die overnacht al het goud dat op hun grondgebied ligt opgeslagen als eigen goud beschouwt.
Ik vind goud in euro trouwens véél te goedkoop geprijsd. Een koers van 1,2 dollar/euro zou realistischer zijn. Niets is wat het lijkt en alles wordt gemanipuleerd. Een kat vindt er haar jongen niet meer in terug. En het systeem dat niet meer werkt?? Zoals die socioloog laatst op tv zei : ""Het is tijd dat men zich afvraagt wat dat systeem nu eigenlijk betekent, maar vooral WIE er achter dat systeem zit, welke individuen en welke groepen. Die bende zou wel eens kleiner kunnen zijn dan men denkt.""
Hille